2018-08-02, 19:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Äh, trams. Självklart kommer detta utredas grundligt och polisernas utsagor nagelfaras hårt.

Svensk polis har inte råd med liknande misstag och tror knappast de aktuella poliserna mår något vidare idag.

Men tror du ärligt någon kommer ställas till svars för detta? Jag skulle säga noll chans till det. Det kommer klassas som en ok skjutning. Sedan kommer givet de poliser som var iblandade må pyton resten av sina liv.

Att ingen ställs till svars är liksom ett av felen med polisyrket. Det är förbannat svårt att avskeda poliser. Borde vara som vilket annat yrke som helst. Är du olämplig får du sparken men det är ju närmast omöjligt att sparka en polis väl denna blivit polis.
Citera
2018-08-02, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mongomannen
https://imgur.com/LWqeB8a
Intressant bild. De missade alltså så grovt att de sköt in genom ett fönster?

Ja, några fick klart och tydligt panik. Kanske hon i bikiniöverdel med skottsäkra västen ovanpå? Någon sommarjobbare som rycka in?

https://gfx.aftonbladet-cdn.se/image-c/29172623/700/imageColumnDouble/31bcb98687/3at+16.55.33+copy.jpg
Citera
2018-08-02, 19:32
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Nu har attrappen alltså avancerat från en leksakspistol till ett leksaksgevär.
Och varför ska en mental 3-åring ha ett leksaksvapen alls?
Gosedjur hade varit mer passande. Nu får den som uppmuntrat den här utvecklingsstörde mannen till att gilla vapen istället för gosedjur rannsaka sig själv.
Vapen är ingen lek. När ska ni fatta att normala blir rädda för vapen?

Vapen är ingen lek, det håller jag verkligen med om. Men enligt pappan så ska detta inte liknat ett riktigt vapen som många replikas gör idag.
Sen kan jag tycka att det verkar mycket underligt att denna kille kan ha skrämt polisen till en av de värsta dödsskjutningarna genom tiderna i Sverige med tanke på hans "handikapp".
Vi får helt enkelt avvakta och se.
Citera
2018-08-02, 19:34
Medlem
Lite fakta i ämnet:
På adressen bor en känd grovt kriminell man. Polisen har varit där förr, och låt mig säga att han varit lite svårtuggad att få med sig till förhör och liknande vid tidigare tillfällen.
Därför kom insatsstyrkan, därför använde de verkanseld.
Sen är det djupt tragiskt att en helt oskyldig grabb dödas.
Och kanske är det så, om man funderar en stund, är detta ett resultat av att samhället hårdnat? De kriminella skjuter, kastar sten och sätter polisbilar i brand.
Polisen räknar helt enkelt med att det är jag eller han?
Sen kan man alltid diskutera varför man inte skjuter i benet eller axeln o så. Eller varför alla poliser har ammunition som trasar sönder vävnad.
Någon i ledningen har ju bestämt att de skjuter mitt i torson, annars skulle de inte göra det.
Den som klurar ut hans namn får guldmedalj av kvällsblaskorna!
Citera
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Enligt bild nr 16 i bildspelet på den här sidan ser det ut att vara 3 rejäla män med skyddsvästar. Men jag kan se fel.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lAmm4/katarinas-son-eric-skots-till-dods-av-polis-vi-ar-helt-forstorda

Ser så ut. Mitt resonemang är utifrån vad någon nämnde i tråden - och jag tror det är relevant.
Är det någon piketstyrka med sköld och hela kittet var mannens beteende troligen ganska hotfullt. Dock bidrar "det hårdare samhällsklimatet" till att det för dessa poliser framstod som troligast att man stod inför livsfara.

Men - kunde man backat och observerat? Mig veterligen var det inte pågående dödligt våld.
Citera
Bannlyst
Måste väl vara ovanligt att alla 3 poliserna skjuter om inte situationen är extrem?
Låter som dom sköt i samförstånd så det inte skulle gå att reda ut vem som sköt det dödande skottet!
Citera
2018-08-02, 19:35
Medlem
Public Enemys avatar
Jävligt tråkigt det hela.
Polisen kanske skulle lära sig att identifiera personer med downs på polisskolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Ja, några fick klart och tydligt panik. Kanske hon i bikiniöverdel med skottsäkra västen ovanpå? Någon sommarjobbare som rycka in?

https://gfx.aftonbladet-cdn.se/image-c/29172623/700/imageColumnDouble/31bcb98687/3at+16.55.33+copy.jpg

Min första tanke också, sådan spridning antyder ett panikartat ”självförsvar”. Säkert kärringen som sköt, de kvinnliga insatspoliserna kan nog räknas på en hand. Typiskt att en av dessa avrättat en efterbliven?
Senast redigerad av Justicia 2018-08-02 kl. 19:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Jag undrar hur den känner sig som ringde polisen. Är han eller hon stolt och nöjd eller ..

Å andra sidan.. om den som larmade tyckte att det såg ut som ett riktigt vapen, varför ska man ta för givet att polisen skulle snabbt kunna avgöra om det är ett riktigt vapen eller inte?
Citera
2018-08-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
En dvärgväxt som inte kan stå upp mer än 30 sek rymmer hemifrån, går runt och skrämmer grannar med ett vapen så de larmar polisen?
Gå och lägg dig nu.

Var har du fått ifrån att han gått rundor och skrämt grannar med vapen?

Man får känslan att du försöker rättfärdiga polisernas agerande.
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Hur vet du att han siktade mot polisen?

Mest troligt är att poliserna inte klarade av att tänka klart i situationen.

Är du dum i huvudet som anser det som mest troligt? Polisen eller ingen, vill ta någon annans liv.
Citera
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Pott
Han rymde, förmodligen låg de andra i huset och sov. Läs en artikel för fan.

Han har rymt många gånger enligt mamma, varför gjorde inte något åt detta? De kunde skaffat ett larm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in