Citat:
Ursprungligen postat av
Mobiltelefon
Det lär inte iPhanzen lära sig eftersom de kör med följande teser:
1. Prisvärdet på en produkt är en subjektiv parameter som styrs av inkomstnivån (d.v.s en vara som kostar 1 dollar att tillverka och säljs för 1000 dollar är således prisvärd om man har en specifik inkomstnivå).
2. Prislappen är en teknisk parameter som är högt satt p.g.a exklusiv teknologi och diverse subjektiva, närmast magiska parametrar som "hur produkten känns" och "hur den är paketerad". Detta gör att en produkt med standardkomponenter och dubbla prislappen mot en annan produkt med samma standardkomponenter är "värt det" (se punkten 1).
3. Ett högt pris skänker en känsla av status bland lättimponerade iDioter - jag talar om flummiga känslor som "se på mig, jag har råd att köpa Apple!" (precis som om det är en merit att köpa deras produkter).
iPhanzen anser på fullaste allvar att iPhone är marknadens bästa enhet och att DongelBook Pro är världens bästa dator p.g.a diverse flummiga anti-intellektuella argument om känslor, upplevelser, inkomstnivåer och annat trams. Detta beror på oförmågan till logiskt och kritiskt tänkande.
Köper man en sådan inlåst produkt som en iPhone och dessutom sitter och insinuerar att den är "marknadens bästa enhet" - ja, då är man helt enkelt iDiotcertifierad och detsamma gäller inköp av en DongelBook Pro med High Sierra parat med flummiga argument om bakbelysta tangentbord och TouchBar samt "känslor".
Grejen är att ja, det är bra med ett bra tangentbord och en bra skärm etc på en dator MEN grejen är att dessa tingestar INTE är Apple-exklusiva vilket gör argumenten som försöker antyda att så ändå är fallet blir iDiotiska. Det är som att sitta och argumentera att Volvo är en sådan underbar "premiumbil" och så "lyxig" och allting bara är "bäst" precis som om hög kvalitet, finfina material i kupén, bekväma stolar och låg ljudnivå är "Volvounika" egenskaper (d.v.s köper man andra bilar får man inte detta).
Man tar sig för pannan när iPhanzen sitter här och hävdar att iPhone X är "marknadens bästa enhet" (provade den igår, leksakstvål måste jag säga) eller att en DongelBook Pro med TouchBar och överdimensionerad touchpad (underligt nog har jag inte haft några problem med touchpaden på MacBook Pro klassiska modeller) är den bästa datorn som kan köpas, precis som om det inte finns andra UltraBooks på marknaden...
Punkterna 1, 2 och 3 är bra exempel på iPhonementaliteten. Det är exakt så här mainstreamtänkarna resonerar; de har noll teknisk kompetens, och då blir det genast anti-intellektuella resonemang och en god portion självbedrägeri när de försöker intyga sig själva att iPhone är bäst. En återkommande favorit är "bezels". Personligen har jag inget emot lite bezels på enheten, det kan till och med vara lite snyggt. Givetvis vill man ha en fet skärm på enheten, så visst, ur det perspektivet minskar väl bezels skärmytan. Men bezelssnacket är den enda "kritiken" iPhonemänniskorna kommer med, och varför inte? De fattar ju ingenting om tekniska specifikationer såsom RAM minne, batteristyrka mätt i mAh, processormodeller och vilken CPU/GPU-tillverkare som är bäst för öppna drivrutiner osv (open source som koncept är helt främmande för dessa iDioter). Detta trots att specs inte är särskilt svåra att förstå ("higher is better" tumregeln gäller generellt här). När man är en specsanalfabet, ja då är det klart att man sitter och autistiskt fokuserar på en skitsak som bezels, som om bezels vore the be-all and end-all solution på huruvida en smartphone är bra eller anus. Detta förutsatt dock, att Apple har dessa "kvaliteter" på deras enheter. Och på senare år har Apple tagit hänsyn till bezelsfanatismen, med iPhone X, märker jag. Här var det tydligen jätteviktigt att minimera bezels på iPhone X för att blidka och fånga in iDioterna, istället för att fokusera på något vettigt som att öka batterikapaciteten (2716 mAh på en sen 2017 års phablet?), till den graden att notchad display blev obligatoriskt. Allt för att minimera bezels såklart. Notchade displayer är vad som sker när mainstreamtänkarna får för mycket att säga till om. De köper ju vilken skit som helst liksom.
Utöver bezelsautismen, är ju prisfaktorn ett annat utmärkt exempel på ännu mer specsanalfabetism. Istället för att släppa enheter med riktigt feta specs, höjer Apple bara priset till högre än någon annan OEM som säljer smartphones/datorer för att ge det oärliga intrycket att iPhone skulle vara bäst, och detta är allt som behöver göras för att de iGnoranta "man får vad man betalar för" iDioterna, ska slänga deras plånböcker på Apple, och de tror verkligen att iPhone är bäst bara för att den kostar mest

Jag tog mig en snabb titt på iPhoneserien, och det verkar som att Apple körde med dual core ända fram till 2016! Herregud alltså, vad efterblivet. Det var alltså först med iPhone 7, som släpptes september 2016, som Apple började med quadcore. Deras sista dualcore enhet var iPhone SE, som släpptes mars 2016. Jag som alltid tyckt att Nintendo var efterblivna/snåla/konservativa/bakåtsträvande med hårdvara, Apple tar nog priset. Hur länge har inte vi på Androidfronten kört med quad core och octacore? 2013 eller säkert tidigare (minns inte riktigt), fanns det Androidenheter utrustade med quad core.
Och ja, iPhone handlar väldigt mycket om grupptryck där tekniskt illitterata byfånar som försöker leka storstadsbor, går runt och känner sig häftiga för att de har en iPhone. Eller så försöker de signalera att de tillhör någon pompös överklass med deras löjliga iProdukter.
Angående Macen: förfulandet och iPhoniseringen av Mac OS X till det extremt fula macOS, är en katastrof. Tidiga versioner av iOS såg väldigt mycket ut som Mac OS X, med den glänsande metall/glasdockan och allt, sedan gjorde Apple en Microsoft och kom på att dockan drar för mycket batteri, så vi måste förfula den på iOS (du vet, istället för att faktiskt utrusta iPhones med bättre batteri), och att detta tydligen också måste gälla på Mac OS X (alltså en Windows 8 i repris

). Åtminstone var ju gamla Mac OS X, faktiskt rätt snyggt, det får man ändå ge Apple. Personligen gillar jag tidiga versioner av Aqua, innan Apple började med den stelare "brushed metal", alltså när det fortfarande var vita och gråa ränder osv (helt enkelt första versionen av Aqua). Men även senare versioner av Aqua såg bra ut, om än sämre, dock är dessa förfulade varianter av Aqua ingenting jämfört med hur Aqua ser ut idag i Mojave osv. Stark iPhonisering här. Det är bara en tidsfråga innan Apple slopar Unixcertifieringen också i framtida versioner av Mac OS X, varför ska man ha sånt när iOS inte är Unixcertifierat? Det är ju bättre att sälja en låst leksak än en riktig dator, liksom.
Problemet med dessa iGnoranta iDioter som inte bara är specsanalfabeter, utan även har dålig smak, är just det att de är mainstreamtänkare, alltså majoriteten av mänskligheten (eller åtminstone en rejält stor användarbas), och därmed utövar de ett enormt och skadligt inflytande på Androidenheter eftersom de utan något som helst kritiskt tänkande, godkänner alla dåliga skitidéer Apple trycker ner i halsen på dem. iPhonisering började först med att vi inte längre kunde smidigt byta ut batterierna på våra Androidenheter (hur vanligt är det idag med Androidenheter som man kan byta ut batteriet på genom att bara öppna bakluckan, som var standard förr?), sedan blev detta visserligen inte en etablerad norm, men SD-kort började försvinna på en del Androidenheter också (och den trenden håller på att utvidgas än idag, med kommande enheter som Asus ROG Phone osv). Sony, som tidigare helt klart gjorde de absolut snyggaste Androidenheterna med Xperia S/Z/Z1/Z2, började nu gå över till den fula tvåldesignen som Apple började med (detta i syfte att locka över iDioterna till att köpa Xperia), och nu ser vi allt fler Androidenheter med asful och irriterande, notchad display.
Så vi som hatar Appleprylar, gör det inte därför att vi "inte kan acceptera vad andra tycker", utan eftersom mainstreamtänkarna är helt efterblivna och totalt sinnesslöa, och de förstör hela jävla marknaden för oss som vill ha vettiga mobila enheter. Datorbranschen har varit rätt resistent mot dessa dåraktigheter, eftersom där kan man köpa valfria komponenter och bygga ihop ens egen dator, så där lider man inte riktigt av det här iPhoniseringtramset.