2018-08-03, 22:42
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Franz
Nej.
Vad vet du om det? Fattiglapp.

OnT: idioti att låta ungar ha dyra klädesplagg i vardag ja. Men keps bör de ha.
Citera
2018-08-03, 23:02
Medlem
Givetvis är det ok om det är föräldrar som alltid bär liknande kläder och har ekonomi för det (här pratar vi om några procent). Resterande showers som lider av mindervärdeskomplex och försöker kompensera det genom att alltid bränna hela lönen på kläder kan dra åt helvete!
Låt överklassen vara ifred med sina kläder. Skit i det och nöj er med hm. Det gör jag fast vår familj har en bruttoinkomst på strax under 100k/månad.
Jag skrattar åt er och pissar på er.
Citera
2018-08-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysstrollet
Det är ingen fråga som jag bör besvara, utan snarare en du bör begrunda. Förstår du innebörden innan du ligger på dödsbädden så dör du en lyckligare, mer självuppfylld människa.
Eller så kan du sakta ruttna bort som en i mängden av själlösa, materialistiska , robotliknande individer.
Köp en Ralph Lauren-tröja åt sonen och se till att kamma honom fint innan skolan, glöm inte att fråga vilken av de senaste prylarna han önskar sig. Det skall ge er mening och lycka! (Ironi)
Sådär talar vänsterpartister när dom står på ruinensbrant med en knuten näve uppe i luften..
Folk som insett att dom kommer få vända på varje krona livet ut..avundsjuka kallas det.
Man kan vara lycklig även med massor av pengar,ett välkammat hår och en RalphLauren tröja...
Citera
2018-08-04, 01:38
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorisk
Har inget behov av framlägga bevis till någon tomte på ett forum, om än så väl kan. Förklarar hur produktion ligger till och så enkelt är det.

Ditt första inlägg skriker dessutom okunskap, påstå kvalité och sömmar spricker i denna mening är totalt hjärndött. Typisk rundgång, hur mycket vet du egentligen själv?

Jag betalar och tycker jag får en schysst produkt. Punkt slut. Varför irriterad på det?

Köp på hm du, så handlar jag på mitt håll 💸🤪
Citera
2018-08-04, 01:39
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du skrev faktiskt "match". Och jag är "på riktigt", småglin växer snabbt upp till större glin, så de knappt hinner med något annat än att just växa. Bättre att köpa tre par "noname-jeans" för 198:- paret än ett par märkesjeans för 999:- paret. Eller fem T-shirts för 299:- totalt än en T-shirt för 499:-.

Kan lova dig att ungar inte "sliter ut" kläder, de växer ur kläderna i den åldern.
Bättre med kläder de får lov att leka i, än dyra märkeskläder de inte får för föräldrarna att leka i.

Jag kan köpa kläder i samtliga storlekar..
Citera
2018-08-04, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Går man på stan så ser man ofta skitungar som glider runt i pikétröja med pullover och keps. Dessa drägg har ofta en utstyrsel för uppskattningsvis 3-4k.
Jag har god lust att både slå ner dem och deras föräldrar.

Familjen är väl inte wt och mån om att det ska synas att dom inte är det?
Citera
2018-08-04, 06:11
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Ja, du "kan" men gör inte det? Jag kan också göra det, men ser ingen poäng att göra det.
Det är idioti.

De som gör det har problem och vill visa det öppet.
Citera
2018-08-04, 06:18
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Samma här. Men vad har detta (du säger) med trådens ämne att göra?
Citera
2018-08-04, 07:47
Medlem
Lower3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja, du "kan" men gör inte det? Jag kan också göra det, men ser ingen poäng att göra det.
Det är idioti.

De som gör det har problem och vill visa det öppet.

Nja, de som har problem är de som är mer upptagna av andra/de omkring sig - har man en gnutta självkänsla så bryr man sig inte särskilt mycket om vad andra tycker, tänker, bär för kläder, äter för mat eller har för liv. (Om de inte lever av mina skattepengar förstås...)
Citera
2018-08-04, 08:39
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lower3rd
Nja, de som har problem är de som är mer upptagna av andra/de omkring sig - har man en gnutta självkänsla så bryr man sig inte särskilt mycket om vad andra tycker, tänker, bär för kläder, äter för mat eller har för liv. (Om de inte lever av mina skattepengar förstås...)
Ja men det är inte det jag tänker på.
Fråga de, om de skulle tänka köpa exakt samma kläder, fast utan märket är på, till sina barn.
De flesta skulle säga nej..

Så de köper kläder till sina barn med märket, just på grund av just märket. Eftersom de kan inte kan tänka sig köpa utan märke, även klädesplagget exakt samma.

Därför många köper "märkeskläder" som kopior, även de som har råd med det.

Vi kan gå djupare in i det, men gidder ej
Citera
2018-08-04, 09:19
Medlem
Citat:
Jag betalar och tycker jag får en schysst produkt. Punkt slut. Varför irriterad på det?

Köp på hm du, så handlar jag på mitt håll 💸🤪

Knappast retad på ditt inköp av kläder. Du har uppenbarligen ingen kontroll och fastnat i fällan, vilket är ok, så länge du är nöjd. Men jämför du skit med skit, skall allt ligga i samma korg.

Handlar oftast efter kvalité och väljer textiler efter god passform. Kostnaden är obetydlig för mig, så länge jag får vad man betalar för. Det är huvudsaken.
Citera
2018-08-04, 11:12
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorisk
Knappast retad på ditt inköp av kläder. Du har uppenbarligen ingen kontroll och fastnat i fällan, vilket är ok, så länge du är nöjd. Men jämför du skit med skit, skall allt ligga i samma korg.

Handlar oftast efter kvalité och väljer textiler efter god passform. Kostnaden är obetydlig för mig, så länge jag får vad man betalar för. Det är huvudsaken.

Intala dig själv det💸
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in