Citat:
Ursprungligen postat av
Reggie Hamond
Elias mot Carl. Där är det nog en hel del prestige i den matchen och Elias som känner pressen. Eriksson fick helt klart den svåraste lottningen men han verkar vara i sin livs form och spelar på hemmaplan så vem vet han kanske kan skrälla igen om Lajovic (som kommer direkt från sin förlust mot Federer) underskattar Eriksson. Spelar Mikael bra tennis ska han kunna slå Cervantes
Trodde Eriksson-ziverts skulle va kvala in men det gjorde han inte, hade break alla set ,släpper inte många breakbollar men vad hjälper det om man slarvar bort det, skulle serva hem första vid 5-3 tappa set och sen set:et i tiebreak, sen höll han ihop det i 2:a och vann det 6-4 sen i avgörande hade han 3-2 och break men tappa 2 servegame och förlora 6-4.
Det jag inte fattar med ziverts och Friberg är varför dom spelar så lite på touren? visst dom är 18 men det är väl bara köra på ,eller är det något jag missar?
Nu blev det Simonsson och Arvidsson som kvalade in.
Edit : jag hade köpt det om Friberg och ziverts hade spelat kontinuerligt på juniortouren men där har ingen av dom spelat nästan alls i år , varför kör nan dom inte kontunierligt på futurenivå då?
Jag menar ziverts hade säkert vunnit i 2 raka idag om han haft rutin serva ut set, hade inga problem alls i första fram till 5-3 och hade väl 1 breakboll emot sig i andra vid 4-3 , lite samma Friberg som hade 4-2 skilje .
Det där är ju sådant man lär sig av att spela matcher , förstår inte riktigt? Elias hade väl kvalat i. Till 4:a Grand slam när han var 19 , gillar Mikael:s taktik mer faktiskt , gör inget förlora i challengekval så länge man lär av förlusterna.