2018-08-02, 20:27
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Kanske reflekterade ljuset på Eriks glasögon så att polisen blev bländad?

Fruktansvärd inkompetens. Hade polisen varit kompetent nog så hade de på något sätt insett att det var en downie med leksakspistol de hade att göra med. Så enkelt är det. Finns ingen ursäkt i världen som kan försvara polisens agerande här.

Lätt att säga med facit i hand, ja.

I en perfekt värld ja, i en värd med terrorism och skjutningar på dagling basis och dessutom ett inkvoterande utan dess like är det inte lika lätt att ta rätt beslut i stridens hetta som det är på flashback efteråt med facit i hand.
Citera
2018-08-02, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zipp68
Att se så många korkade inlägg om att det var rätt åt personen är skrämmande. Ni vräker ur er en massa uppdiktade fantasier i era hjärnor.

Så låt mig då förklara för er lite om Erik som pojken heter.
Han har downs syndrome och autism. Han kan bara säga mamma och i övrigt kommunicerar han bara med siina egna tecken som bara de som lever med honom förstår. Han är aldrig aggressiv utan en väldigt glad och lugn person.
Vapnet som ni spekulerar villt om är ett litet leksaksgevär som du kan köpa i vilken leksaksaffär som helst och som inte ens i någons vildaste fantasi kan liknas vid något riktigt vapen.

Jag känner Erik personligen och vet vilken underbar person han var och sorgen och saknaden är enorm.

Så nu kan ni sluta med era spekulationer om Erik.
Spekulera istället om hur 3 poliser kan avfyra 7 skott mot en pojke med downs syndrom och med ett leksaksgevär för små barn i handen.
Nej du smiter undan fakta, varför in i helvete hade han tillgång till ett gevärliknande vapen med sig under sin nattliga färd i detta vansinniga land som S nu har blivit. En tragisk olycka hände med ett gevär föremål på ena sidan och förvirrade poliser på andra sidan. Tid nu att se vart detta våld är på väg och ta ditt ansvar vid valet eller stanna hemma. Olycka är ordet och ingen häxjakt från hatarna behövs. Alla kan bli förvirrade och du med.
Rena turen att jag inte kört ihjäl någon vid bristande uppsikt bakåt och följderna av det.
Senast redigerad av shivashambo 2018-08-02 kl. 20:34.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
1. Sant, det är skarpt läge, någon springer runt med vapen mitt i Stockholm, dessutom vit.
2. Omöjligt att veta.
3. Oklart för polisen när man kommer till plats, irrelevant med tanke på situationen.
4. Oklart för polisen när man kommer till plats.
5. Oklart om det ens har varit möjligt, han han ha gömt sig i buskage eller liknande.
6. Oklart om det ens fanns tillfälle.
7. Det har man förmodligen gjort via telefon, finns inte tid, det springer runt en man med vapen i stan.

Haha.. du får det som att låta att det är Drottningatan ggr3. Herregud en sund polis hade ju gått fram till stackarn och försiktigt plockat upp grabben till sin trygghet.

Garanterat hade grabben levt flera månader på detta. Din cunt.

Inför BODYCAM NU!!!!!
Senast redigerad av victortich 2018-08-02 kl. 20:30.
Citera
Medlem
dovAkins avatar
Man kan likställa detta med att skjuta ett barn i princip. Folk med downs är korta och som hans mamma beskrev så var han mentalt som en 3 åring.

Barnmördare.
Citera
2018-08-02, 20:29
Medlem
Ancient-Lurkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han fick den när han var 5 år! När jag var i den åldern hade jag vattenspruta pistoler.
Det hade jag med, orange, grön, blå, rosa, inte i helvete såg dom ut som riktiga vapen...

Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Förhelvete man måste väl få köpa en plastpickadoll på en leksaksaffär? Inte så att han gett downien ett luftgevär.
En leksakspistol som ser ut som ett riktigt vapen om man inte är en riktig vapen-nörd (typ; Officer Tackelberry). Ja det ar ju jävligt smart...

Du vet att det finns folk som har rånat banker med två träklossar ihoptejpade med svart eltejp så det såg ut lite som en riktig pistol, va?

Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Detta är ju den stora frågan.
Jag har jobbat med förståndshandikappade och inte i helvete att jag skulle låta dom få ha något som ens liknar ett vapen...
Citera
2018-08-02, 20:29
Avslutad
Citat:
1. Sant, det är skarpt läge, någon springer runt med vapen mitt i Stockholm, dessutom vit.
2. Omöjligt att veta.
3. Oklart för polisen när man kommer till plats, irrelevant med tanke på situationen.
4. Oklart för polisen när man kommer till plats.
5. Oklart om det ens har varit möjligt, han han ha gömt sig i buskage eller liknande.
6. Oklart om det ens fanns tillfälle.
7. Det har man förmodligen gjort via telefon, finns inte tid, det springer runt en man med vapen i stan.

Så när något är "oklart" för polisen så skjuter man till döds, för säkerhets skull?
Citera
2018-08-02, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Haha.. du får det som att låta att det är Drottningatan ggr3. Herregud en sund polis hade ju gått fram till stackarn och försiktigt plockat upp grabben till sin trygghet.

Garanterat hade grabben levt flera månader på detta.

Inför BODYCAM NU!!!!!
bodycam kommer aldrig datainspektionen tillåta då någon kan bli kränkt.
Citera
2018-08-02, 20:31
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Lätt att säga med facit i hand, ja.

I en perfekt värld ja, i en värd med terrorism och skjutningar på dagling basis och dessutom ett inkvoterande utan dess like är det inte lika lätt att ta rätt beslut i stridens hetta som det är på flashback efteråt med facit i hand.

I stridens hetta? Det var en ambitiös benämning på att meja ner en obeväpnad kille med DS.
Citera
Medlem
Hur kan de skjuta denna funktionshandikappade grabb? Och även om han var det så hur kunde skjuta han till döds? Brukar det inte vara att man skjuter mot ett ben eller liknande? Om jag förstått det hele rätt så drog 3 snutar på och skjöt han rakt på?!

Ok han verkade hotfull, ok han hade ett vapen etc.. är det då ok att skjuta honom för att döda utan borde man inte skjutit enbart för att skada i första hand?
Citera
Medlem
RonaldJeremyHyatts avatar
Vet nån om det var vita poliser eller inkvoterade MENA-poliser?
Citera
2018-08-02, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lopphund
jag har följt polisens statestik angående skjutningar i många år. Helt klart har tingsrätten visat stor förståelse för polisens utsatthet friar hellre än fäller, Denna gång är jag inte så säker på att dem friar. Men en sak är säker vi har några poliser som mår riktigt dåligt som förbannar sig själva ,Det är omöjligt att bedöma denna situation för inte skjuter svensk polis på handikappade människor med flit
Det skapas en särskild förundersökning för varje skott som polisen avlossar, oavsett om kulan(orna) har träffat, missat, skadat eller dödat någon. Reglerna när, var och hur polisen får skjuta är kristallklara. Inför en efterhandstolkningen av hur dessa regler har tillämpats finns inte utrymme för att "visa stor förståelse" etc. Om polisen uppfattar en man med pistol som inte följer polisens instruktioner - (t ex att släppa pistolen och lägga sig platt på marken) - kan lätt en situation för verkanseld uppstå. Men detta fall blir ju desto mer tragisk när de verkliga förhållandena uppdagas.
Citera
2018-08-02, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Precis, polisen är inte mänsklig, dom mejar ner utvecklingsstörda och gömmer sig bakom "regler". Det hade inte en ickepsykopat kunnat göra, vi hade gråtit oss till sömns och kontemplerat självmord - poliser gör high five och skrattar åt händelsen när dom möts i omklädningsrummet.

Trams!

Det är en tragedi visa lite respekt, ingen vet vad som har hänt så håll dina känslor i styr och smutsa inte ner tråden i onödan innan vi ens vet någonting ännu.

Topic

——————-

En hemsk tragedi, lider mest med pappan. Ilskan han måste känna för staten just nu vill jag inte ens veta...

Jag trodde barn med autism kunde vara väldigt uttåtagerande när dom är i en knivig situation. Erik måste ha varit riktigt skrämd...

Om det är en olycka eller polismord det återstår att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in