2018-08-02, 22:22
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Du drar verkligen värdelösa liknelser. Ingen förutom polisen var beväpnad i det här fallet.

Ja, och det vet vi NU, när det har hänt. Fullständigt irrelevant, du måste ju utgå från informationen som fanns DÅ och inte informationen som finns när allt är överspelat, skärp dig.
Citera
Medlem
varför har alla 3 poliser avlossat verkanseld?
Citera
Bannlyst
Polisförsvararenheten på Flashback står i bättre dager om de kan urskilja när det är läge att erkänna misstag av polis.
Citera
Medlem
itsallalies avatar
Sånt här är grymt jävla svårt att få grepp om efter vad gäller polisernas agerande.

Det finns en mängd olika orsaker till hur det ledde till detta.

Jag som arbetar själv i uniform är själv med och ser saker som sker när sedvanligt folk sover.

Uppenbarligen fungerade inte polisernas metod, detta kan som sagt bero på en mängd saker, kanske var en av poliserna nervös, kanske uppfattade de situationen helt olika men agerade fel - eller efter vad en ansåg, fullt möjligt att detta kunde vara ett fall med t.ex. två oerfarna poliser och en mer hetsig.

Jag ser hur polisen enligt mitt tyckte ibland uppträder lite väl tilltaget - men å andra sidan möter de allt oftare annat folk, som nog inte är lika pålitliga längre som "förr", riskerna är större idag - liksom blir stressen och agerandet därefter.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det råder delade meningar om det där.

Det sägs att

- Pappan var ute och letade efter sonen, passerade poliserna och talade med dem om sonen.

- Han ringde in efterlysningen en timme efter skotten.

Vi får väl se.

Om pappan var där och talade om för poliserna att han sökte sin DS-handikappade son. Varför berättade i så fall inte poliserna att de just skjutit en DS-handikappad på platsen? Varför låter man pappan fortsätta leta runt, vill man dölja något, ändra något på platsen där det skedda, ta bort hylsor, blodspår, och slippa vittnen innan det var gjort?

Man ska inte underskatta vad vissa människor är beredda att göra för att rädda sitt egna rykte.

Som sagt, inför bodycam.
Citera
2018-08-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag visar bara på två perspektiv på det här, dessutom. Det finns garanterat flera.

En spännande fråga på polisskolan:

Du larmas ut på en anmälan om en beväpnad person på en känd kriminell persons adress! När du kommer fram ser du en beväpnad person komma ut ur buskarna.

Är det mest troligt a) en farlig person med vapen eller b) en handikappat person med ett leksaksvapen ?

C) Det är ju inte läge att förväxla Vasastan med Vilda Västern iallafall.

Kända kriminella är överlevare och drar sällan vapen mot polis.
Citera
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
ja skotten som träffar ja.
vad händer med skotten som inte träffar?
Sluta förskjuta diskussionen in absurdum.
Missade något skott? Det vet vi inte. Men det vi vet är att om man skjuter mot benen är risken att missa mycket stor! Därför tränas polisen i att skjuta centralt i målet.
Citera
Medlem
Citat:
Det var inte en replika. Läs åtminstone artiklarna som behandlar fallet innan du uttalar dig, din nolla.

Det står leksaksgevär, ja.
I mina ögon så är en replika ett leksaksvapen!
Vet DU exakt vad dom menar?
Ett rött plastigt vattengevär eller?

Tror inte du vet mer.....

SÅ! Fuck you too......
Mister trevlig....
Drick inte så mycket alkohol, så kanske du kan hålla god ton
Citera
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Du drar verkligen värdelösa liknelser. Ingen förutom polisen var beväpnad i det här fallet.

Han med downs var ju det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
nu ändrade du "ha vapen på sig" till "vifta med det" det är två skilda saker.

Det kanske jag gjorde. Sorry i så fall...Viftar man med det så får man riskera att bli skjuten...så menade jag.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Mycket jidder här. Kan någon förklara vad som har hänt, har någon som icke borde ha blivit skjuten blivit det?

Står i media vad som har hänt.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/eric-20-skots-till-dods-av-polis/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
En polis borde veta att man inte träffar med en kpist på automateld. Inte ens från 5meter...

Det vet ALLA som gjort lumpen iallafall.
Skulle du själv ställa dig fram en galning med kpist och omfamna en bibel i förtröstan över att han kommer att missa?

Det går ju ann att sitta här ock skoja om gamla lumparminnen. Det är en annan sak att stirra in i mynningen och räkna med fru fortuna. Iofs blir pinan kort om man hade fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in