2018-08-03, 23:32
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Förmodligen har de förbud att skjuta i förorter och problemområden eftersom blattarna triggar igång då.
Lättare att skjuta någon "trolig" våldsverkare som något troll ringt in om...

Ja eller hur? Nu skulle de visa sin handlingskraft. Läget var riskfritt och de skulle bli hjältar i Aftonbladet och allt men ajdå vad snett det gick.
Citera
2018-08-03, 23:33
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Dom är inte uteslutande av varandra, ett leksaksvapen kan vara en kopia av en tex 1911:a.

Shit... ja, det fattar väl jag med. Men så var inte fallet.
Citera
2018-08-03, 23:33
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Obehagliga vapnet?
Dags att tagga ner på känslotramset nu?
Gråter du när du ser en AK på bild?

Nej, jag har ingen bild på ”vapnet” Eric höll i. Inte fan var det en 1911 iaf.

Och enligt mig så är inte vapnet på Aftonbladets bild obehagligt heller.

Vapnet ser tillräckligt äkta ut. Att påstå något annat är bara trams.

Det är obehagligt att bli skjuten och dö, och därför skriver du i den här tråden. Vi vill inte att det ska hända, men det handlar inte om att polisen har förvandlats till en exekutionspluton mot funktionshindrade. Utan ett begripligt misstag, när en gravt funktionshindrad man har fått möjligheten att rymma hemifrån (ofta), och har försetts med en trovärdig vapenreplika.
Citera
2018-08-03, 23:34
Medlem
Citat:
Shit... ja, det fattar väl jag med. Men så var inte fallet.

Jag kan inte avgöra det utifrån den gryniga bilden som hittills visats. Finns många obskyra vapen i omlopp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yuptaget
Du menar alltså på allvar att polisen såg att han var downie men valde att skjuta ändå.
Sen så blev araben rädd och såg inte att det var ett låsas vapen i tidiga intervjuer, han har under dagen nu lärt sig att han blir mer populär om han låsas som att han såg att det var fejk.
Detta är fakta för oss som följt detta noggrant

Ja de där citaten var väldigt olika. Han är rädd för att bli utpekad som ansvarig. Vem var det som ringde egentligen?
Det finns flera faktorer här: dels den kriminella som hotat nån i området?
Dels att Eric inte förstod polisens uppmaningar
Dels att nån ringt och jagat upp polisen så det tog det på allvar, felaktigt
Dels att polisen i det här fallet gjorde helt fel och sköt en oskyldig person. Många pubertala coolingar här som påstår tt det var rätt. Men hur kan det vara rätt att göra fel? Det är första steget mot korruption.
Sen ibland sker fel, tro mig, jag vet, och det är olyckligt och oundvikligt i det stora hela. Men fel är inte rätt. Fatta nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Jag vet inte vad du dillar om, eric hade inte pistolen i fickan han viftade runt med den i handen.

Han fick garanterat flertalet högljudda varningar och order om att släppa vapnet, tyvärr va han en downie och förstod inte, men det är inget polisen kan belastas för.

Oskickligt!!! Tänk om detta vore i USA. Det skulle ha varit demonstrationer överallt mot polisbrutalitet.

Men i Sverige får man skjuta svenskar men aldrig HBTQ-personer eller migranter.
Citera
2018-08-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Va ser du inte en fulltkriminel från en som har downsyndrom?
När någon riktar ett skjutvapen mot mig (det händer tyvärr ibland när man instruerar nybörjare som inte riktigt förstått vad som menas med "säker riktning") så brukar min fulla uppmärksamhet ligga på vapnet, inte på ansiktet på den som håller i vapnet.
Citera
2018-08-03, 23:36
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Vapnet ser tillräckligt äkta ut. Att påstå något annat är bara trams.

Det är obehagligt att bli skjuten och dö, och därför skriver du i den här tråden. Vi vill inte att det ska hända, men det handlar inte om att polisen har förvandlats till en exekutionspluton mot funktionshindrade. Utan ett begripligt misstag, när en gravt funktionshindrad man har fått möjligheten att rymma hemifrån (ofta), och har försetts med en trovärdig vapenreplika.

Vem har påstått att polisen uppträtt som en exekutionspatrull?

Det är inget begripligt misstag, det kommer utredningen att visa.
Citera
2018-08-03, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Oskickligt!!! Tänk om detta vore i USA. Det skulle ha varit demonstrationer överallt mot polisbrutalitet.

Vaddå svenskar var det här en typisk svensk för dig ?
Citera
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Insatt och kunnig? Blev du trampad på tårna när jag skrev att ditt liv är en saga på internet?
Jag anser att du tillhör den sorten som skulle skitit på dig om du var på plats. Att sitta och raljera vid datorn precis som dom andra åsnorna fast du inte var på plats är bara en stor gäspning. Inga är så bra på att veta allting som dom vilka var på en helt annan plats. Om du känner igen dig i snubben som sköts är dina problem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Nej han var vit, så det hade inte skett några demonstrationer övht.

Endast när svarta och hispanics blir skjutna så kravallas det, oavsett att den döde hade riktig pistol på sig och hade långt straffregister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Du hade inte blivit skjuten för du hade svarat på deras kontaktförsök som en normal människa och inte stapplat runt som ett lönnfett riksmongo.

Det var hans Downs som dödade honom. Naturligt urval.

7 skott var polisens slutliga kontaktförsök. Händer bara i Sverige. Hade man skjutit en neger i USA hade det blivit 2 månaders upplopp men i Sverige skiter man i folket och försvarar Gestapo-polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in