2018-08-03, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ta inte siffrorna bokstavligt, det är metaforiskt
Läs detta igen och skriv varför du känner att du vill misstolka detta... är det bara för att göra dig märkvärdig?

JG har jag och min partner bara pratat med, inte umgåtts med. Inte svårare än så.
Göra mig märkvärdig... på vilket sätt skulle jag göra det och varför tycker Du det?

Dina metaforer verkar svänga mycket...!

Verkar vara en känslig sak det här med JG från Din sida, jag har bara ställt frågor som jag tycker är relevanta till Dina inlägg...

Siffror är siffror och bokstäver är bokstäver... Du kör med Dina %, hur tycker Du att vi ska tolka dessa?
Citera
2018-08-03, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det är inte nonsens?
Vad tycker du om hans inlägg i dykbloggen?
Tyder på svartsjuka om något!
Varför skrev han så? Vad var anledningen? Vilka är det som berörs? Vad är historian bakom?
När du svarat på denna 15år gamla historia, så kanske jag med kan analysera vad denna lösryckta text kan innebära...
Citera
2018-08-03, 10:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Fetad tycker jag är rent och farligt nonsens (no sense). Amatörmässigt grundat med vackra ord.
Direkt felaktigt att han geocachade direkt dessutom (även om jag skulle förstå det beteendet, oavsett om han är skyldig eller oskyldig)

Annars bra uppställt och din liknelse får mig att tänka på ”Den fula ankungen” och ”Man ska inte göra en höna av en fjäder”....
Mycket av det som har föreslagits i sådana här "indicielistor" är trådsanningar, och det har redan kunnat visas flera gånger om i tråden. Det lönar sig knappast att argumentera emot eftersom det alltid kommer tillbaka ändå. Det är sådant här återkommande byskvaller som förstör tråden, och ibland undrar man ju nästan om det inte är just det som är avsikten.

Citat:
Var har ni fått tjatet från först hans hand och sen nu hans ben?
Skador som kanske uppkom vid mordet och han skadar sig själv nu för att dölja?
Har ni inte högre tankar om polisen?
Håller med. Vi måste ha högre tankar om polisen i Örebro. Det finns gott om tillförlitlig information som visar vad polis och åklagare faktiskt anser/ansåg sig ha på SD, och det är inte samma saker som i de här konstiga listorna. Om SD skall fortsätta att diskuteras som möjlig gärningsman så föreslår jag att vi håller oss till den bild ordningsmakten har gett av fallet.
Senast redigerad av Draifos 2018-08-03 kl. 10:17.
Citera
2018-08-03, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har ni endast pratat med JG före mordet? Eller har ni även pratat med honom efter mordet?
Bara före
Citera
2018-08-03, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Definitivt gränsöverskridande beteende, samtidigt kan man ju undra vilka som blir behöriga vigselförrättare.. varför är inte vem som helst det ?
Har LW gjort något mer gränsöverskridande för att få rollen som vigselförrättare ?

"- Det är ett myndighetsutövande med allt vad det innebär. Du ändrar någons civilstånd och måste kunna lagstiftningen kring detta, äktenskapsbalken, hur man upprättar protokoll, intyg och så vidare. Dessutom ska du på ett gott sätt kunna företräda det allmänna. Enligt Ingela Olofsson ska personen i fråga även ha en fallenhet för att uppträda inför folk och ge ett förtroendefullt intryck.

Varje län har en egen handläggare som bedömer ansökan och lämnar förslag till Länsstyrelsen som fattar det officiella beslutet."

Källa: Ingela Olofsson. Länsstyrelsen VGL
Senast redigerad av Remark 2018-08-03 kl. 10:22.
Citera
2018-08-03, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är intressant att de "logiska" sannolikhetsoddsen för SD som GM höjs, när JG förs upp till diskussion. Utveckla gärna ditt resonemang mer i detalj.
Alla indicier talar för SD, det är det logiska.
Sen finns det ett par motsägelser i den logiken med.
Min känsla har svängt kraftigt. För ett par veckor sedan så sa jag högt till min partner ”SD är skyldig”. Men sen resonerade vi lite mer om saken och jag kom till sans igen.
Citera
2018-08-03, 10:22
Medlem
Citat:
Min känsla har svängt kraftigt. För ett par veckor sedan så sa jag högt till min partner ”SD är skyldig”. Men sen resonerade vi lite mer om saken och jag kom till sans igen.
Och nu har Du ändrat Dig igen till ev 90%. Har Du inte resonerat med Din man idag?
Citera
2018-08-03, 10:22
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Så din man tror inte på SD som GM, har jag fattat det rätt?

Är det alltså han som har mest kontakt med SD?
Citera
2018-08-03, 10:24
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hittade det jag syftade på, Du skrev i inlägg från 28/7 kl 05.24,
"SD och HD är nog bara förflyttade med nya namn och familjehistorier. Några år utomlands. Inte värre än något annat utlandsjobb".

Tänkte ju inte skriva mer i tråden pga alla påhopp, men en direkt fråga bör artigt besvaras.
När det gällde SD och HD så besvarade jag frågan om inte de också måste bort. Jag svarade då att jag inte tror att det finns en specifik hotbild mot dem. I värsta fall räcker det med annan ort ett tag.
Jag har ingen aning om var de befinner sig. Har du? De kanske är hemma i Vivalla, vad vet jag.
Det jag däremot tror att man ska vara försiktig med är att lita på geobloggar och poster som. "SD sågs i Örebro".

Det finns ett visst mönster som är intressant.
Skjutningarna och mordbränderna under flera år har viftats bort av gemene man som araber som skjuter varandra för knark el dyl. Om man orkar läsa lite mer får man veta att: Flera internationellt eftersökta IS-terrorister bor i Örebro. Det finns två Islamistiska grupperingar i Örebro som är i konflikt. Terrororganisationer infiltrerar asylboenden genom att t ex anställas som tolkar. LW arbetade med migration.
Det har samtidigt varit stora polisinsatser i Lindesberg. I Lindesberg finns skyddsobjekt som är mkt intressanta för terrorister.
Ett mycket välregisserat tillslag gjordes nu i dagarna av polisen i Örebro. På adressen som egentligen är en lokal, bor endast en person: Christian StgRd.
Allt detta passar in. Kanske UW faktiskt är "hemvärnsman" och Tools ligger i Lindesberg.
Citera
2018-08-03, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Och nu har Du ändrat Dig igen till ev 90%. Har Du inte resonerat med Din man idag?
Du förstår verkligen inte? Jag lägger ned försöken att få dig att förstå.
Misstänker att du kommer framföra att jsg är opålitlig och gör pudlar och liknanden påhopp nu. Men orkar inte ens försöka met, utan ger dig det.
Citera
2018-08-03, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Tänkte ju inte skriva mer i tråden pga alla påhopp, men en direkt fråga bör artigt besvaras.
När det gällde SD och HD så besvarade jag frågan om inte de också måste bort. Jag svarade då att jag inte tror att det finns en specifik hotbild mot dem. I värsta fall räcker det med annan ort ett tag.
Jag har ingen aning om var de befinner sig. Har du? De kanske är hemma i Vivalla, vad vet jag.
Det jag däremot tror att man ska vara försiktig med är att lita på geobloggar och poster som. "SD sågs i Örebro".

Det finns ett visst mönster som är intressant.
Skjutningarna och mordbränderna under flera år har viftats bort av gemene man som araber som skjuter varandra för knark el dyl. Om man orkar läsa lite mer får man veta att: Flera internationellt eftersökta IS-terrorister bor i Örebro. Det finns två Islamistiska grupperingar i Örebro som är i konflikt. Terrororganisationer infiltrerar asylboenden genom att t ex anställas som tolkar. LW arbetade med migration.
Det har samtidigt varit stora polisinsatser i Lindesberg. I Lindesberg finns skyddsobjekt som är mkt intressanta för terrorister.
Ett mycket välregisserat tillslag gjordes nu i dagarna av polisen i Örebro. På adressen som egentligen är en lokal, bor endast en person: Christian StgRd.
Allt detta passar in. Kanske UW faktiskt är "hemvärnsman" och Tools ligger i Lindesberg.
Hemma för dom är inte Vivalla (men det ligger väldigt nära).
De bilder som lagt ut på SD och HD och deras geologgar tyder nog på att dom är i "området".
Terrorister är väl känt var i Örebro var dom håller hus.
Tack för svar iaf!
Citera
2018-08-03, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
din man tror inte på SD som GM, har jag fattat det rätt?

Är det alltså han som har mest kontakt med SD?
Gör könsneutral ät du snäll.
Generellt sett har hen haft mest kontakter, medan jag har väl pratat mest...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in