2018-07-02, 23:49
Medlem
Totiuss avatar
Aha, då fattar jag det här med öppen/sluten grupp för över 5000 medlemmar. Problemet är alltså att gruppen gjordes sluten från början. Eftersom det nu är över 5000 medlemmar går det inte att ändra till en öppen grupp.

MEN med lite god vilja och arbete skulle Mina Dennert kunna skapa #jagärhär 2.0 som en öppen grupp och bedriva all verksamhet där istället. De medlemmar som vill vara kvar byter helt enkelt grupp. Sen kan den slutna gruppen läggas ner. Hur svårt kan det vara?
Citera
2018-07-03, 11:31
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Aha, då fattar jag det här med öppen/sluten grupp för över 5000 medlemmar. Problemet är alltså att gruppen gjordes sluten från början. Eftersom det nu är över 5000 medlemmar går det inte att ändra till en öppen grupp.

MEN med lite god vilja och arbete skulle Mina Dennert kunna skapa #jagärhär 2.0 som en öppen grupp och bedriva all verksamhet där istället. De medlemmar som vill vara kvar byter helt enkelt grupp. Sen kan den slutna gruppen läggas ner. Hur svårt kan det vara?

Upp till 4999 medlemmar så kan man byta sekretess fram och tillbaka hur man vill. Över 5000 så har man inte den valmöjligheten. Ända steget då är att gå till "Hemlig" grupp. Grupp som inte går att söka på alls.

Att döda en grupp kräver att man manuellt tar bort medlemmarna en efter en. Det är inte någon dröm, jag har gjort det.

Men hur som helst, JÄH fortsätter driva sitt hat, tråkigt att de inte kan vara lite vänligare i sin framfart.
Citera
2018-07-03, 12:23
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Upp till 4999 medlemmar så kan man byta sekretess fram och tillbaka hur man vill. Över 5000 så har man inte den valmöjligheten. Ända steget då är att gå till "Hemlig" grupp. Grupp som inte går att söka på alls.

Att döda en grupp kräver att man manuellt tar bort medlemmarna en efter en. Det är inte någon dröm, jag har gjort det.

Men hur som helst, JÄH fortsätter driva sitt hat, tråkigt att de inte kan vara lite vänligare i sin framfart.
Fråga: Kan inte användare själva byta grupp? Alltså, kan inte JÄH be alla medlemmar att själva byta grupp? De som inte vill vara med i en öppen grupp får då låta bli – ett enkelt val för varje medlem.

Om #jagärhär 2.0 blev en öppen grupp skulle det vara en tydlig signal om att gruppen vill vara seriös.
Citera
2018-07-03, 12:46
Medlem
Valde de nu att aktivt gömma sitt medlemsregister eller är detta en ny funktion för alla slutna grupper?

#jagärhär har ju fått mycket negativ publicitet under det senaste året när deras mer aktiva extremistmedlemmar gjort bort sig och visat sitt hat.

Många av dessa hatfulla extremister finns kvar så det känns väl skönt att deras medlemsregister inte längre syns utåt antar jag.
Citera
2018-07-03, 12:55
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Fråga: Kan inte användare själva byta grupp? Alltså, kan inte JÄH be alla medlemmar att själva byta grupp? De som inte vill vara med i en öppen grupp får då låta bli – ett enkelt val för varje medlem.

Om #jagärhär 2.0 blev en öppen grupp skulle det vara en tydlig signal om att gruppen vill vara seriös.

Med tanke på hur enkelriktade JÄH sekten är så tvivlar jag starkt på att de ens skulle få med sig 2000 medlemmar till en öppen grupp.

Som ett exempel på andra grupper som gjort utbrytningar.

Stå upp för Sverige
Den gruppen är rena trollfabriken med en admin som trollar hejvilt, några insåg att de behövde en seriös grupp och startade en ny med liknande namn.
I dagsläge är fortfarande grupp ett större, folk fattar inte vad som är seriöst eller inte på facebook. Jag vill säga att alla som tar åsiktsgrupper på Facebook seriöst är idioter. Både vänster höger och mittimellan trollar skiten ur varandra och det är Alltid interna bråk.
Citera
2018-07-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Erfarenhet!
Var har jag sagt att du är en näthatare?

Eftersom jag inte sett att du är en näthatare eller använder dåligt språk (det lilla jag sett) faller din fråga.

Men det är precis det min fråga inte gör.

Du försöker slänga alla som inte tycker som du under bussen med:
Citat:
Nej, det kan jag inte förstå, eller rättare sagt folk tycker inte så. Däremot tycker näthatare och sådana som inte klarar av ett vårdat språk så. Var det den kategorin av marginaliserat "folk" du menade?

Du slänger dig med breda generaliseringar som att "folk tycker inte så" utan belägg (din "erfarenhet" skiter folk i, jag/vi vill ha empiriska bevis) när det kommer till att folk kan tycka att #jäh är politiserat.
Sedan kommer du med:
Citat:
Däremot tycker näthatare och sådana som inte klarar av ett vårdat språk så.

Eftersom det var mig du riktade ditt svar mot och som du har märkt så tycker jag att #jäh är en i högsta grad politiserad grupp. Och i ditt svar så uttrycker du lite grovt att folk tycker inte #jäh är politiserat (enligt dig) och det är bara näthatare och dylika andra marginaliserade typer av "folk" (så som du uttryckte det för dem verkar inte ens vara värda att kallas "folk" för dig?) som tycker detta.

Alltså uttrycker du indirekt att du tycker att jag är en näthatare etc etc för att jag håller denna åsikt.

Så jo, du har i högsta grad skrivit att du tycker att jag är en "näthatare".
Citera
2018-07-04, 15:24
Medlem
#jäh medlem (var medlem när sök-funktionen i #jäh togs bort, även extremt många inom #jäh på sin vänlista, inklusive Mina Dennert själv) visar att man bara är fokuserad på en fråga:

Citat:
Jens Houmann Som vanligt är SD-svansen positiva till nazisterna i NMR och vill såklart flytta fokus från nazisterna, inget som förvånar. Vi vet att ni älskar NMR och hyllar nazister.

Citat:
Jens Houmann Vi vet ju att SD-svansen älskar nazisterna i NMR och varför skulle ni inte göra det? Ni kämpar ju för samma sak och vi vet att ni inte oroar er för nazister, det gör inte Åkesson heller. Enligt er så är nazisterna i NMR sverigevänner som förtjänar respekt. Vad skiljer SD från NMR? SD har kostym.

Citat:
Jens Houmann Jo jag förstår att SD-svansen vill flytta fokus från nazisterna i NMR, vi vet att ni hyllar nazismen och gärna ser fler nazister på våra gator och torg. Det är vanligt att SD-svansen kommer fram och hyllar NMR när dom är ute och kampanjar på stan. Det blir så när skillnaden mellan SD och NMR är så minimal, det finns liksom ingen anledning för er att ta avstånd från nazisterna i NMR.

NMR är en rutten skitorganisation och hade gärna haft en värld utan nazister och dylikt själv men tycker det är intressant med #jähare som endast spammar samma sak om och om igen utan någon sorts belägg.

Bara för att man upprepar en sak tillräckligt många gånger betyder inte att det är sant.

Samtidigt ignorerar samma människa totalt den extrema vänstern och i det närmaste relativiserar den:

Citat:
XXXXX XXXXXXXX Åter igen detta hycklande och inkompetenta kräk. Jag stället mig gärna i ledet och motarbetar NMR, men jag vill att man arbetar minst lika hårt mot AFA, RF och andra vänsterextrema grupper samt islamister.
Citat:
Jens Houmann RF finns inte mer så det så.
Citat:
XXXXX XXXXXXXX Ändå sprider folk deras klistermärken fortfarande? Märkligt.
Märkligt att du fortfarande försvarar de andra extremisterna. Varför gör du det?
Detta senaste inlägget bemöts sedan av Houmann med en "skratt"-smiley för att visa hur super-seriös han är när det kommer till extrem-vänstern.

Sedan när man även tänker på hur många #JÄH mods/admins som har beklagat sig över hur folk som Hanif Bali "hänger ut" människor som t.ex Barbro Sörman eller afghan-aktivisten som visade sig vara skriven hemma hos Ben & Jerry's toppen.

Detta är då samtidigt som Houmann själv sprider saker som dessa på sin egen FB-sida:
Citat:
#Dagensnazist är Amanda Thun, född 1993, 25 år, partimedlem i Nordiska motståndsrörelsen och tillhörande den inre kretsen i “näste 1”
https://www.facebook.com/jens.attefjord/posts/10155551762080959

Inne i artikeln som Houmann sprider vidare sprids även information om var hon bor och vad hon jobbar med i detta område, vilket är att säga praktiskt taget all information man behöver för att faktiskt hitta henne IRL.
Ännu ett citat från artikeln:
Citat:
Amanda är skriven på sin adress på Södermalm där även ”nästeschefen” Anders Rydberg är skriven.

Så det är problem att Hanif skriver att afghan-aktivisten är skriven hos en B&J top samtidigt som det verkar vara fullt okej att sprida information som detta ovanstående citat enligt #jäh.

Sorry för en ganska lång och lite rant-ig post men jag hoppas jag får fram min poäng iaf.

Återigen för att slippa anklagelser senare, NMR är en piss-organisation som kan dra åt h*lvete rent ut sagt och absolut inget jag stöder på något sätt men använde dessa för att visa hyckleriet från #jäh's sida när det är som tydligast.
Citera
2018-07-04, 17:50
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
#jäh medlem (var medlem när sök-funktionen i #jäh togs bort, även extremt många inom #jäh på sin vänlista, inklusive Mina Dennert själv)

Jaha dyngspridare Jens Houman är tillbaka efter en tids frånvaro, Kan med glädje berätta att han blev avstängd xx antal dagar efter jag anmälde en av hans kommentarer och fick rätt av facebook.
Och nu är han tillbaka och verkar inte ha lärt sig någonting...
Citera
2018-07-04, 18:57
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
...

Som vanligt fortsätter de sprida JÅ som nazistsympatisör när han tagit avstånd från det över flera tusen gånger, som dessutom pushat för tuffare straff för NMR-demonstranter som begår upplopp. Visst finns det fortfarande 3 aktiva profiler inom SD som inte tagit avstånd från nazism, varför inte sprida den informationen istället?

Missade totalt att Jens inte tar avstånd från våldsvänsterorganisationer, RIDÅ!
Citera
2018-07-05, 19:38
Medlem
Vad händer med dessa grupper när sossarna tappar makten? Kommer de vara lika angelägna om att försvara "Sverigebilden"? Eller kommer vänstern försöka kopiera högerns taktik och från ingenstans, nyktra till?

Med tanke på hur mycket tid de ägnar åt att försvara Sverigebilden och tysta kritiker kan det bli intressant. De har ju förvisso ingen skam i kroppen, så allt är möjligt, antar jag.
Citera
2018-07-05, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Nu kan vi väl ändå konstatera att den här personen trollar och inte ska tas seriöst?

Jo, vi har väl inte direkt tvivlat på det faktumet tidigare heller, men jo.

Sotnosens, var tog ditt argumenterande för den i #jagärhär-kretsar välkände Niclas Eks uppträdandemässiga förträfflighet vägen?
Citera
2018-07-07, 21:08
Medlem
Vem0ths avatar
Känd #JÄH-profil visar hur mycket hen tycker om SD och förklarar att allt är lugnt i landet med god ton™.

Citat:
Ja, målet är att skaffa sig så mycket (personlig) makt som det går. Och sen krascha landet. Samma gamla fascism med nygamla ansikte n.

Citat:
Så du tycker Sverige är kraschat? Jag var till affären nyss, den var öppen och
mitt bankkort funkade. Ibland går jag till läkare och det funkar. Barnen går till skolan och arbetslösheten är rekordlåg. Är det det du kallar ett kraschat land? Eller är du hjärntvättad?

Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Ni som har koll på de här figurerna, har ni sett någon ökad aktivitet sen gymnasieafghanlagen fick kalla handen igår? Flera av spjutspetsarna verkar ju bestå av 50+ kärringar som nu riskerar att bli av med sina hazariska knulldockor.

Om inte MSM framförallt SVT har rapporterat om det och har diskussionstråd på Facebook så dyker dem inte upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in