2018-08-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Kanske blev strafföreläggande och redovisas det som dom?

Möjligen avsnitt ur polisens belastningsregister.

Står i Fagerstapostens PLUS-artikel att han blev åtalad för tre fall av olaga hot 2009 och det blev villkorlig dom, 75timmars samhällstjänst och 2000kr i skadestånd till flickan han skickat hotbrev till.
Citera
2018-08-03, 20:06
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Står i Fagerstapostens PLUS-artikel att han blev åtalad för tre fall av olaga hot 2009 och det blev villkorlig dom, 75timmars samhällstjänst och 2000kr i skadestånd till flickan han skickat hotbrev till.

Ja, det spårar ur redan där för honom.
Citera
2018-08-03, 20:10
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej som det framgått flera gånger i andra trådar är jag fr USA och bara här sedan 2 år därav min dåliga svenska. Och därför jag svarade dig att du bör söka på engelsk forskning. Ang. mördare som mördar för just djävulskap d.v.s. motiv som t.ex. få ut pengar ur livförsäkring, bara få veta hur det känns att mörda m.m. och är s.k. "brats" som tidigare levt priviligierade liv där man inte hittar någon som helst förklaring till mordet, det finns det gott om iaf i USA.
Det kanske är därför jag ser denna MGM i ett annat ljus en vad ni gör. Vi har ju alla olika bakgrund och erfarenheter i livet.

Själv kommer jag från ett land som inte finns längre utom som ett rosa skimmer i våra minnen. Det var nog inte så bra som jag minns, men det var länge sedan och jag var ganska liten. Nåja.

Intressant det där med "nöjesmördarna" i ditt hemland. Vad menar du med "brats" i detta samanhang?
Citera
2018-08-03, 22:43
Medlem
MissSaoYins avatar
Citat:
Ja, det får vi veta tids nog. Det nämndes tidigare i tråden om att MGM langade alkohol till minderåriga och den intressanta frågan blir då om han nyttjade själv. Att BO var känd drogmissbrukare slogs tidigt fast, men okänt om hon var påverkad av något de aktuella morgonen.

Hon va med stor sannolikhet påverkad av en del droger vid tillfället om inte annat så var de ca 6h hon tog något innan de hemska hände. Men han vet ingen egentligen något om, inga droger där som jag hört.. han rörde sig inte i dessa kretsar mer än de som kommit fram att han hängde med småbarn..
Citera
2018-08-03, 23:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ja, det spårar ur redan där för honom.

Fast ändå är det mot en person. Det går väl inte att dra tydliga slutsatser om att han hyser agg mot kvinnor generellt om han jävlats med en och samma flicka/kvinna?
Citera
2018-08-04, 01:14
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast ändå är det mot en person. Det går väl inte att dra tydliga slutsatser om att han hyser agg mot kvinnor generellt om han jävlats med en och samma flicka/kvinna?

Han kanske har försökt att få kontakt med hur många tjejer som helst och fått nobben varje gång för att han uttrycker sig så skumt.

Den här gången så fick han nog och hämnades. Bara en lös teori, jag vill veta vad som egentligen hände!

Har känt honom sedan lågstadiet, var hem till honom och lekte på den tiden. Sedan gick vi hela högstadiet tillsammans och när vi började på gymnasiet så gick vi på olika skolor. Som en följd av det tappade vi kontakten helt!

Efter högstadiet hörde jag inte ett ljud från honom på 9 år. Mars 2018 så kontaktar han mig på Facebook och frågar om jag ville komma ner till Fagersta och hälsa på.
Jag pratade med honom först, men sedan ignorerade jag honom fram till mordet hände. Han skrev obehagliga saker till mig.

Är det någon som undrar något så sitter jag på ganska mycket info om honom!
Senast redigerad av Kadodi 2018-08-04 kl. 01:20.
Citera
2018-08-04, 01:16
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:

Tydliga slutsatser. Nej, men man kan ändå se vartåt det lutar. Förmodligen ingen flickvän tidigare i livet, vilket antytts tidigare i tråden, och nu misstänkt för mord på kvinna.
Citera
2018-08-04, 01:27
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:

Missbrukade han alkohol?
Citera
2018-08-04, 01:30
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Han kanske har försökt att få kontakt med hur många tjejer som helst och fått nobben varje gång för att han uttrycker sig så skumt.

Den här gången så fick han nog och hämnades. Bara en lös teori, jag vill veta vad som egentligen hände!

Har känt honom sedan lågstadiet, var hem till honom och lekte på den tiden. Sedan gick vi hela högstadiet tillsammans och när vi började på gymnasiet så gick vi på olika skolor. Som en följd av det tappade vi kontakten helt!

Efter högstadiet hörde jag inte ett ljud från honom på 9 år. Mars 2018 så kontaktar han mig på Facebook och frågar om jag ville komma ner till Fagersta och hälsa på.
Jag pratade med honom först, men sedan ignorerade jag honom fram till mordet hände. Han skrev obehagliga saker till mig.

Jamen, berätta mer? Vad menar du tex med "obehagliga saker"?
Citera
2018-08-04, 01:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Det att han skrev obehagliga saker till dig trots att ni umgåtts en hel del som yngre, uppfattar du att han liksom utvecklats i en destruktiv riktning eller mer som att han "stannat" i utveckling? Det har ju spekulerats om han har något slags funktionshinder. Vissa sådana kanske inte märks uppenbart på yngre barn/ungdomar utan märks senare när kompisar så att säga växer ifrån? Detta med att han också nu verkar ha yngre som umgänge och inte som exempelvis ledare i en förening eller så.
Citera
2018-08-04, 01:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Var det saker riktade till dej? Eller var det obehagliga saker i allmänhet, men att han skrev det till dej?
Vill du berätta mera?
Citera
2018-08-04, 01:50
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Var det saker riktade till dej? Eller var det obehagliga saker i allmänhet, men att han skrev det till dej?
Vill du berätta mera?

Detta är ett svar till er 3 som undrar. Med obehagligt menar jag inte hotfullt på något vis.

Han kunde skriva typ "vad kul att det går bra för dig nuförtiden, och vilken grann flickvän du har, du vill inte dela med dig? Hehe skojade bara. Ha det bra vännen så hörs vi!"

Han verkade väldigt desperat efter att jag skulle komma och hälsa på så att han skulle ha en vän. Jag vart så chockad när jag hörde vad han gjort.

Han visade inga farliga tendenser i skolan. Han var väldigt socialt klumpig. Han bjöd ett gäng grabbar (mobbarna) på mcdonalds varje dag i ett år. Han kastade sönder dyra parkerade bilar för att mobbarna sa att han skulle göra det.

Jag skulle gissa på någon form av autism kombinerat med låg IQ i motsats till många med Asperger som ofta har hög IQ.

När han inte ville betala McDonalds mer så sa en av killarna såhär:
"Men Johan, då är vi inte dina vänner längre".

Ibland kan man ju undra om det är dom normalbegåvade som mobbarna är som är sjuka och inte han. Han vill bara väl generellt.
Senast redigerad av Kadodi 2018-08-04 kl. 01:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in