2018-08-02, 04:04
Medlem
Geographicas avatar
Det ser bättre ut för Murray han kommer nog inte att köra fast på samma sätt som Wawrinka. Men sen är ju Murray jämnare, lite yngre och allt som allt en bättre spelare också. Hoppas han är tillbaka i toppen lagom till nästa säsong
Citera
2018-08-02, 05:49
Medlem
Elis hade nog ingen rolig dag ..... 6-0 6-2 till mannarino.
Citera
2018-08-02, 14:44
Medlem
Ser väl väldigt trevligt ut i Washington inför helgen. Zverev, Nishikori, Goffin, Murray, Shapovalov, Tsisipas, Isner, Chung bl.a. Hög klass och inte lika förutsägbart som gruset framöver.
Citera
2018-08-02, 19:41
Medlem
Riktigt svagt av Ymer att bara ta två games på Mannarino. Det är ingen spelare som slår en av banan direkt, han måste kunna hålla sin serve bättre än så.
Citera
2018-08-02, 19:41
Medlem
Syskonmötet ska bli intressant. Tyvärr kommer de nog hålla igen på både jubel och frustration.
Citera
2018-08-03, 01:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Undra om det Federer gör nu inte är ganska smart. Man hoppar en av Franska öppna eller Wimbledon och satsar på den man har störst chans att vinna, Nadal borde som många varit inne på helt hoppa grässässongen.

Kommer fler spelare att börja med detta?

Alltid lätt att vara efterklok (och detta skrevs förra året), men idén att Nadal borde hoppa över Wimbledon trodde jag aldrig på. I år var han alltså i princip nån poäng från turneringsseger (han hade förstås kört över en slutkörd Anderson i finalen lika lätt som Djokovic gjorde).

Det man snarare kan fråga sig nu är om inte Federer kunde tagit en chansning och spelat RG. Grejen är ju att man tänkt att för att göra det måste han också köra åtminstone delar av den grussäsong som leder upp till franska: åtminstone Rom som uppvärmning, och helst nån turnering till. Annars skulle han aldrig gå långt i Roland Garros. Men Nadal spelade alltså ingen grästurnering alls innan Wimbledon. Man kanske kan mena att skillnaden mellan grus och HC är större än skillnaden mellan gräs och HC. Men det går nog att debattera. Och då kan man fråga sig hur långt Federer kunde gått i Franska Öppna helt utan uppvärmningstävlingar. Rätt långt, är mitt tipps. Troligen inte hela vägen, men fan vet om han inte hade haft en bättre chans mot Nadal än Thiem hade.

De två uppvärmningstävlingarna på gräs han (Fed) spelade inför Wimbledon hjälpte ju inte. Så vila efter FO hade han kunnat ändå.

Men som sagt, lätt att vara efterklok. Gick ju för Federer förra året. Plus skaderisken på grus. Men att Nadal borde skippa gräs var aldrig en smart idé.

Benoit Paire har för övrigt clownat till sig igen, mot Bagdhatis. Går att se på youtube.
Citera
2018-08-03, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Alltid lätt att vara efterklok (och detta skrevs förra året), men idén att Nadal borde hoppa över Wimbledon trodde jag aldrig på. I år var han alltså i princip nån poäng från turneringsseger (han hade förstås kört över en slutkörd Anderson i finalen lika lätt som Djokovic gjorde).

Det man snarare kan fråga sig nu är om inte Federer kunde tagit en chansning och spelat RG. Grejen är ju att man tänkt att för att göra det måste han också köra åtminstone delar av den grussäsong som leder upp till franska: åtminstone Rom som uppvärmning, och helst nån turnering till. Annars skulle han aldrig gå långt i Roland Garros. Men Nadal spelade alltså ingen grästurnering alls innan Wimbledon. Man kanske kan mena att skillnaden mellan grus och HC är större än skillnaden mellan gräs och HC. Men det går nog att debattera. Och då kan man fråga sig hur långt Federer kunde gått i Franska Öppna helt utan uppvärmningstävlingar. Rätt långt, är mitt tipps. Troligen inte hela vägen, men fan vet om han inte hade haft en bättre chans mot Nadal än Thiem hade.

De två uppvärmningstävlingarna på gräs han (Fed) spelade inför Wimbledon hjälpte ju inte. Så vila efter FO hade han kunnat ändå.

Men som sagt, lätt att vara efterklok. Gick ju för Federer förra året. Plus skaderisken på grus. Men att Nadal borde skippa gräs var aldrig en smart idé.

Benoit Paire har för övrigt clownat till sig igen, mot Bagdhatis. Går att se på youtube.

Håller helt med att Federer borde spela RG igen.

Nadal gjorde bra ifrån sig i år.

Federer bör spela i Madrid och Paris tycker jag. Han måste klara det, blir för långa uppehåll annars. Jag tror han kommer bli sämre och sämre successivt om han spelar så lite som han gör nu. Jag tycker mig se en sådan tendens redan nu.
Citera
2018-08-03, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Riktigt svagt av Ymer att bara ta två games på Mannarino. Det är ingen spelare som slår en av banan direkt, han måste kunna hålla sin serve bättre än så.

Kan ju inte va roliga dagar det där, jag hade nog brunnit av rejält
Citera
2018-08-03, 18:37
Medlem
Reggie Hamonds avatar
6-0 6-2, mot Mannarino, kan inte ha haft många rätt i den matchen.

Paire med ännu ett sånt där "ska krossa så många racketar som jag bara kan på mindre än 5 minuter"....Försöker inte ens spela på matchbollen.

Istomin åker ut lätt mot Mikael Ymer och sen åker han och kvalar i Kitzbuhel och är nu framme i final. Det svänger i tennis.
Citera
2018-08-03, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond

Paire med ännu ett sånt där "ska krossa så många racketar som jag bara kan på mindre än 5 minuter"....Försöker inte ens spela på matchbollen.

Istomin åker ut lätt mot Mikael Ymer och sen åker han och kvalar i Kitzbuhel och är nu framme i final. Det svänger i tennis.

Konstig sport det där.

Elias kanske omedvetet blev för nöjd efter sin första seger på atp touren denna säsong.
Senast redigerad av pederN 2018-08-03 kl. 19:05.
Citera
2018-08-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond

Jag tycker inte det är så konstigt. Det som är konstigt är hur Istomin försvann efter segern mot Djokovic i Australien. Han är en spelare som hör hemma i 250-finaler flera gånger per år som jag ser det.

Paire's psykbryt var nog det mest patetiska jag har sett. Till och med hans motståndare, Baghdatis går fram för att lugna ner honom. Kan var ett av det "sorgligaste" ögonblicken på en tennisbana någonsin.

Snubben är så pass knäpp så till och med hans motståndare känner sympati. De vet liksom att det är något fel på honom
Senast redigerad av terribilis 2018-08-03 kl. 20:05.
Citera
2018-08-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jag tycker inte det är så konstigt. Det som är konstigt är hur Istomin försvann efter segern mot Djokovic i Australien. Han är en spelare som hör hemma i 250-finaler flera gånger per år som jag ser det.

Paire's psykbryt var nog det mest patetiska jag har sett. Till och med hans motståndare, Baghdatis går fram för att lugna ner honom. Kan var ett av det "sorgligaste" ögonblicken på en tennisbana någonsin.

Snubben är så pass knäpp så till och med hans motståndare känner sympati. De vet liksom att det är något fel på honom

Du tror inte Paire gjort en grej av det publiken älskar säkert när han brinner av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in