2018-08-03, 10:59
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Varför skrev han så? Vad var anledningen? Vilka är det som berörs? Vad är historian bakom?
När du svarat på denna 15år gamla historia, så kanske jag med kan analysera vad denna lösryckta text kan innebära...

Behövs ingen bakgrund...
Hans sätt att skriva känns igen alltför väl
Citera
2018-08-03, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Behövs ingen bakgrund...
Hans sätt att skriva känns igen alltför väl
Kan det vara så att han härmade exakt hon skrev innan till en, som hon sedan raderade? Så egentligen är det inte hans ord.... bara en tanke..
Citera
2018-08-03, 11:07
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tycker Du glömmer en i Dina spekulationer... JG som verkar hjälpa SD

Citat:
JG har ju varit lite av SD:s hjälpreda vad gäller bilskjuts, ev sommarstuga. Kanske är hjälpsam även på andra sätt. Om nu SD haft spekulationer om misstänkt GM vid förhör så kommer naturligtvis inte det namnet fram.

Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det första är ju bara exempel på motiv. Läs igen så ser du.

Sen undrar jag varför du så konsekvent vänder ögonen från JG. Jag tycker och har har fått indikationer på att han är en knepig typ, som mycket väl skulle kunna hjälpa SD.

Av allt man sett och läst om honom känns det jättekonstigt att du tar bort honom i spekulationerna.

Hur väl känner du JG?

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är intressant att de "logiska" sannolikhetsoddsen för SD som GM höjs, när JG förs upp till diskussion. Utveckla gärna ditt resonemang mer i detalj.

Citat:
Göra mig märkvärdig... på vilket sätt skulle jag göra det och varför tycker Du det?

Dina metaforer verkar svänga mycket...!

Verkar vara en känslig sak det här med JG från Din sida, jag har bara ställt frågor som jag tycker är relevanta till Dina inlägg...

Siffror är siffror och bokstäver är bokstäver... Du kör med Dina %, hur tycker Du att vi ska tolka dessa?

Jag har också funderat mycket över JG och reagerat på dennes närhet till både LW och SD och otroliga lojalitet mot SD nu efteråt. Skuldkänslor? Schyssthet bara? Om han var kompis med LW och umgås som bäste polare med SD efter dennes utpekande som ev GM måste han ju vara övertygad om SDs oskuld och/eller GM själv eller naiv? Eller hur resonerar han? Någon som vet?

Ser att fler börjat reagera på att JG ofta viftas bort ur samtalen här. Tillika HD upplever jag. Många är upprörda över att allt fokus ensidigt hamnar på SD och borde väl då välkomna att JG och HD synas närmre?

HD har möjligt motiv, flyttade in skumt väldigt nära LW strax före mordet och vi vet lite om henne och hennes tankar om LW mer än att hon har länge lidit av psykisk ohälsa och sägs ha förbjudit SD att träffa LW.

JG har varit geocashvän med både LW och SD. Verkade bryta med LW i samvand med anmälning mot SD, dvs ser ut som om han valde sida men ändå kände något slags band till LW ändå då han innan det var offentligt beklagade hennes död. Har sedan gjort en massa tjänster till SD och HD.

Som tidigare sagt, skulle gärna se att vi grävde mer i dessa två som antingen olika möjliga GM eller som medhjälpare.

Och jag har ännu inte fått svar av Moralens Väktare om han vet hur polisen resonerat kring att ej avspärra HDs hus trots typ mittemot LWs och med tanke på motiv och närhet till SD relationsmässigt.
Citera
2018-08-03, 11:08
Medlem
Citat:
Och nu har Du ändrat Dig igen till ev 90%. Har Du inte resonerat med Din man idag?
90-10/10-90 är väl 50-50....
Citera
2018-08-03, 11:19
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Kan det vara så att han härmade exakt hon skrev innan till en, som hon sedan raderade? Så egentligen är det inte hans ord.... bara en tanke..

Så kan det vara.
Men jag håller det mer troligt att SD skrev det.
Min bild av honom är inte smickrande.
Och det är inte baserat på gissningar från min sida.
Citera
2018-08-03, 11:22
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Mycket av det som har föreslagits i sådana här "indicielistor" är trådsanningar, och det har redan kunnat visas flera gånger om i tråden. Det lönar sig knappast att argumentera emot eftersom det alltid kommer tillbaka ändå. Det är sådant här återkommande byskvaller som förstör tråden, och ibland undrar man ju nästan om det inte är just det som är avsikten.

Håller med. Vi måste ha högre tankar om polisen i Örebro. Det finns gott om tillförlitlig information som visar vad polis och åklagare faktiskt anser/ansåg sig ha på SD, och det är inte samma saker som i de här konstiga listorna. Om SD skall fortsätta att diskuteras som möjlig gärningsman så föreslår jag att vi håller oss till den bild ordningsmakten har gett av fallet.

Håller med dig.
Men själv har du ju avfärdat även det polisen har på SD som endast byskvaller?
Att svartsjukemotivet är byskvaller?
Eller så rör jag ihop det med annan postare.
Men du ha rätt i att det finns tillförlitlig information och det finns en hel del som pekar mot SD
Citera
2018-08-03, 11:38
Medlem
Citat:
Håller med dig.
Men själv har du ju avfärdat även det polisen har på SD som endast byskvaller?
Att svartsjukemotivet är byskvaller?
Eller så rör jag ihop det med annan postare.
Men du ha rätt i att det finns tillförlitlig information och det finns en hel del som pekar mot SD
Svartsjuka är ett starkt motiv. Problemet är att då ska man identifiera en 3:e part. Nu tror jag starkt på att det finns minst 2st till i närtid, varav en har tappat allt efter affären med LW, förutom SD (som har sin HD kvar)...
Citera
2018-08-03, 11:40
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Svartsjuka är ett starkt motiv. Problemet är att då ska man identifiera en 3:e part. Nu tror jag starkt på att det finns minst 2st till i närtid, varav en har tappat allt efter affären med LW, förutom SD (som har sin HD kvar)...

Hur menar du tredje part? Kan väl vara svartsjukedrama mellan två personer?
SD svartsjuk över något rörande LW?
Citera
2018-08-03, 11:53
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Varför är då de 2 personerna inte intressanta i utredningen? Och har aldrig varit?
Det är väldigt troligt att det finns digital kontakt även mellan dessa 2 och Lena?
Citera
2018-08-03, 11:56
Medlem
Philomenas avatar
Citat:

Utöver svartsjuka i trion LW, SD och HD... finns det något som skulle indikera LW, JG och SD?

JG står så nära allt det här vi rör oss i cirklar kring men vi når honom aldrig och HD hålls utanför också från alla misstankar.
Citera
2018-08-03, 11:57
Medlem
Citat:
Varför är då de 2 personerna inte intressanta i utredningen? Och har aldrig varit?
Det är väldigt troligt att det finns digital kontakt även mellan dessa 2 och Lena?
Med en av dom vet jag att det finns, den andra hade i stort sett daglig kontakt med LW, så sannolikt ja.
Aldrig varit? OK, jag har annan information, men du vet säkert bättre att dom aldrig varit intressanta...
Citera
2018-08-03, 12:00
Medlem
Citat:
Det får du gärna utveckla! Skulle SD vara svartsjuk på hennes cyckel eller vad, och inte en annan man?
Ja, jo, det kan ju vara ett skäl att döda för i så fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in