Citat:
Ursprungligen postat av
100miltillsthlm
Nu sitter det en djäkla f*tta i aktuellt och kritiserar polisen, hon vägrar ta åt sig av det regionpolischefen säger, maler på som en djäkla symaskin. Lätt för henne att sitta där i studion och kritisera polisen. Blir så djäkla förbannad på reportrar som henne. Hon verkar inte förstå att även folk med downs syndrom kan skjuta med vapen. Enligt henne ska man tydligen inte få skjuta ett potentiellt hot som har en mental nedsättning.
Jag är en av dem som aldrig förstått mig på polis-hatet, oavsett om det är aina-hat från jobbiga och barnsliga förortsblattar eller snut-hat från svenskt slödder (WT, Vänstertomtar osv..) men ikväll tyckte jag reporterns frågor var bra och hårda till konstapeln, tyvärr vittnar denna händelse om vilka veka snutar svenska poliskåren numera består av (inte helt och hållet)..År av hjärntvätt och inkvortering har skapat en handlingsförlamad poliskår som inte kan sköta sina uppgifter ordentligt (hålla gränsen, gripa mördare osv) en poliskår blandad med våldsglada psykopatpoliser och inkvorterade henpoliser som får darriga händer av att ge fortkörningsböter...Detta, kombinerat med att regeringen flaggat för att sänka kraven till polishögskolan gör att den allmänna bilden av polisen som en trovärdig myndighet riskerar att skadas rejält...En sån här händelse kan få människor som mig själv att ogilla polisen i allmänhet, särskilt när en dåre och svenskhatare som Eliasson tilläts köra kåren i botten totalt..Med en sån här händelse som ett resultat av det..
Det verkar som att dessa poliser i just denna tråkiga historia misslyckats med att läsa av situationen och tagit deras lärobok för bokstavligt, "När faran är påtaglig och vapen är tillsynes - avfyra då ditt vapen mot vederbörande!"...Istället för att faktiskt tolka situationen i sin stora helhet (Jag är medveten om att adrenalinet antagligen flödar hos poliserna...).
1. Polisen måste ju se att personen har en uppenbar nedsättning (Inget illa menat mot någon som dras med denna diagnos.)
2. Att sikta och faktiskt träffa med en riktig pistol på avstånd är svårt, utan träning...Med denna situation i minnet skulle polisen enkelt kunna ta betäckning och kräva misstänkta GM att släppa vapnet innan verkanseld..
3. I detta fall svarar antagligen GM ej på det tillropet och beter sig möjligtvis väldigt irrationellt, på dessa få sekunder skulle faktiskt polisen kunna analysera MGMs beteendemönster huruvida det är nödvändigt att skjuta eller ej...
4. De kommer alltså fram till slutsatsen att skjuta. Ett skott är tillräckligt för att fälla en person...Och jag utgår från att denna person i detta fall inte gjort något utfall mot polisen förutom att möjligtvis ha riktat ett påstått vapen mot dessa..Med punkt nr 2 i minnet räcker det med ett skott mot nedre kroppen, benen till att börja med...Jag tror det hade räckt...
Att 2 eller fler poliser skjuter flera gånger mot denne tillsynes "oskyldige" man känns konstigt på många sätt och ger en konstig känsla i magen...
Det finns fall när människor sprungit med yxa mot polisen och man enkelt satt en kula i benet trots en adrenalinfylld och hotfull situation...Denne kille förtjänade inte detta, det är min första tanke...Jag hoppas en ordentlig utredning kommer fram...
Vill passa på att lyfta denna tråd som inte varit uppe på tapeten sedan mars..En ögonöppnare, finns många ruttna ägg hos polisen:
(FB) Tråden där vi hänger ut kriminella poliser