2018-08-02, 22:25
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Om tre olika poliser samtidigt drar samma slutsats (dvs att "här gäller det livet och jag behöver skjuta") så kan det ju lika väl tyda på att situationen var lätt att felbedöma ?

(Fel, därför att vi nu vet att det inte var en verklig fara, men var den fel i stunden?)

Om den mest hispiga i gänget börjar skjuta så kommer antagligen dom övriga nersvaga hänga på utan att riktigt veta varför. Det är därför man skall ha personer med militär bakgrund främst och inte en genusuppsats från Södertörn som främsta merit.

Det är alltså en politisk önskan som främst ligger bakom detta.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
vem är han hotfull mot? fiskmåsarna i området? tror du att det är fullt party på den här platsen? det är ungefär lik stor aktivitet som på ön där tom hanks hamnar i cast away.

En person ringde in som sagt att en man viftat med ett vapen? Är du dum i huvudet eller vad lider du utav?

Oavsett aktivitet så fanns det helt klart människor där, som INTE uppfattade honom som en ofarlig och harmlös downie med en leksakspuffra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso
varför har alla 3 poliser skjutit verkanseld?

Jag gissar att en polis blir nervig och då gör dom andra det också när knallen kommer.
Citera
Medlem
fejsetnr1s avatar
Men harregud om dom får ett larm sen se dom någon med nåt i handen klart dom skjuter...hade jag med gjort sen att allt e tragiskt e en annan sak...hoppas dom kan fortsätta jobba...
Citera
Skulle inte förvåna mig om ett tjänstefel, eller till och med ett brott har begåtts av någon av de inblandade.
Citera
2018-08-02, 22:26
Moderator
Chantres avatar
Borde inte förståndshandikappade ha något märke på sig som folk som har epilepsi?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Så demente Lennart ska bli blastad til kingdom come om han viftar med något som poliserna trodde va en bazooka men visade sig va en kratta?

Allt pga av att agda brevid ringde och sa att det är galning ute och skriker?

Om du har bekymmer att se skillnad på en kratta och en bazooka så får det stå för dig och ditt grava synfel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Vad är det som säger att de missuppfattade situationen? Det är väldigt lätt att leka Poirot i efterhand. Om en person riktar ett vapen mot dig eller dina kollegor så skjuter du på reflex enligt manualen. Det kan räcka med en benskott för att en person ska förblöda.

Att de inte märker att en kille här downs syndrom säger att de helt, uppåt vàggarna missuppfattade situationen.

Jag gissar att det finns exakt noll poliser som skjuter på den reflex.
Citera
Medlem
Durzons avatar
Kanske varit en ide att införa elpistoler? Polisen har nu ett antal förståndshandikappade/psykiskt sjuka på sin lista över ihjälskjutna människor.

Som vanligt är det ingen som tar tag i problemet. Men vad kan man förvänta sig från politiker som inte ens förstår att man måste ha tillräcklig kapacitet att släcka stora skogsbränder i ett land där en stor del av ytan är täckt av skog.
Citera
2018-08-02, 22:27
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawwazx12
Det står leksaksgevär, ja.
I mina ögon så är en replika ett leksaksvapen!
Vet DU exakt vad dom menar?
Ett rött plastigt vattengevär eller?

Tror inte du vet mer.....

SÅ! Fuck you too......
Mister trevlig....
Drick inte så mycket alkohol, så kanske du kan hålla god ton

Det var en leksak för femåringar enligt offrets far.

Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Han med downs var ju det.

Nej. För en feg polis med hjärnspöken kanske en plastleksak framstår som livsfarlig men det är ändå inte beväpning.
Citera
2018-08-02, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kawwazx12
Det står leksaksgevär, ja.
I mina ögon så är en replika ett leksaksvapen!
Vet DU exakt vad dom menar?
Ett rött plastigt vattengevär eller?

Tror inte du vet mer.....

SÅ! Fuck you too......
Mister trevlig....
Drick inte så mycket alkohol, så kanske du kan hålla god ton

Standardgrej från socialliberalerna...alkohol. vad är det med er alkonojja, antagligen kanske ni är uppväxta i alkohol hem och därmed lite extra stissiga när det brinner till.. hoho
Citera
2018-08-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Om tre olika poliser samtidigt drar samma slutsats (dvs att "här gäller det livet och jag behöver skjuta") så kan det ju lika väl tyda på att situationen var lätt att felbedöma ?

(Fel, därför att vi nu vet att det inte var en verklig fara, men var den fel i stunden?)
Fast nu var det ju inte samtidigt. Enligt vittnen var det 7-8 skott utdraget över flera sekunder. Det tyder på att någon panikskjutit och de andra två fyllt på för att dölja dråpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in