2018-07-30, 15:18
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
USA har redan flera hundra #jäh-liknande grupper alla kopplade till Southern Poverty som finansieras av Soros. Det finns inget för Mina att åstadkomma i USA förutom att tigga bidrag från globalistmiljardären vilket jag tror är det ensamma syftet bakom det hela.

Jo det stämmer säkert, The Dennerts is boarding the Soros train to end the world.

Fattar inte hur man kan vara så extremt slut i skallen och tro att globalisering ens kommer att fungera eller att tro på globalisternas lögner.
The Dennerts betyder inget för Soros när världen dör. Men de är ju naiva som resten av fårskocken.
Citera
2018-07-30, 16:32
Medlem
#JÄH som "opolitisk" grupp som samtidigt bara "råkar" ha en majoritet av sina moderatorer uttalar sig i fördel av den sortens invandring som Miljöpartiet och dylika ville ha, med praktiskt taget öppna gränser osv.

T.ex
Citat:
Emma S Nilsson Sveriges agerande när det gäller de ensamkommande är en skam och ett stort svek både mot de unga och alla de människor som tagit stort ansvar för att hjälpa och stötta dem. Låt de unga få stanna och fortsätta sina liv.

Emma S Nilsson är själv Moderator i #JÄH

Inlägget gillas av:
Annika Åberg Darell (Moderator i #JÄH)
Roger Wiklander (Admin i #JÄH)

Inlägget Hjärtas av:
Heidi Brandtner (Moderator i #JÄH)

Citat:
Anders Magnusson Sverige har tidigare varit känt för att vara ett medmänskligt och humant land. Tyvärr är detta något som förändrats väldigt mycket de senaste åren.

Anders Magnusson är själv Moderator i #JÄH

Inlägget gillas av:
Jiang Millington (Moderator i #JÄH)

Vidare finns även denna människa representerade i kommentars-fältet yrkande för samma saker:
Gunnel Gomér (Moderator i #JÄH)

Fotnot: Detta är ändå bara inom ETT kommentarsfält dessa åsikter kan hittas, skulle inte förvåna mig om man kan hitta samma saker om mer eller mindre samtliga åsikter inom resten av admin- och moderators-gruppen.
T.ex om att hjälpa till att sprida initiativet om att #röstamermänskligt (dvs öppna gränser, amnesti, med mera) vilket är praktiskt taget samma sak som ovanstående yrkar för.

Ju mer man hittar om gruppen så verkar #JÄH mer eller mindre vara #vistårinteut 2.0 strösslat med lite SD hat.
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-07-30 kl. 16:34.
Citera
2018-07-30, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Inlägget gillas av:

Hon kandiderar dessutom för MP i valet
Senast redigerad av SlowScarecrow 2018-07-30 kl. 22:07.
Citera
2018-07-31, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
#JÄH som "opolitisk" grupp som samtidigt bara "råkar" ha en majoritet av sina moderatorer uttalar sig i fördel av den sortens invandring som Miljöpartiet och dylika ville ha, med praktiskt taget öppna gränser osv.

T.ex

Emma S Nilsson är själv Moderator i #JÄH

Inlägget gillas av:
Annika Åberg Darell (Moderator i #JÄH)
Roger Wiklander (Admin i #JÄH)

Inlägget Hjärtas av:
Heidi Brandtner (Moderator i #JÄH)

Anders Magnusson är själv Moderator i #JÄH

Inlägget gillas av:

Vidare finns även denna människa representerade i kommentars-fältet yrkande för samma saker:
Gunnel Gomér (Moderator i #JÄH)

Fotnot: Detta är ändå bara inom ETT kommentarsfält dessa åsikter kan hittas, skulle inte förvåna mig om man kan hitta samma saker om mer eller mindre samtliga åsikter inom resten av admin- och moderators-gruppen.
T.ex om att hjälpa till att sprida initiativet om att #röstamermänskligt (dvs öppna gränser, amnesti, med mera) vilket är praktiskt taget samma sak som ovanstående yrkar för.

Ju mer man hittar om gruppen så verkar #JÄH mer eller mindre vara #vistårinteut 2.0 strösslat med lite SD hat.

Vad hade hänt om JÄH-sekten redan från början varit ärliga med sitt syfte att motarbeta SD? Egentligen är de mest som ett gäng från antirasistmen - som i stället för att bara sitta och kackla i en offentlig grupp och ha offentliga aktioner IRL - gör aktioner på nätet.

Andra alternativet hade förstås varit att JÄH verkligen levt upp till det som de officiellt PÅSTÅR sig vara - opolitiska - och försvarat alla - dvs även SD-sympatisörer - mot näthat.
Citera
2018-07-31, 19:39
Medlem
Enda skillnaden som jag kan se egentlingen är bara den att då hade hon ju inte kunnat söka diverse bidrag med mera, samtidigt ser det ju "finare" ut i artiklar osv. om man påstår sig vara "obunden" och bara en "god" människa.

Kan till och med lura med lite naiva människor i tron om att dem gör någon "god gärning".
Citera
2018-07-31, 19:42
Medlem
Slog det slint från början i Mina Dennerts sätt att tänka? Att hon meddetsamma ansåg att näthatande människor alltid är SD-are och/eller nazister?

Och att det därför inte var nödvändigt att påpeka att gruppen var till för att motarbeta SD, eftersom det i hennes värld är så självklart?

Mina Dennert är född i Iran, ett land där kvinnor tvingas gå i hijab. Ändå tycks hon och andra i gruppen bara tro att det är SD m.m. som är farliga? Hur kommer detta sig?
Citera
2018-08-01, 11:13
Medlem
Ännu en människa jag känner igen från mina sökningar inom #jäh, måste vara tacksam ändå att folk byter bild så sällan så de är lätta att känna igen:

Citat:
Lena Söderberg Det vore inte så dumt om du läste artikeln innan du gav dig in och kommenterade, det gör ju att du inte verkar lika korkad i ditt svar.

Citat:
Lena Söderberg Tänk de som visar sig mest korkade och opålästa i det här forumet är kvinnor, hur kan det komma sig tro?

Citat:
Lena Söderberg Personer som du XXXXXX är så vidriga så det knappt finns ord för smörjan!

Och man återgår ofta till att klaga på att folk inte verkar ha läst det de kommenterar osv, för annars hade dessa människor inte haft en annorlunda åsikt jämfört med dem?
Eller?

Fotnot: Lite OT det här men tyckte det var ett lite kul citat ändå som jag känner att jag kunde dela (skrivet av en asyl-aktivist):
Citat:
skillnad på att "leva" och "ÖVERleva" 😏

Akta dig, annars kanske psykiska döden kommer och tar dig!
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-08-01 kl. 11:40.
Citera
2018-08-01, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Om hon får amerikanska vänsterkryp att börja agera i någon större utsträckning efter hennes modell så kan man nog räkna med att den enda effekt det kommer ha är att splittra folket ännu mer.

Men jag tror det är vad hon är ute efter. Kaos och panik så samhället trasas sönder. Det är så dom jobbat med #jagärhär i Sverige. Konstigt att så många är med på att sprida hennes regisserade hat. Undra hur många av medlemmarna som är med i gruppen verkligen förstår vad dom medverkar till?

Lite oroväckande i Tyskland kan man tycka. Men när man läser om gruppen så låter det ganska vettigt. Jag läste bara dom första raderna då min tyska tröttar ut mig. Men det står att det är en grupp som vill ha samtal på sociala medier fritt från hot, hat och fake news. Vem vill inte det?

I Sverige så vet vi dock att gruppen inte arbetar efter det utan det är deras aktioner som är främst hot, hat och hets. Se bara på den där lilla svenska flickan som blev våldtagen av en afghan. Där startade gruppen en hot- och hatkampanj mot flickan och vips så var det fullt med svenska medelålderskvinnor som skrev till henne att hon var en lögnaktig hora och andra hemskheter.

Ursäkta om det är en dum fråga, men ÄR Mina Dennert judinna? Jag reagerar över att hon i artikeln - och då ännu mer så i den engelska översättningen - framstår som ”rashatad” av nazister. Trodde inte det fanns så mycket judar i Iran - det land Mina Dennert adopterades från som ettåring.

Islam tänker man annars som en ofta judehatande religion, väl?!?
Citera
2018-08-01, 14:07
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Ursäkta om det är en dum fråga, men ÄR Mina Dennert judinna? Jag reagerar över att hon i artikeln - och då ännu mer så i den engelska översättningen - framstår som ”rashatad” av nazister. Trodde inte det fanns så mycket judar i Iran - det land Mina Dennert adopterades från som ettåring.

Hon är nog uppfostrad enligt kristna värderingar med idas sommarvisa och skolavslutningar i kyrkan.

Men någonstans på vägen har hon (och många andra) hamnat i dåligt sällskap med PK folk. Dessa har indoktronerat dessa offer till att tro på globalism, No Borders och allt annat trams som dessa invandrarvurmare engagerar sig i.

Men jag vet inte hur du får ihop "jude" med "rashatad", hon är typiskt utländsk till utseendet och som vi lite äldre vet så var dessa rätt hyffsat ovanliga för 25-30 år sedan när Mina var ung och dum.

OBS: Jag stödjer verkligen inte Mina, hon är ett forlorat fall.
Citera
2018-08-01, 14:28
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
USA-lansering på gång av jagärhär?

Mina Dennert är intervjuad i ”StreetRootsNews”.

Det hon i en svensk tidning beskrev som att hon blev full och somnade på en fest - och någon nazist då klippte av några testar av hennes hår och stoppade ner i hennes trosor - har här blivit ändrat till att någon nazist rakade av hennes hår.
(Är hon judinna öht, förresten? Född i Iran?)

Men det må vara en petitess.

”Today, she’s tired. There’s so much more to do. The process of launching #jagärhär outside Sweden is underway, but it’s a lot of work. Everyone who wants to join the group has their Facebook account reviewed, to avoid admitting trolls. Everyone needs Dennert to do something. This isn’t a job that has an eight-hour working day. A missed train on the way to a talk in Tierp on her birthday was enough to leave her in tears on the platform. Keeping up an online presence is a 24/7 job and it’s hard to switch off. But Dennert is proud. She believes that #jagärhär has achieved change, and that personal attacks and the amount of hate and threats posted online has decreased.

One thing that has increased, however, is the spreading of rumors, fake news and instances of people twisting the truth. Members are called terrorists by their opponents and some of them are victimized by having their addresses, telephone numbers and personal information exposed online. Strangers ring up their children and families at all hours of the day and night. “It’s one thing to attack those of us who represent the group. But members’ kids? That’s so low,”
Dennert said, as we stand together on the escalator in the Swedish Exhibition and Congress Centre. ”

https://news.streetroots.org/2018/07/27/fighting-hate-message-entire-world

Åsikter, tankar? Kommer amerikanerna nu få en ny våg av SJW i jagärhär-stil?

Och är Sverige och jagärhär korrekt beskrivet i artikeln?

Sarah Britz, som nu är chefredaktör för Faktum, tidigare GP har skrivit. Hon har väl skickat in artiklen för att underlätta Dennerts världssegertåg.

Något säger mig att det snart blir en långtidssjukskrivning istället för en USA-lansering.

Mer om fru Britz och Faktum här: (FB) Faktums försäljning rasar -företrädare mumlar om att svenskarna är "antiziganister"
Hennes tidning går dåligt men det går väl att överleva på stödpengar istället.
Citera
2018-08-01, 15:34
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Dessa typer av gråtfeminister säger sig vara hatade av alla män som är vita och i grupp. Spelar ingen roll om det är en fotbollsklubb eller NMR. Allt kallas för nazister när någon vit man försöker ta ett andetag och säga något vettigt, men som inte faller gråtfeministen på läppen.

Det kan vara att en vit man vill protestera mot att han sägs vara en kvinnohatande våldtäktsman när det inte stämmer. Gråtfeministen förstår att om man tar debatten med den mannen så kommer gråtfeministen att förlora och framstå som ganska korkad. Säg då att han är nazist och engagera en grupp med tjocka gråtande tanter som alla gapar att han är nazist. Mannen kommer backa och bli tyst. Gråtfeministerna kan fortsätta sin kamp mot den vita mannen.

Varför den kampen pågår bland vissa tjocka gråtande tanter är dock oklart och ingen kan riktigt få grepp om det. Därför står vi och stampar eftersom det räcker vi frågar om varför dom hatar vita män så blir man kallar nazist. Ingen frågar längre.
Citera
2018-08-01, 16:42
Medlem
Tack för svaren, undrade egentligen väldigt konkret om Dennert kan tänkas vara av ”judisk börd” EFTERSOM hon försöker ANTYDA något sådant bl a med sin hårklippningshistoria. Att liksom försöka associera sig själv med vad judarna råkade ut för i Hitlertyskland.

Tycker det är lite ”fult” och inte så lite fräckt med detta sätt att försöka bli ”judiskt offer” om hon inte alls är judisk. Fast det är väl iofs typiskt Dennerskt fulspel.

Tycker inte jag fick något helt konkret svar på frågan. Men väldigt intressanta svar ändå, så tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in