2018-08-03, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Citera mig där jag sagt att det var i glada färger, letat nämligen o inte hittat nåt ens snarlikt
Nej, jag insåg det, därför redigerade jag min text. Men jag undrar varför folk som inte har en aning om hur leksaksvapnet faktiskt ser ut, kan vara så tvärsäkra på att de omedelbart skulle se att det inte var äkta. Själv hanterar jag vapen flera gånger i veckan och avlossar ca 15k skott per år. Jag är då inte säker på att jag omedelbart hade sett om det var äkta eller en leksak. Men folk som aldrig tagit i en pistol är tvärsäkra.
Senast redigerad av Osynlige.Mannen 2018-08-03 kl. 13:12.
Citera
2018-08-03, 13:08
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Jag vet att ni ungar inte förstår er på språket med det var inget vapen. Utan en plastleksak. En djävla skillnad sa Bull.

Och jag vet att du inte gått ut grundskolan lille vän, med tanke på din nivå av meningsuppbyggnad.

Varken du eller jag vet hur vapnet/leksaken/replikan ser ut. Vi vet däremot att polisen uppfattade den som ett skjutvapen och handlade därefter.
Om du tror att polisen hade skjutit en person när de visste att han höll i en leksakspistol är du bara dum i huvudet.
Citera
2018-08-03, 13:10
Medlem
Crimphris avatar
Vi kan ju släppa diskussionerna om att det var så ljust att poliserna borde sett så himla bra.

”– Jag sa till dem att det är lite pinsamt och de höll med. Vad deras utbildade kriminaltekniker har missat i dagsljus har vi hittat i totalt mörker.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VRwGvp/kriminalteknikerna-glomde-en-kula--i-cykeldacket
Citera
2018-08-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Fan vad hemsk händelse, snuten skjuter CPn på öppen gata med leksakspistoler.

Hoppas skitskallarna till poliser förlorar jobbet snabbt. Jävla vildavästern

En CP skada påverkar endast muskelkontrollen och de som lider av detta är således rörelsehindrade. Individer med en CP skada har alltså inte lägre IQ än medelsvensson. Downs syndrom är en kromosomrubbning som bland annat innebär utvecklingsstörning och har inget med CP skador att göra.

Att det slängs med uttrycket CP hit och dit trodde jag var förpassat till rasterna i mellanstadiet. Tji fick jag!
Citera
2018-08-03, 13:11
Medlem
SatansLackeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldC
Men det leksaksgeväret såg ju inte så ut. Var plast i glada färger för 3-5-åringar,

Det är ingen som vet hur leksaksgeväret såg ut, inget foto har släppts.
Citera
2018-08-03, 13:13
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersfigur
Sex stycken i år på detta 8 månader gamla 2018. Det är inte ens EN i månaden. Jag undrar liksom du vilken värld denna arma människa lever i. Vad tror du han går på? Fentanyl?

Var dom oskyldiga?
Citera
2018-08-03, 13:14
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Polisen: ”Svårt att skilja oäkta vapen från riktiga på avstånd”
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-svart-att-avgora-vad-som-ett-riktigt-vapen
Citat:
– De incidenter vi har haft är med soft air guns och det är exakta kopior på riktiga vapen. I marknadsföringen säger man till och med att det är vapen som är identiskt med riktiga vapen.

Hur många tror att Eric’s föräldrar försett honom med något naturtroget låtsasskjutvapen?
Soft air gun / kolsyrevapen till en kille med Downs syndrom?

I min värld är en replika, något ungdomar går och köper för man tycker det ser häftigt ut.
Alternativt fattiga busar som vill skrämma någon.
Är det troligt att Eric med sitt vapen är kring detta häradet?
Senast redigerad av rotesau 2018-08-03 kl. 13:17.
Citera
2018-08-03, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monco
Märkligt att polisen klarar av att hantera våldsamma gäng med halalkorv och dialog, men en down's kille med plastpistol måste alltså avlivas på plats med verkanseld.

Det här med dialogpoliser, är det speciellt "utvalda" eller är det så att alla polismän skall kunna agera dialogare och slänga upp en kycklingkorv/festis från byxfickan så fort en blatte dyker upp? alltid undrat..Hade ju vart fint med en dialogare till Eric, men men

Men sen klarar dom ju inte av gängen, dom väljer ju att aldrig konfrontera dom. Det är väl därför dom går hårt åt svenska pundare och mongos istället.

Lite som gubben som blir hånad på jobbet och spöar upp frugan och barnen istället.
Citera
2018-08-03, 13:16
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersfigur
Sex stycken i år på detta 8 månader gamla 2018. Det är inte ens EN i månaden. Jag undrar liksom du vilken värld denna arma människa lever i. Vad tror du han går på? Fentanyl?

Vilka oskyldiga svenskar har polisen skjutit?
Citera
2018-08-03, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinkyDi
Kan ju även vara SÅ att man vill konfrontera VITTNENA till händelsen och låta dom peka ut vilket vapen det var fråga om?

Kan så vara oxå och så är en av poliserna på semester. Och åklagaren kanske inte har personal pga semestrar. Man ger poliserna utrymme att få sin story rätt. Hoppas åklagaren ser till att fråga om hur personen som var "hotfull" såg ut. För den här Erik ser ut som typisk DS. Skulle ta en sek att konstatera det. Eller uppfattade polisen att han såg ut som typisk sådan som springer ute på stan och skjuter folk med automatvapen eller nåt? Är det en massa vita tjockisar med konstigt DS-rörelsemönster som springer på stan och skjuter? Och DS rörelsemönster liknar inte knarkares luftrampande eller liknande heller.

Fanns det annat folk som polisen behövde skydda där? Det har inte framkommit. Verkar som att det varit bara polisen och Erik. Kunde väl varit rimligare att avvakta.

Men det här verkar vara ett fall av skjut först fråga sedan.
Citera
Medlem
Denna kille borde haft en personlig assistent med sig dygnet runt, varför hade han inte det?

Man lämnar väl inte en tre-åring utan uppsikt?
Har föräldrarna begärt personlig assistent men inte fått det?

Det är fel att denna kille överhuvudtaget kunnat rymma, det skulle inte få ske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 24h-food
Om man nu är så missnöjd med hur polisen hanterar situationer i vårt nya Sverige är det bara att skicka in en anmälan här: https://polisen.se/om-polisen/bli-polis/ansoka-till-polisutbildningen/antagningskrav-till-polisutbildningen/

Simning är tydligen viktigare än kunna springa..
BMI på 33 låter seriöst (muskelknuttar har hög BMI).

Sen verkar det vara olika krav för män och kvinnor.

Det är tyvärr ett för grovmaskigt nät detta för personer i yttre tjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in