2018-08-03, 21:56
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Ni klagar på för lite info så här kommer ny .. inget som jag själv vet för att vara sant, men igår så träffade jag lite Mariiestadare och de sade sig veta namnet på brovittnet en Guni*@a Davi#s*-n
kan kanske vara till hjälp

Är det den GD med koppling till J*ens L*ndell, And*rs H*gren m. fl.?
Citera
2018-08-03, 21:57
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ni klagar på för lite info så här kommer ny .. inget som jag själv vet för att vara sant, men igår så träffade jag lite Mariiestadare och de sade sig veta namnet på brovittnet en Guni*@a Davi#s*-n

Du har väl kommit med information, så ta inte åt dig.
Citera
2018-08-03, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Är det den GD med koppling till J*ens L*ndell, And*rs H*gren m. fl.?

Ingen aning vem hon är tyvärr .. är de andra kopplade till fallet på någotvis eller är det bara ett småstads fenomen?
Citera
2018-08-03, 22:07
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ingen aning vem hon är tyvärr .. är de andra kopplade till fallet på någotvis eller är det bara ett småstads fenomen?

Försöker bara få en allmän bild av relationer osv. JL kände PK, PU m fl, samtidigt som han kände AH. Ingen av dem ska vara kopplade till fallet i form av inblandade.
Citera
2018-08-03, 23:17
Medlem
Xeitums avatar
Citat:

Tja, diskussion om JL's "roll" i fallet finns att läsa kring sidan 2060. Bl.a skulle JL påstått att PU hade försökt skaffa sig alibi inte bara hos PK utan även på en annan adress. Möjligen hade Prinzezzan uppgift på denna adress på något papper och skulle försöka hitta den (hur går det?) . Intressant om det fanns ett kompisförhållande mellan JL o GD, då JL hypotetiskt kan fått beskrivning av HA's manliga sällskap.
Citera
2018-08-03, 23:37
Medlem
Citat:
Nu har jag kollat igenom ( sökte på byxor ) ingen har skrivit att byxorna var köpta utomlands förutom att Rotvagen 2010 skriver något istil med att byxorna kanske är köpta utomlands ..

Jävligt trött på att bli påhoppad ( speciellt om en sådan sak ) .. det är nästan så att man får för sig att några skribenter vill trötta ut en..

När det gäller BW så har jag ingen aning om hans alibi, många skriver att BW var den sista som såg/träffade Helena efter det att hon lämnade stadt och bara för att det har skrivits så mycket om det genom åren så har det blivit en trådsanning.
Visst, hans vittnesuppgifter är jätteviktiga men det är flera personer som har hejat och bytt några ord med Helena på torget eller som bara har sett henne.
Det räcker ju med att när man åker till Mariestad och pratar med gamla bekanta så är det någon som verkar ha sett henne.

Rotvagen ? Nej jag skrev inte ens i denna tråd då 😕 du blandade nog ihop namn nu .
Men ang byxorna ? Är hundra på att dessa hade H köpt när hon hade varit utomlands nyligen , båtluffat någonstans ???? De var köpta utomlands. Vet tyvärr inte vart eller vilket land och vart de uppgifterna kom ifrån ? Gissar att någon av systrarna hade sagt det .
Citera
2018-08-03, 23:47
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Rotvagen ? Nej jag skrev inte ens i denna tråd då 😕 du blandade nog ihop namn nu .
Men ang byxorna ? Är hundra på att dessa hade H köpt när hon hade varit utomlands nyligen , båtluffat någonstans ???? De var köpta utomlands. Vet tyvärr inte vart eller vilket land och vart de uppgifterna kom ifrån ? Gissar att någon av systrarna hade sagt det .

Hade inte Helena varit i Grekland strax innan hon kom hem. Båtluffat har jag för mig. Det finns någon bild på henne i någon av de artiklar som skrivits om fallet. Där ser det ut som om hon är i Grekland eller något liknande land.
Citera
2018-08-03, 23:51
Medlem
Citat:
Helena köpte dessa byxor utomlands hon var garanterat ensam om att ha dessa byxor i Mariestad och hon fick väldigt många komplimanger för dom var så unika och snygga.

Ja dessa var köpta utomlands 🤔 men när Polisen tar ett tips / iakttagelse så kan ingen säga att det endast var H som hade dessa. Du vet tvivel , utom rimligt tvivel osv. Det är absolut möjligt att någon annan hade kunnat köpt likadana. Likaväl anser jag ang ”skiket som ett vittne hört ? det lät som H 😕 att kunna utskilja ett skrik och säga att det ” lät som H ??? Ärligt tror jag inte på det 😕
Ja byxorna var ” unika
H röst kanske ochså var unik ? Men lika där tror och beskriver ett par byxor .. nja nä jag tvivlar .
Citera
2018-08-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Hade inte Helena varit i Grekland strax innan hon kom hem. Båtluffat har jag för mig. Det finns någon bild på henne i någon av de artiklar som skrivits om fallet. Där ser det ut som om hon är i Grekland eller något liknande land.

Japp hon hade det . Förmodar då kanske att byxorna köptes där . Vittnet har pekat ut byxorna ?hon kan ju inte ha varit så långt bort då tycker man 🤔 men hur dessa människor som gick över bron såg ut? Verkar hon ju inte sett. Utan endast byxorna .
Citera
2018-08-04, 00:00
Medlem
Citat:

Är mariestadarna du pratar med inklusive systrarna fort väldigt intresserade av vad KM gjorde den kvällen eller ligger fokus nu på bilderna Olsson och andra😉?
Citera
2018-08-04, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Försöker bara få en allmän bild av relationer osv. JL kände PK, PU m fl, samtidigt som han kände AH. Ingen av dem ska vara kopplade till fallet i form av inblandade.

Då finns det två teorier och gå efter.
1. LGWP. Där HA fick skjuts i närheten av hotellet.
2. Brovittnet .

Om brovittnet är arrangerat, så finns säkert gärningsmannen i GD's närhet.
Citera
2018-08-04, 00:08
Medlem
Ugglan.s avatar
PU:s senaste session här i tråden gav onekligen mycket intressant sidoinformation - bara genom att iaktta hur tråden reagerade gav mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in