Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-02, 22:43
  #2497
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Har du någon mer rimlig förklaring till varför filmen är borttagen än att det skulle vara politiska påtryckningar?

Klart det är statscensur. Nu har dom gått för långt. Eller hur.

Som jag skrev: sannolikt handlar det om enskilda sossar som blev förbannade och anmälde filmen.

Om regeringen eller SAP är inblandade är det en stor skandal som kan leda till en regeringskris mitt i valrörelsen. Men jag tror inte att de är så korkade.
Citera
2018-08-02, 22:43
  #2498
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Den är fortfarande nere, så något är mysko här. Att den finns kvar på Samtidens sida kan vara ett bugg.

https://www.youtube.com/watch?v=W56Z...ature=youtu.be

Den nya videon är olistad, men länkad/inbäddad på sidan. Den ligger på ett nytt konto. Snart borta den med.

Sluta konspirera, massa folk som massanmäler helt enkelt. Känd taktik för att tysta (är nog inte bara sossar)
Citera
2018-08-02, 22:43
  #2499
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
J
Har du inside information på detta?

Jag tippar på centern, men det är en gissning.

Det gäller att ta ifrån fienden hans bästa vapen.

Det bästa sättet är att slå det ur händerna

Nej SD har nämnt det i lite vaga termer. De har inte sagt något om när nästa del kommer. Så ingen hemlighet men inte heller tydliga besked. Om C sa det att de får göra en ny film efter valet så de har inte gjort en film om dem. C är inte så viktiga, det är S väljare SD vill ta.
Citera
2018-08-02, 22:43
  #2500
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Vi vet ju inte vem/vad som ligger bakom you tube censureringen ännu. Ganska fånigt att starta en diskussion när man inte vet vad som ligger bakom, eller hur?
Det har du rätt i och jag gjorde ett tillägg att det även kan vara hatpöbeln som massanmält.

Min gissning är ändå att det är order från högsta ort och att flitens lampa lyser på Sveavägen 68 även i natt.
Citera
2018-08-02, 22:44
  #2501
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Samma förvridna pseudologik kan användas på S också: S har också en rasistisk förtid alltså är dom "i grunden" nazister.

Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Nej, de grundades av socialdemokrater och har en socialdemokratisk grund. Grund är en sak, historiska segment är en annan.

Tydligen en socialdemokratisk OCH en rasistisk grund.
Citera
2018-08-02, 22:44
  #2502
Medlem
Videon är uppladdad med annat konto här:
https://www.youtube.com/watch?v=7cKZ6CJHMQc

Man får hålla koll på https://dokumentar.samtiden.nu/
Citera
2018-08-02, 22:44
  #2503
Medlem
Helt sjukt att dom har tagit ned för att den bryter mot reglerna. Vilka jävla regler skulle den bryta mot?
Citera
2018-08-02, 22:44
  #2504
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Haha, filmen är nedtagen, vilket jävla fiasko för sossarna och youtube. Det är bara att lägga upp den på en ny plattform då. Där visar sossarna sitt rätta ansikte igen, sanningen ska döljas till vilket pris som helst. Klart som fan att sossarna har ett finger eller två med i spelet för att få ner den från YT. Vilka jävla nollor

Den ligger ju på samtiden, men även på ett annat ställe på you tube. Nej jag tror inte att socialdemokraterna ligger bakom detta utan någon klåfingrig jönns på you tube.
Citera
2018-08-02, 22:45
  #2505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Men SD är det på samma grunder eller?
Nej, SD grundades av nazister som ett nazistiskt parti. KD grundades av kristdemokrater och socialkonservativa.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Samma sak med SD, försök vara lite konsekvent.
Nej. SD:s grundare var nazister. Läs gärna denna bok.

https://www.bokus.com/bok/9789188441...edemokraterna/
Citera
2018-08-02, 22:45
  #2506
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Som jag skrev: sannolikt handlar det om enskilda sossar som blev förbannade och anmälde filmen.

Om regeringen eller SAP är inblandade är det en stor skandal som kan leda till en regeringskris mitt i valrörelsen. Men jag tror inte att de är så korkade.
Nää jag tvivlar på att sossarna ligger bakom detta. Fast jag önskar det
Citera
2018-08-02, 22:45
  #2507
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Den nya videon är olistad, men länkad/inbäddad på sidan. Den ligger på ett nytt konto

Jo ser det. Men vad är anledningen till det? Videon tas bort för att den "bryter mot community reglerna", utan att referera till exakt vad den brutit mot" för att sedan vara uppe på ett annat konto och då är det helt ok. Som känt är det praktiskt taget omöjligt att kontakta Google eller Youtube i nutid, möjligen via telefon. Har försökt tidigare då jag haft problem med Youtube, men hittade inget efter 2 timmars sökning.
Citera
2018-08-02, 22:46
  #2508
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Vad är det för dravel om censur och borttagande av den aktuella filmen. Bara att gå in på Samtidens sida och där är den på YouTube!

Den är borttagen!

De verkar ha länkat till ett nytt YouTube-konto från Samtidens hemsida. Räknaren står ju på bara 112 visningar. Videon hade ju nästan 200 000 visningar innan borttagningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback