2018-08-03, 23:25
Medlem
yuptagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Kom igen alla ni som försvarar polis klockan 04:00 är det ljust ute!
Ni har sett hur han ser ut inget ont men man ser hur han har downsyndroom!
Den högt kriminella ska poliser känna igen som hotet!
Även araben såg att det var ett leksaks vapen. Man ser det på tyngden och det plastiga! helt otroligt att dom sköt honom finns det någon rättvissa i detta land eller?

Du menar alltså på allvar att polisen såg att han var downie men valde att skjuta ändå.
Sen så blev araben rädd och såg inte att det var ett låsas vapen i tidiga intervjuer, han har under dagen nu lärt sig att han blir mer populär om han låsas som att han såg att det var fejk.
Detta är fakta för oss som följt detta noggrant
Citera
2018-08-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Bra där.

I det här fallet handlade det inte om nån plaskopia av en 1911. Utan ett leksaksvapen.

Dom är inte uteslutande av varandra, ett leksaksvapen kan vara en kopia av en tex 1911:a.
Citera
2018-08-03, 23:27
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Har du någon bild på detta leksaksvapen, som inte stämmer med det obehagliga vapen som finns på bild i tråden och definitivt ser ut som något som kan misstas för ett riktigt vapen?

Skärp läsförståelsen. Vi diskuterar araben som påstår sig vara vittne till händelsen.

Obehagliga vapnet?
Dags att tagga ner på känslotramset nu?
Gråter du när du ser en AK på bild?

Nej, jag har ingen bild på ”vapnet” Eric höll i. Inte fan var det en 1911 iaf.

Och enligt mig så är inte vapnet på Aftonbladets bild obehagligt heller.
Citera
2018-08-03, 23:27
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Nej, det är fortfarande oacceptabelt. Om det hade varit helt normalt, varför tror du att amerikanska CNN tar upp det? Om man ska döda någon så ska man fanimej veta vem man dödar. Och det visste inte snutarna, dom chansade att det var killen som var efterspanad. Dom här snutarna gjorde ett uselt jobb, och dom ska inte jobba med det här. Dom duger till att vakta en krog på sin höjd.

Man får inte skjuta ihjäl någon bara för att den är efterspanad. Sätt dig in i händelseförloppet, och återkom sedan.

Poliserna sköt mot en beväpnad man, som vägrade lägga ner vapnet på anmodan. Oerhört tragiskt, men varken mord eller tjänstefel.
Citera
2018-08-03, 23:28
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Nej, det är fortfarande oacceptabelt. Om det hade varit helt normalt, varför tror du att amerikanska CNN tar upp det?
För att händelsen fick ovanligt tragiska konsekvenser, och däri ligger nyhetsvärdet?

Det tycker jag är en mer trovärdig förklaring till rapporteringen.
Citera
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Jamen va fan! Hur jävla lättstressad och närsynt kan man vara som polis. Det märks att man sänkt antagningskraven.

Förmodligen har de förbud att skjuta i förorter och problemområden eftersom blattarna triggar igång då.
Lättare att skjuta någon "trolig" våldsverkare som något troll ringt in om...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Vi diskuterar araben som påstår sig vara vittne till händelsen.

Han som råkar ha en bror som har Down's?
Verkar väl inte så sannolikt, eller så var det han som ringde snuten och har nu lite dåligt samvete.
Citera
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Erik var normal jämfört med dig och visste att det var en leksak. Är du downie själv eftersom du är så insatt och kunnig?

Insatt och kunnig? Blev du trampad på tårna när jag skrev att ditt liv är en saga på internet?
Citera
2018-08-03, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Förmodligen har de förbud att skjuta i förorter och problemområden eftersom blattarna triggar igång då.
Lättare att skjuta någon "trolig" våldsverkare som något troll ringt in om...
Exakt vad jag tror.
Citera
2018-08-03, 23:29
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Snacka inte när du INTE VET ditt lilla äckel.

För det första - mordet skedde 04:10

För det andra - i Stockholm är det LJUST den tiden. Gå ut och titta själv, vettja.

Här är en engagerad person som twittrat om det, och tagit en bild natten därpå samma tid. Ser det MÖRKT ut?
https://twitter.com/R_HVK/status/1025203232547778562

Jag brukar nog "trycka ner min eventuella Tourettes" mer än vad du lyckas med.. (Minst sagt) Ska du tas på allvar, är det möjligen bra för din "karriär" om du undviker ett överdrivet användande av invektiv.

-Skit samma: Mitt i en stad är det nästan aldrig kolmörkt, så det fanns hypotetiskt sett viss belysning. MEN: Såg då poliserna i den dåliga belysningen/det dåliga ljuset skillnad på en leksakspistol och en "riktig" pistol? -Hade jag varit "snut" hade jag skjutit först, och "frågat sedan".. Sorry to say. Men med facit på hand, så kan "alla veta bäst"..
(Inte för att du har "facit", du verkar ha fått det mesta om bakfoten..)
Senast redigerad av kraftfoder 2018-08-03 kl. 23:31.
Citera
2018-08-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag är pistolskytt. Jag tränar ofta och jag tävlar ofta. Jag är även licensierad vapenkontrollant. I min roll som vapenkontrollant har jag känt och klämt på i stort sett alla modeller av enhandsvapen som används för sportskytte i Sverige. Jag har helt enkelt mycket stor vapenvana. Jag hade inte kunnat avgöra om leksakspistolen var äkta eller inte på några meters avstånd. Ännu mindre om någon riktade den mot mig. Alla ni som påstår att det borde poliserna ha sett: Ni avslöjar bara er egen okunnighet genom att påstå något så dumt.
Va ser du inte en fulltkriminel från en som har downsyndrom?
Citera
2018-08-03, 23:31
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag är pistolskytt. Jag tränar ofta och jag tävlar ofta. Jag är även licensierad vapenkontrollant. I min roll som vapenkontrollant har jag känt och klämt på i stort sett alla modeller av enhandsvapen som används för sportskytte i Sverige. Jag har helt enkelt mycket stor vapenvana. Jag hade inte kunnat avgöra om leksakspistolen var äkta eller inte på några meters avstånd. Ännu mindre om någon riktade den mot mig. Alla ni som påstår att det borde poliserna ha sett: Ni avslöjar bara er egen okunnighet genom att påstå något så dumt.

Men personen som höll i det fruktansvärda folkmordsvapnet då? En 1,6 meter hög köttbulle. Ett utseende som ser ut som en mix av guldfisk och orangutang. Skulle du inte kunna urskilja det från en ”normal”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in