2018-08-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongomannen
Det tar nog några dagar så polisen hinner gräva upp en riktig k-pist ur bevisförrådet och fota.

Äh, trams. Självklart kommer detta utredas grundligt och polisernas utsagor nagelfaras hårt.

Svensk polis har inte råd med liknande misstag och tror knappast de aktuella poliserna mår något vidare idag.
Citera
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Du var mig en riktigt äckligt osympatisk typ. Sedan var "vapnet", enligt pappan, "leksaksgevär i miniatyr för en femåring".
Ska bli intressant att se bild på detta "vapen" senare.

Nu har attrappen alltså avancerat från en leksakspistol till ett leksaksgevär.
Och varför ska en mental 3-åring ha ett leksaksvapen alls?
Gosedjur hade varit mer passande. Nu får den som uppmuntrat den här utvecklingsstörde mannen till att gilla vapen istället för gosedjur rannsaka sig själv.
Vapen är ingen lek. När ska ni fatta att normala blir rädda för vapen?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Poliserna kan inte se på en kroppsligt fullvuxen människa viftandes med pistol att det är på lek.

I usa blev ett yngre barn skjutet av samma orsak, med replika pistol viftandes.

Frågan om man är oansvarig som vuxen om man låter barnen leka med attrapper på gatan.

Där är tillgången på vapen en HELT annan. I Sverige bör man fråga sig riktigt noga innan man antar att ett barn går omkring med ett riktigt vapen och inte en bara en leksak.
Citera
2018-08-02, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Om din bror har downs syndrom borde du veta att alla med downs syndrom är individer precis som folk i allmänhet. Säker på att det inte är du själv som har denna diagnos? Märkligt att så många här inne kan vara tvärsäkra på att killen som blev skjuten var gravt sjuk, finns det videos på hur killen rörde sig och pratade i normalfallet? Om inte så kan ni tagga ner och inte dra förhastade slutsatser. Lätt för er att sitta framför datorn och vara tuffa, merparten av er skulle skita i byxorna om ni var polis i en kvart.

Haha, din jävla mupp, ”buhu de är individer”. Eftersom min bror är det har jag under mitt liv träffat fler downies än du någonsin kommer göra, jag har än inte sett en enda som på något sätt en normal person inte utklassar i fysiska och psykiska förmågor. Särskilt vältränade poliser...men eftersom de är individer får du gärna hitta en downie som på något sätt matchar de fysiska krav och utbildningen en manlig insatspolis har.
Citera
Medlem
Paul.Potts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Håller med i vissa delar dock inte alla !
Frågan nu är ju vilken idiot som försett honom med detta " låtsasvapen" som ledde till hans död.
Antagligen en förälder eller någon annan närstående.

Säg inte det, nästa gång kanske är det någon näras 10 åring med en vattenpistol i skuggan, jag menar ska snuten riskera något, peppra ihjäl ungen bara...
Citera
Medlem
Jag undrar hur den känner sig som ringde polisen. Är han eller hon stolt och nöjd eller ..
Citera
2018-08-02, 19:29
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Eller, hör och häpna nu, så har polisen klantat till det ordentligt den här gången? Nä, men så kan väl inte vara fallet tänker du, med din tunga djupt begraven i polisröv! Kanske du själv är polis, eller känner någon närstående som är det?

Det här stinker lång väg, och den enda lågintelligenta personen här är du, om du inte ser det. Men jag antar att du har dina skäl till att likt en struts stoppa huvudet i sanden.

Hur tar man död på en okristlig dvärg som du själv? Vigvatten eller en silverkula mellan ögonen?

Skämtåsido, du vet ingenting och kan alltså omöjligt känna någon stank av något.
Senast redigerad av midvintermorker 2018-08-02 kl. 19:31.
Citera
2018-08-02, 19:29
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
Dom avrättade en dvärg liknande pojke med Downs syndrom med 22 skott i skallen. Som dessutom hade stora problem att stå upp mer än 30 s enligt fars pga sin sjukdom.

En dvärgväxt som inte kan stå upp mer än 30 sek rymmer hemifrån, går runt och skrämmer grannar med ett vapen så de larmar polisen?
Gå och lägg dig nu.
Citera
2018-08-02, 19:30
Medlem
https://imgur.com/LWqeB8a
Intressant bild. De missade alltså så grovt att de sköt in genom ett fönster?
Citera
2018-08-02, 19:30
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Där är tillgången på vapen en HELT annan. I Sverige bör man fråga sig riktigt noga innan man antar att ett barn går omkring med ett riktigt vapen och inte en bara en leksak.

Din information är inte aktuell.
Citera
2018-08-02, 19:31
Medlem
A.Ericssons avatar
Förvisso håller jag med om att de inte borde springa ute på stan, inte utan skötare, och definitivt inte mitt i natten med leksaksvapen...

...däremot borde ju polisen rimligtvis ha kunnat lösa situationen utan att döda honom. Insatsstyrkan hann komma till platsen, alltså var det inte ett "heat of the moment" läge där de tvingades skjuta snabbt och skarpt. Polisen borde också se att killen var efterbliven och därmed inte utgör något reellt hot.

Alla de som mördats av poliser senaste månaderna, kriminella eller ej, visar bara på hur polisen är kassa på sitt jobb samt hur det mångkulturella cancersamhället skapar otrygghet, skräck och hat.
Citera
2018-08-02, 19:31
Medlem
Paul.Potts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomannen
https://imgur.com/LWqeB8a
Intressant bild. De missade alltså så grovt att de sköt in genom ett fönster?

Offret sprang på väggar som Neo i matrix självfallet, man vart tvungen att spraya loss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in