2018-08-04, 04:11
Medlem
Siddhartas avatar
En av dessa skjutglada snutar hade väl befälet över de andra. Undrar hur han/hon förklarar situationen. Kompetensnivån bland svenska snutar verkar inte vara särskilt hög.
Kanske inte konstigt att de blir utsatta för stenkastning när de anländer till vissa förorter. Jävla klantarslen!
Citera
2018-08-04, 04:21
Medlem
Siddhartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Och nu har jag kollat ljuset vid tiden för skjutningen..... Det är inte mörkt, men visst är det lite sämre ljus än fullt dagsljus.

Snutjävlarna kanske hade solglasögon för att verka extra coola. Eller så var de blinda och sköt på måfå eftersom skotthål fanns lite varstans.
Om dessa mördar-snutar går fria är det tidernas skandal.
Citera
2018-08-04, 04:22
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Tycker man ska fråga polisen i allmänhet vad de vet om autism. Skulle inte förvåna mig om de visste mindre än vanligt folk.
I allmänhet vet folk ingenting om autism, de har på sin höjd oftast hört ordet bara.
Citera
2018-08-04, 04:24
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddharta
En av dessa skjutglada snutar hade väl befälet över de andra. Undrar hur han/hon förklarar situationen. Kompetensnivån bland svenska snutar verkar inte vara särskilt hög.
Kanske inte konstigt att de blir utsatta för stenkastning när de anländer till vissa förorter. Jävla klantarslen!
Det är kanske därför dom skiter i såna som dig också och lägger på hög. Ni har ju fått den regering som ni röstat fram och det kan enbart bero på att ni är så självgoda och tror er veta utan att ens vara på plats. Otroligt att så många hänger på Flashback istället för att skaffa sig ett jobb som polis. Känns som att det finns en hel hög med potentiella och otroligt skickliga sådana i forumet. Vet inte om åsnor är poliser i något annat land men här funkar allt skit.
Senast redigerad av Zoom008 2018-08-04 kl. 04:27.
Citera
2018-08-04, 05:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Knepig artikel på SVT Nyheter.
Moohialdin Ali Al Surmi mötte 20-årige Eric på en innergård bara minuter innan han blev skjuten av polisen. Efter skjutningen gick Moohialdin, som bara talar arabiska, fram till poliserna för att förklara mannens mentala tillstånd. Då fick han själv en pistol riktad mot sig, berättar han för SVT Nyheter.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/vittne-stotte-pa-20-arige-eric-bara-minuter-innan-skjutningen
Hur kan man vara i Sverige men inte kunna tala vare sig svenska eller engelska? Turist? Asylsökande?
Hur ska en svenskt polis kunna förstå arabiska?
Kan vittnet faktiskt genom att inte kunna förmedla sig med polisen förvärrat situationen? Kanske fick polisen vissa vibbar?
Vittnet trodde att han ville leka och polisen trodde att han skulle anfalla.
Vem av dem borde kunnat uppfatta situationen rätt?

Varför fick vittnet en pistol riktad mot sig?
På vilket sätt uppfattade polisen honom som hotfull?
Citera
2018-08-04, 05:23
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är ett pärlband av enskilda företeelse och omständigheter som tillsammans resulterat i denna tragiska händelse. Ingen människa har naturligtvis önskat att Eric skulle bli skjuten till döds.

Ibland råkar omständigheterna falla så olyckligt att slutet blir fel.

* olyckligt att Eric rymde igen, denna gång mitt i natten
* olyckligt att han lyckades ta sig ut genom ytterdörren till fyrarumslägenheten på nedre botten utan att pappan vaknade
* olyckligt att rymningbenägne Eric inte hade någon form av spårsändare/GPS-armband på sig
* förfärligt olyckligt att han tog med sig en leksak som just var ett leksaksvapen
* väldigt oturligt att han förflyttade sig 300 m till just den innergård där det upprepade gånger tidigare vistats en våldsbenägen man, enligt polisen
* oturligt sammanträffande att någon ringer och larmar att hennes ex-man kan vara på väg just till detta hus vid denna innergård för angripa henne med vapen, enligt polisen.
* enormt tråkigt att inte polisen kopplade samman Erics försvinnande och signalement med den person de såg på gården.
* förfärligt tråkigt att just Eric hade kommunikationssvårigheter och antagligen därför inte reagerade på polisens order eller kunde ropa något svar.
* trist att polisen uppfattade situationen så hotfull att de inte inväntade insatsstyrkan som anlände stracks efter skjutningen.

Tyvärr kan det vara så att alla inblandade kan ha agerat efter bästa förnuft och förmåga, men slutresultatet har ändå blivit ett tragiskt misslyckande. Förhoppningsvis sker nu en utredning vars resultat också offentliggörs så att alla inblandade kan gå fria från kritik om de gjort rätt.
Och omvänt kan ställas till svars om de agerat fel.
RIP Eric.

ÄNTLIGEN någon med en vettig slutsats. Du kunde inte ha sammanfattat det bättre. Antagligen är det så att polisen helt enkelt misstog honom för att kvinnans psykade ex som de trodde var där för att döda henne. Helt enkelt en olycklig omständighet att Eric råkade vara där och att någon granne ringde om hans viftande med pistolen. Så summa summarum två olyckliga omständigheter som råkade resultera i denna tragiska utgång.
Citera
2018-08-04, 05:32
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ja om du ringer polisen kl 3 på natten så vill du inte att dom ska tro att DU är den misstänkte och tömmer magasinet i dig med fastigheten du bor i som kulfång.
Att det är mörkt ute är ju inget argument för att skjuta det som man tycker är läskigt.
Då finns polisens ficklampa och bilens strålkastare. Och fastigheten kan inte användas som kulfång i mörkret. Inkompetens är inget som skall försvaras.

Eftersom jag blivit misstänkliggjord de gånger jag ringt polisen (de har puttat in mig i lägenheten, kallat mig homosvin, är inte homo men har en bästa vän som är det och politiker i stan, tydligen är det ett brott att vara homo???) så ringer jag dem inte mer utan ordnar situationen själv. Med denna händelse med Eric i bakhuvudet så finns det inte på kartan mer att ringa.

Tycker det är synd att man ska vara rädd för polisen. Minns min barndom, då stod polisen för trygghet.
Citera
2018-08-04, 05:32
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Helt rätt! Dessa föräldrar verkar ju sakna det mesta! Socialen borde för länge sen tagit vårdnaden i från dom. Nu har de väl fått det värsta straffet och man ska väl inte sparka på den som ligger. Men för helvete skyll inte på polisen som bara verkar ha jobbat enligt handboken.
Invänta utredningen och försök gå vidare....

Med är du helt tappad eller.
Är det verkligen så konstigt att mamman reagerar så som hon gör? Det är hennes barn det handlar om för helvete. Sitt inte bakom din trygga skärm på ditt fisarsle och häv ut dig saker som du inte har en aning om. Klart som fan att föräldrarna är extremt upprivna, chockade... you name it. Klart som fan att de tar parti för Eric, det är deras barn.

Så jävla empatilöst här på Flashback att man blir mörkrädd.
Citera
2018-08-04, 05:33
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvaChloe
ÄNTLIGEN någon med en vettig slutsats.

När det händer en stor grej så är det ju inte bara en faktor. En massa saker gick snett samtidigt.
Citera
2018-08-04, 05:42
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:

Det är mest statliga horor som skriver helt tappade inlägg. Men jag håller med. Det är skrämmande att det finns folk som rättfärdigar mord på civilbefolkningen.

Detta är ett mord, packet som sitter och stänger av, ger varningar och censurerar borde istället ändra rubrik.
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2018-08-04 kl. 05:53.
Citera
2018-08-04, 05:42
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Med är du helt tappad eller.
Är det verkligen så konstigt att mamman reagerar så som hon gör? Det är hennes barn det handlar om för helvete. Sitt inte bakom din trygga skärm på ditt fisarsle och häv ut dig saker som du inte har en aning om. Klart som fan att föräldrarna är extremt upprivna, chockade... you name it. Klart som fan att de tar parti för Eric, det är deras barn.

Jag är mörkrädd att det finns idioter till vuxna människor som ger en utvecklingsstörd person en leksak i form av vapen och fast han rymmer och är mentalt 3 år inte fixar ett extra lås på dörren. Ska vi ha idioter uppblandat med andra idioter som springer omkring beväpnade? Nu sitter kärringen och nån utländsk typ och snickrar ihop sina historier medan tidningarna gottar sig och vill ha läsare. Som förälder har du skyldighet att ta hand om din avkomma så länge det krävs och den här personen livet ut. Då kan man inte gå och lägga sig när ungen är vild och rymningsbenägen. Skärp dig!
Citera
2018-08-04, 05:47
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Nähä.

Ja, jag insåg att det var en rätt korkad kommentar. Känner att värmen fördummar.

Undra om det faktiskt händer något i pallet på folk när det är för varmt, jag menar en polishjärna kan ju också bli överhettad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in