2018-08-03, 13:02
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadlessAgnew
Inte olagligt att äga men ger polisen ovillkorlig rätt till nödvärn om mannen som bär "leksaken" uppvisar tecken på att vilja använda "leksaken" mot polis eller allmänhet eller i övrigt agerar på ett sådant sätt som kan ses som en förberedelse till sådant agerande.
I sådana fall skulle polisen ha rätt att besinningslöst öppna eld mot vem somhelst som har nåt alls i handen om denna plast skit ses som direkt dödshot skjut nu nu nu.
Citera
2018-08-03, 13:03
Medlem
tongzhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Mitt inlägg är ett svar på alla inlägg i tråden som tvärsäkert pekat ut polisen som idioter och mördare

Visst, men att svartmåla anmäleren hjälper väl inte saken?
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineSobotka
En utbildad polispatrull i ett land som Sverige måste väl åtminstone kunna skadeskjuta i första hand?

Det är ganska osäkert och svårt att oskadliggöra en beväpnad person genom att anbart skadeskjuta dem, såvida man inte sätter skotten i båda skuldrorna, men att pricka det på håll är.. orealistiskt..

Citat:
Ursprungligen postat av Whinger
Det enda jag undrar är om dom nu nödvändigtvis ska skjuta så varför sköt dom inte i ett ben eller en arm ?

Därför att beväpnade personer inte upphör att utgöra en fara för allmänheten om man bara skjuter dem i ett ben eller en arm.
Citera
Medlem
EricCartmenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Falsk eller äkta? Leksak eller livsfarlig? Du har en sekund på dig att fatta ditt beslut.
http://www.mikaelfunke.se/wp-content/uploads/2013/12/img639-720x500.jpg

Nu är jag väldigt tveksam att snuten skulle köra till platsen, hoppa ur och avlossa skott så fort de såg personen med ett vapenliknande föremål.

Poliserna hade nog gott om tid på sig innan första skottet avlossades, de bör ha sett att det var en leksak men framförallt bör de ha sett att han var "speciell".
Citera
2018-08-03, 13:04
Medlem
Om man nu är så missnöjd med hur polisen hanterar situationer i vårt nya Sverige är det bara att skicka in en anmälan här: https://polisen.se/om-polisen/bli-polis/ansoka-till-polisutbildningen/antagningskrav-till-polisutbildningen/
Citera
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Har åklagaren sagt att det var i glada färger som du påstår? Det har jag helt missat.
Citera mig där jag sagt att det var i glada färger, letat nämligen o inte hittat nåt ens snarlikt

Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Vet du hur det förmodade vapnet såg ut? Vet du hur ljust/mörkt det var på platsen eller vad annat som kan ha skymt sikt? Vet du vilken situationsinformation poliserna som kom till platsen hade fått innan de anlände eller väl på plats? Vet du hur händelseförloppet fram till avlossade skott förlöpte? Vet du hur den (mycket olyckligt) skjutne agerade fram till skotten avlossats?

Sannolikt inte, och inte jag heller, så därför är alla dessa tvärsäkra antaganden och beskyllningar meningslösa. Men det är klart och tydligt att det finns en mycket stor skara skribenter i tråden som förefaller tycka mycket illa om poliser i allmänhet. Hur dessa ser att samhället skall skyddas och lag och ordning upprätthållas är mer oklart. De kanske vill ha anarki och laglöshet istället. Rent empiriskt har mig veterligen inget samhälle med ett sådan statskick hittills överlevt särskilt länge dock...
Inte än nej.
Ja, jag vet hur ljust det borde varit i det området vid den tiden ja.
Har varit där liknande tider.
I stort ja, de hade info om en man med nåt pistoliskt i handen och pappan hade nämnt till dom att hans son rymt men inte vetat om att tagit med leksaken och därefter beskrivit Eric som en pojke så polisen trodde det var skilda personer det handlar om.
Därtill hade poliserna inga rapporter om skottlossning eller om någon gisslan i fara.

Nej och nej.

Fanns en del jag visste dock men förstår din poäng utan tvivel.
Senast redigerad av Biyu800 2018-08-03 kl. 13:10.
Citera
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabeteskoma
Hur svårt är det att förstå? Det funkar inte på det viset när någon viftar med en pistol mot dig. Kanske om hen står 10m bort med ett basebollträ. kanske..

Vad får alla idioter som dig sån skit ifrån? Sluta tro att filmer är en kunskapskälla i dessa sammanhang. Ni är fan inavlade och efterblivna, ni dumma jävla as som inte har en enda aning om hur det fungerar men skall komma med de jävla skitargumenten varenda jävla gång.

Gå och jobba vid ditt rullband och låt Polisen sköta sitt jobb själva. De behöver inte halvidioter att göra deras jobb gratis åt dem.

Behövs inga halvidioter när hela kåren e packad med såna fullblodsidioter o rickspuckon. Man blir fan mörkrädd.
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabeteskoma
Ja det är han, tillsammans med alla andra "expert" som snackar den jävla skiten varje gång. De har "utbildats" av filmer hur det "funkar". Men vet i verkligheten inte ett jävla piss om det.
De kan inte ens tänka sig in i situationen Polisen ställs inför när de får ett larm om en beväpnad man, möjligen påverkad eller psykiskt sjuk.
De anländer och den misstänkte riktar ett "vapen" mot dem.

Då blir det såhär, inga konstigheter och inte Polisens fel. Föräldrarna har naturligtvis ett stort ansvar men de vandrande sopgenerna som avlade fram ett mongo kommer aldrig ställa tills svars för deras efterblivenhet. Det är alltid någon annans fel, "samhällets fel".

90% av befolkningen är efterblivna idioter. Det är inget nytt.
Jo, jag förstår att det inte är så lätt att skjuta i benet, och även om man lyckades skulle en adrenalinstinn våldsman mycket väl kunna besvara elden även om han blev ickeletalt räffad - men hur hade det varit med elpistol i ett sådant här läge?
Citera
2018-08-03, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Menar du att oskyldiga svenskar skjuts av polisen i parti och minut? När hände det senast?

Sex stycken i år på detta 8 månader gamla 2018. Det är inte ens EN i månaden. Jag undrar liksom du vilken värld denna arma människa lever i. Vad tror du han går på? Fentanyl?
Citera
2018-08-03, 13:06
Medlem
Paul.Potts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 24h-food
Om man nu är så missnöjd med hur polisen hanterar situationer i vårt nya Sverige är det bara att skicka in en anmälan här: https://polisen.se/om-polisen/bli-polis/ansoka-till-polisutbildningen/antagningskrav-till-polisutbildningen/

Vad är det för jävla dagis argument, jag kan väl vara missnöjda med vad fan som helst utan att behöva utbilda mig till det.

Gnaget spelade dåligt igår, aja baja så får man inte säga, får bli professionell fotbollsspelare.

Mekanikern utförde ett dåligt arbete, jag får bli mekaniker.

Plattsättaren sög, får bli plattsättare.

Jävla idiot.
Citera
2018-08-03, 13:07
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinkyDi
Eller hur..?
Kan ju ha varit sådana här varianter på leksaker tex:

https://m.vegaoo.se/r-26-tillbehor/r-1207-uniformer/r-2610-100-200-kr/r-1254-leksaksvapen.html?type=category

Den där plastuzin skulle då kunna lura mig för ett par ögonblick i dålig belysning och då har jag ändå levt väldigt tätt och under lång tid med IDF-enheter i Israel ...
Pappan beskrev det som "en plastleksak för femåringar" så skulle jag då inte beskriva det du länkade där men jag har ju inte levt i Israel heller.
Citera
2018-08-03, 13:07
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strandslendan
Ja det är det är det ju verkligen för var Eric ensam ute så stämmer ju inte det du påstår. Varje minut ger skillnad i ljus.

"En man visade en pistol för boende på den aktuella adressen och därför tillkallades polis, enligt uppgifter..." https://www.expressen.se/nyheter/skjutning-i-stockholm-en-till-sjukhus/

En eller flera personer trodde därmed att det var ett riktigt vapen. Om han var ensam eller inte vet jag inte hur du menar att det påverkat ljuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in