2018-08-03, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Du tolkar mamman rätt - hon säger ju exakt det..... Grattis till din briljanta tolkning, din idiot.
Ja, trots mina "förståelseproblem".
Citera
Medlem
geir44s avatar
Det är många puckon som ringer polisen bara dom ser någon med en fiskstång. Skal polisen åka ut redo att skjuta för att döda omedelbart?

Hans Ölvebro sa engång så här:

”Går jag ut och säger att vi söker en man som gått på Sveavägen och burit en bandyklubba kommer jag att få 200 tips från folk som har sett en sådan man trots att det aldrig varit någon där.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vore du ngt insatt visste du första förhör hålls redan på plats. Så snacka ihop sig, nä.

Varför åtala när inget tjänstefel begåtts?
Klart dom hinner snacka ihop sig. Din idiot!
Citera
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Att kroniskt ljuga om att ett mini plastgevär är en realistisk pistolreplika borde vara åtalbart om en kanske inte form av tjänstefel.

Har du sett vapnet? Visa bild isf.
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Hmm. Verkar som att poliserna går fria. Åklagaren tänker dra det här i långbänk så folk glömmer det för det kommer nya skogsbränder, skandaler, skjutningar. Och varför har vi inte fått se "vapnet"?

Lägesrapport polisskjutning i Stockholm - korrigerat
2018-08-03
Utredningen om händelsen där en man sköts till döds av polis på morgonen den 2 augusti fortsätter. Syftet med utredningen är att klargöra händelseförloppet.

En 20-årig man sköts av polis tidigt på morgonen den 2 augusti. Mannen hade ett vapenliknande föremål och då poliserna uppfattade situationen som hotfull öppnade man eld. Mannen avled senare av skadorna.

Chefsåklagare Martin Tidén vid Särskilda åklagarkammaren öppnade några timmar senare en förundersökning för att kunna utreda om tjänstefel har begåtts. Det har i efterhand framkommit att föremålet inte var ett skarpladdat vapen. Det har också framkommit att mer än en polis avlossade sitt tjänstevapen.

– Det är rutin att inleda förundersökning när poliser använder sitt tjänstevapen mot en person, men ingen polis är i dagsläget misstänkt för något brott. Förundersökningen är inledd för att vi ska kunna vidta utredningsåtgärder, säger chefsåklagare Martin Tidén.

Syftet med utredningen är att försöka klargöra vad som hände i samband med skjutningen. De åtgärder som vidtas är bland annat förhör med flera olika personer samt tekniska undersökningar. En utredning av det här slaget tar i normalfallet åtskilliga veckor.

– Det här är en mycket tragisk händelse och jag har all förståelse för att många snabbt vill få svar, men det är viktigt att vi får möjlighet att genomföra utredningen metodiskt och grundligt på sedvanligt sätt. Jag har i dagsläget ingen uppfattning om hur lång tid utredningen kommer att ta eller vad den kommer att leda fram till, säger Martin Tidén.

För att inte riskera att skada utredningen kan ingen ytterligare information lämnas för närvarande. När mer information finns att ge kommer det att kommuniceras, i första hand genom pressmeddelande.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=E1BF3F15AADD7A4C

Så det är en rutinundersökning som kommer att ta evigheter. Och man vill inte visa "vapnet" av utredningstekniska skäl? Kanske har man inte hunnit fråga poliserna vad de såg och beskriva vapnet. De ska kanske beredas möjlighet att prata ihop sig.
Idiot! Det kommer inte ta en evighet och syftet är givitvis inte att någon skyldig ska komma undan. Var i helvete får du all skit ifrån?
Citera
2018-08-03, 13:28
Medlem
Citat:
Vore du ngt insatt visste du första förhör hålls redan på plats. Så snacka ihop sig, nä.

Varför åtala när inget tjänstefel begåtts?

Ja, och resultatet av det förhöret vet vi redan. Killen agerade hotfullt. Visst. Nu kan vi bara vänta och se vad hotet bestod av. Jag tror inte att poliserna sköt Erik bara för att de kunde. Men vad vet man. Man bör kunna kräva mer av poliser än av någon hysterika som ringer och anmäler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetmermaid
Denna kille borde haft en personlig assistent med sig dygnet runt, varför hade han inte det?

Man lämnar väl inte en tre-åring utan uppsikt?
Har föräldrarna begärt personlig assistent men inte fått det?

Det är fel att denna kille överhuvudtaget kunnat rymma, det skulle inte få ske.

Så hur gör du och din partner med barnen på natten, sover ni i skift?
Citera
Medlem
Farfarsfars avatar
Man knäpper väl för fan inte downisar. Har det överhuvudtaget hänt att en sån dödat någon? Kan knappast se det upplevda hotet.
Citera
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ett litet plastgevär kan mkt väl i en hotfull o snabb situation uppfattas i mörker som en pistol.
Ovidkommande gällande att kalla det för en replika även då du självklart har rätt i sak

Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Har du sett vapnet? Visa bild isf.
Nej har inte sett, och skulle ha postat bild om jag hade sådan
Citera
2018-08-03, 13:29
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Ovidkommande gällande att kalla det för en replika även då du självklart har rätt i sak

Det var ju dock inte poliserna som sköt som kallade den replika, eller hur?
Citera
2018-08-03, 13:31
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Det var ju dock inte poliserna som sköt som kallade den replika, eller hur?
Ser fortfarande inte koppling, men visst antagligen inte nej
Citera
2018-08-03, 13:31
Medlem
Bluebeast72s avatar
Mitt råd, skicka blommor o kondoleanser till mor o far, samhall så går vi vidare. Vi har lärt oss av detta att inte låta downare springa omkring med vapen nattetid, dålig ide.

Eloge til svensk polis som agerade snabb o föredömligt, ett statement till alla utvecklingsstörda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in