Citat:
Ursprungligen postat av
creepingdeath
och kan man räkna med att bli ihjälskjuten då följer också att det är rätt att skjuta ihjäl med andra ord ger du alla poliser, i alla sammanhang, där någon är beväpnad, vare sig det är barn eller vuxen eller handikappad, vare sig det är riktigt vapen eller inte, rätten att döda.
och om dom har denna rätt, då är det ju inget att diskutera eller utreda. vilket får mig att fråga - vad gör du ens i tråden? du har ju precis polisen rätt att ALLTID skjuta ihjäl människor och barn, så länge dom är beväpnade med vapen (eller låtsasvapen, eller något som kan tas för vapen!)
I ett land där det är OLAGLIGT att bära skjutvapen som gör att det är jättelätt att ha ihjäl andra så får du ha det i din kalkyl som sagt, ja. Bara för att det finns med i en KALKYL behöver det inte vara något som är skrivet i sten. Springer man runt med vapen i centrala Stockholm så får man räkna med att CHANSEN finns att det är det sista man gör, det är ett konsekvenstänk jag har och du saknar, uppenbarligen.
Vad jag gör i tråden, det finns två läger här, det finns lägret med folk som upprörs av en förståndshandikappad kille blir ihjälskjuten och tänker med reptilhjärnan att "jälla snutjävlar asså, skjut dåm allihopa för fan hur fan kan man döda nån sån va fattar ju vem såm hälst han var ju inte ens beväpnad va faaaaaaaaaan" och de finns de, som jag, som försöker analysera situationen objektivt.