Har med funderat över det, eventuellt droger. Ställde frågan tidigare men ingen kunde svara. Tror inte vi kommer få reda på det innan FU är klar.
Ja, det får vi veta tids nog. Det nämndes tidigare i tråden om att MGM langade alkohol till minderåriga och den intressanta frågan blir då om han nyttjade själv. Att BO var känd drogmissbrukare slogs tidigt fast, men okänt om hon var påverkad av något de aktuella morgonen.
Vi vet inget om alkohol var inblandat vare sig hos MGM eller BO, antingen hos båda eller bara hos ena parten.
Om så vore kommer saken i annat ljus.
Enligt en del inlägg här har ju MGM langat alcohol och cigg till yngre. Jag håller det därför för troligt att han och hans kompis var berusade under natten.
Enligt en del inlägg här har ju MGM langat alcohol och cigg till yngre. Jag håller det därför för troligt att han och hans kompis var berusade under natten
.
Mina misstankar går åt det hållet, men kanske inte primärt att han langade utan att han självmedicinerade mot det som plågat honom; mobbning, avvisande och det han eventuellt upplevde som jobbigt i sitt liv.
Det var inte värst seriöst jag funderade kring inspiration av musiktexter men den galenskapen finns.
Gick nu på måfå in på en av de fyra musikalbum han lagt upp.
Texten verkar sucuidal, som om knivdöden vore det enda alternativet gällande obesvarad kärlek där andra påstås ljuga om att motparten inte alls är intresserad.
Förvisso skriven ur en kvinnas perspektiv men det fick mig att fundera på följande oavsett om texten inte inspirerat:
Kan han ha blivit fixerad av BO via nåt kort möte/samtal eller leende som han då uppförstorat känslor kring?
Stalkat i smyg, gjort nåt trevande kontaktförsök innan och sen totalt flippat vid ett tydligt nej?
Det sägs att han driver runt på natten så texten blev något absurd. Desperat kontaktsökande är han troligen. Han ska ha skickat hotbrev till en tjej, sägs bära runt på en kniv i väskan och har knivmördat en tjej.
Del ur texten ur senaste albumet i spoilern.
Citat:
Album Mångarm, låt nattramn
"Svarta ögon ser
Min en tagg av is gnager i mitt bröst
Ett barn av natten, vandra så jag skall
På hämndens vingar buren
kom i min famn
Och blodet rann
Sakta mitt liv försvann
Med kniven jag visar
en orättvis värld
Att min kärlek till dig var sann
Du log mot mig
och du hade mig fast
Min kärlek och oskuld du tog
Du sa att jag var allt det du ville ha
Att din fru nu jag nog skulle bli
Men dom sa att jag ljög
att du aldrig mig sett
För vem tror en ofrälses ord
Med vårt kärleksbarn
jag nu flydde till skogs
Från livet jag löser oss två
Han har i och med olaga hot vid tre (3) tillfällen mot en annan kvinna tydligt visat sitt agg mot kvinnor, vilket kan ha accentuerats ytterligare vid eventuellt nej från BO. Om alkohol varit inblandat i bilden kan detta förvärrat situationen att sluta i mord.
Han har i och med olaga hot vid tre (3) tillfällen mot en annan kvinna tydligt visat sitt agg mot kvinnor, vilket kan ha accentuerats ytterligare vid eventuellt nej från BO. Om alkohol varit inblandat i bilden kan detta förvärrat situationen att sluta i mord.
Finns dock ingen dom på honom gällande det vad jag kan se.
Tror att det försvinner efter ett tag, vet iaf att om det är tio år går det inte att få tag i.
Men han är väl inte dömd för något? Det var väl annälningar det handlade om vad jag förstått. Det finns ju inget i lexbase på honom. Och för tio år sedan hade han precis blivit myndig.