Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-03, 10:24
Avstängd
Offerviljas avatar
Det feta jävla äcklet har valt att lämna Det fria Sverige och Svegot:
Citat:
Ibland blir det inte som man tänkt sig. Man ger sig in i något nytt med de bästa avsikter och intentioner – och ändå funkar det inte. Jag har bestämt mig för att lämna Det fria Sverige och Svegot som är en underavdelning till föreningen. Förhoppningsvis ses vi snart någon annanstans.
https://www.svegot.se/2018/08/03/ingrid-carlqvist-jag-tar-farval-for-denna-gangen/

Det hjälper dock inte. Samegrisen ska fortfarande betala tillbaka 180.000 kronor till mig. Han ska även betala min psykvård. Vi glömmer inte, och vi förlåter aldrig. Nu när Sionistqvist inte längre har någonting med Magnus Söderman och Dan Eriksson att göra så kan ju Motståndsrörelsen börja smöra för henne igen. Den nationella pissrörelsen...

Edit: Om det känns pinsamt att ha tillhört den nationella rörelsen? Nja, lite grann kanske.

Senast redigerad av Offervilja 2018-08-03 kl. 10:38.
Citera
2018-08-03, 10:31
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Synd dock att Ingrid inte kunde vara med. Uppdrag Marocko kallade.
Seriöst? Åkte hon till Marocko istället för att närvara på sommarfesten?
Citera
2018-08-03, 10:33
Medlem
baggebo1s avatar
Vad tror ni är anledningen till att hon lämnar? Sparkandet av Björkqvist? Huggen mot NMR? Eller något som mer pågått bakom kulisserna?
Citera
2018-08-03, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Seriöst? Åkte hon till Marocko istället för att närvara på sommarfesten?

Både Ingrid Carlqvist och Maria Celander väljer att lämna DFS Det fria Sverige och tidningen Svegot skriver dom på Twitter.

Lite tidigare än vad jag hade tippat på. Jag trodde dom skulle lämna senare under hösten och att även Frändelöv skulle sluta. Men han är kvar.

Gissningsvis handlar det om pengar/löner och troligen att det till slut kändes lite för obekvämt att vara med i SvP 2.0 med gamla nazzar och skinnskallebröl på nätradion.
Citera
2018-08-03, 11:19
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vad tror ni är anledningen till att hon lämnar? Sparkandet av Björkqvist? Huggen mot NMR? Eller något som mer pågått bakom kulisserna?

Huggen mot NMR tror jag inte ha påverkat, Dan tog ju henne i försvar.

Förmodligen, som de själva säger, olika åsikter om hur Svegot ska drivas. Möjligen ansåg hon att man skulle skala ner poddandet till förmån för nyhetsrapportering i text. Vem vet. Kan ju också handla om lön. Möjligen att hon, i egenskap av chefredaktör, inte fått de befogenheter som en chefredaktör bör ha? Omöjligt att veta och man kan ju bara spekulera. Tror knappast det har något med DfS att göra utan handlar nog helt och hållet om SveGot.
Citera
2018-08-03, 11:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Huggen mot NMR tror jag inte ha påverkat, Dan tog ju henne i försvar.
Ja, det är sant. Tänkte om de ändå tyckt att hon kunde tona ner det lite, eftersom det varit några gånger nu.
Citat:
Förmodligen, som de själva säger, olika åsikter om hur Svegot ska drivas. Möjligen ansåg hon att man skulle skala ner poddandet till förmån för nyhetsrapportering i text. Vem vet. Kan ju också handla om lön. Möjligen att hon, i egenskap av chefredaktör, inte fått de befogenheter som en chefredaktör bör ha? Omöjligt att veta och man kan ju bara spekulera. Tror knappast det har något med DfS att göra utan handlar nog helt och hållet om SveGot.
Tror ändå det där med Björkqvist kan ha med saken att göra. Det var ju hennes beslut att "säga upp" honom för att satsa hårdare på Celander. Och nu är ju Celander också borta samtidigt som Björkqvist verkar vara tillbaka?
Citera
2018-08-03, 11:26
Medlem
Run3s avatar
https://www.detfriasverige.se/vi-avtackar-ingrid-carlqvist-fran-foreningen/ står det:

Citat:
Föreningen kommer inom kort att meddela vem som tar över Ingrid Carlqvists plats som vice ordförande.

Vore roligt om det blir Magnus. Men vem tror ni är mest trolig som efterträdare? Och vem blir chefredaktör på Svegot?

Tycker dock följande är lustigt:

Citat:
har begärt utträde ur föreningen

Är hon för fin för att vara en betalande medlem som alla andra? Jag menar, man kan ju vara med i föreningen utan att sitta i styrelsen. Känns ju ganska falskt och opportunistiskt att endast vara med i föreningen så länge som man kan plocka ut arvode ur den.
Citera
2018-08-03, 11:27
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Både Ingrid Carlqvist och Maria Celander väljer att lämna DFS Det fria Sverige och tidningen Svegot skriver dom på Twitter.

Lite tidigare än vad jag hade tippat på. Jag trodde dom skulle lämna senare under hösten och att även Frändelöv skulle sluta. Men han är kvar.
Oj, lämnar både Ingrid Sionistqvist och Maria Celander. Hur ska det nu gå? Enligt Magnus Söderman så var ju de personerna stjärnorna i det här projektet. Jag kommer aldrig att glömma de äckelkänslor som jag fick när Mange i ett avsnitt av Radio Svegot satt och hyllade integrations-Maria. Vilken jävla idiot han är alltså!
Citera
2018-08-03, 11:28
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ja, det är sant. Tänkte om de ändå tyckt att hon kunde tona ner det lite, eftersom det varit några gånger nu.

Tror ändå det där med Björkqvist kan ha med saken att göra. Det var ju hennes beslut att "säga upp" honom för att satsa hårdare på Celander. Och nu är ju Celander också borta samtidigt som Björkqvist verkar vara tillbaka?

I egenskap av chefredaktör ska väl det vara upp till henne att avgöra sådant. Hon var ju trots allt chef. Men som påpekats tidigare i tråden är det ingen som trott att Dan och Magnus, på riktigt, lämnat över all kontroll till Ingrid. Hon var nog mest Chefredaktör på pappret. En galjonsfigur. Kanske så att det gick upp för henne nu att hon, trots sin titel, inte har så mycket att säga till om när det kommer till hur tidningen ska styras?
Citera
2018-08-03, 11:36
Medlem
baggebo1s avatar
De pratar om det här:

https://www.svegot.se/2018/08/03/en-stor-nyhet-nyhetssvepet-180803/

Ingrid kände sig begränsad som chefredaktör. Även konflikt mellan henne och Conrad.
Citera
2018-08-03, 11:39
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
De pratar om det här:

https://www.svegot.se/2018/08/03/en-stor-nyhet-nyhetssvepet-180803/

Ingrid kände sig begränsad som chefredaktör. Även konflikt mellan henne och Conrad.

Kommer vi få höra Ingrid i någon annan podd i framtiden tror du?
Citera
2018-08-03, 11:40
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Kommer vi få höra Ingrid i någon annan podd i framtiden tror du?
Ja, hon ska dra igång nytt tillsammans med Celander.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in