Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Tycker Du glömmer en i Dina spekulationer... JG som verkar hjälpa SD
Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
JG har ju varit lite av SD:s hjälpreda vad gäller bilskjuts, ev sommarstuga. Kanske är hjälpsam även på andra sätt. Om nu SD haft spekulationer om misstänkt GM vid förhör så kommer naturligtvis inte det namnet fram.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cocinella
Det första är ju bara exempel på motiv. Läs igen så ser du.
Sen undrar jag varför du så konsekvent vänder ögonen från JG. Jag tycker och har har fått indikationer på att han är en knepig typ, som mycket väl skulle kunna hjälpa SD.
Av allt man sett och läst om honom känns det jättekonstigt att du tar bort honom i spekulationerna.
Hur väl känner du JG?
Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Det är intressant att de "logiska" sannolikhetsoddsen för SD som GM höjs, när JG förs upp till diskussion. Utveckla gärna ditt resonemang mer i detalj.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Göra mig märkvärdig... på vilket sätt skulle jag göra det och varför tycker Du det?
Dina metaforer verkar svänga mycket...!
Verkar vara en känslig sak det här med JG från Din sida, jag har bara ställt frågor som jag tycker är relevanta till Dina inlägg...
Siffror är siffror och bokstäver är bokstäver... Du kör med Dina %, hur tycker Du att vi ska tolka dessa?
Jag har också funderat mycket över JG och reagerat på dennes närhet till både LW och SD och otroliga lojalitet mot SD nu efteråt. Skuldkänslor? Schyssthet bara? Om han var kompis med LW och umgås som bäste polare med SD efter dennes utpekande som ev GM måste han ju vara övertygad om SDs oskuld och/eller GM själv eller naiv? Eller hur resonerar han? Någon som vet?
Ser att fler börjat reagera på att JG ofta viftas bort ur samtalen här. Tillika HD upplever jag. Många är upprörda över att allt fokus ensidigt hamnar på SD och borde väl då välkomna att JG och HD synas närmre?
HD har möjligt motiv, flyttade in skumt väldigt nära LW strax före mordet och vi vet lite om henne och hennes tankar om LW mer än att hon har länge lidit av psykisk ohälsa och sägs ha förbjudit SD att träffa LW.
JG har varit geocashvän med både LW och SD. Verkade bryta med LW i samvand med anmälning mot SD, dvs ser ut som om han valde sida men ändå kände något slags band till LW ändå då han innan det var offentligt beklagade hennes död. Har sedan gjort en massa tjänster till SD och HD.
Som tidigare sagt, skulle gärna se att vi grävde mer i dessa två som antingen olika möjliga GM eller som medhjälpare.
Och jag har ännu inte fått svar av Moralens Väktare om han vet hur polisen resonerat kring att ej avspärra HDs hus trots typ mittemot LWs och med tanke på motiv och närhet till SD relationsmässigt.