2018-07-06, 21:52
Medlem
Jag äro bipolär. Fastnade i psykos-limbo när jag var i Nya Zeeland. För att jag upphörde med min medicinering. Trollade runt i psykos i 4 månader på psyket och allt som hör där till. Vägrade medicinering. Blev pumpas av Benzo. Fick A4 ark med tre Lorazepam var 4:e timme. När jag återkom till Svea Rike var jag som en våldtagen deprimerad vattenpöl i huvudet. Började arbeta men var tämligen surrealistiskt fångad i depressiva sinnesstämning. Således berättade jag för min läkare att dessa jävla mellanrums piano poltergeist pillerhelveten för mig är som godis. Jag hade obegripliga mängder av detta. Här och nu ikväll har jag dragit i 2 flaskor vin som förkrök till kvällens oklarheter oklarheta märkvärdighets insikter. Vill bara förmedla att dessa piller-trollerier som skola motverka ångest framkallar ångest i sig själva om du missbrukar dem. Jag har här och nu 30 Lorazepam att tramsa med i oklarhetens inavlade stjärntecken. Har edan gjort klart och tydligt att jag ej mår bra av dem. Sjuk i huvudet som jag är lägger jag dem i jackfickan och mängder av annan märkvärdig medicin och tar dem som Vän Gogh på oklara grunder. Passar mig för Benzon. Blir som Jackie Arlöv på heroin med det där. Här ikväll blir det sedvanlig Svensson lobotomering. Benzon får ligga i fickan som nödvärn till dekadens och ångest.
Citera
2018-07-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscarjo
Jag äro bipolär. Fastnade i psykos-limbo när jag var i Nya Zeeland. För att jag upphörde med min medicinering. Trollade runt i psykos i 4 månader på psyket och allt som hör där till. Vägrade medicinering. Blev pumpas av Benzo. Fick A4 ark med tre Lorazepam var 4:e timme. När jag återkom till Svea Rike var jag som en våldtagen deprimerad vattenpöl i huvudet. Började arbeta men var tämligen surrealistiskt fångad i depressiva sinnesstämning. Således berättade jag för min läkare att dessa jävla mellanrums piano poltergeist pillerhelveten för mig är som godis. Jag hade obegripliga mängder av detta. Här och nu ikväll har jag dragit i 2 flaskor vin som förkrök till kvällens oklarheter oklarheta märkvärdighets insikter. Vill bara förmedla att dessa piller-trollerier som skola motverka ångest framkallar ångest i sig själva om du missbrukar dem. Jag har här och nu 30 Lorazepam att tramsa med i oklarhetens inavlade stjärntecken. Har edan gjort klart och tydligt att jag ej mår bra av dem. Sjuk i huvudet som jag är lägger jag dem i jackfickan och mängder av annan märkvärdig medicin och tar dem som Vän Gogh på oklara grunder. Passar mig för Benzon. Blir som Jackie Arlöv på heroin med det där. Här ikväll blir det sedvanlig Svensson lobotomering. Benzon får ligga i fickan som nödvärn till dekadens och ångest.

Likadant med all benso.. Därför läkare är så hårda med att ej skriva ut benso för det är aldrig en långsiktig lösning. Har fått känna på det jag själv också, började ta benso för social fobi och två-tre år senare var den sociala fobin värre.. Hör aldrig om temesta här i sverige längre, testade det för länge länge sen när jag knappt visste vad benso var och trodde jag skulle bli "hög"
Skulle vilja testa nu igen när man växt till sig och klarar av att hantera droger utan att förstöra mitt liv.

Ont:
Vilken ger bäst muskelavslappning enligt er? temesta eller klonazepam?
Citera
2018-07-15, 19:16
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemmirc
Är Lorazemap en Z-Analog? Visste jag ej, jag får iallafall ganska härlig euforikänsla av tram när den kickar, men kändes som att de var extra eufori den gången, om de hade med loran, med tramadolen eller de faktum att jag skulle vara i solen 6 månader framöver utan att lyfta ett finger och bara slöa pengar vet jag inte: mest troligt en kombination av båda?
Nej, det är ingen Z-analog. Men kan kännas litet som en sådan. Den har nämligen hypnotiska egenskaper.
Citera
2018-08-02, 17:39
Medlem
peripheriess avatar
Jag har fått lorazepam nu efter ett drygt halvår i psykiatrin, både öppen och inlagd, och ett par halvhjärtade självmordförsök. Fick såklart börja med fentiazinderivaten, följt av oxazepam (verkningslöst), diazepam (funkar bra men tar tiiid att verka), och slutligen lorazepam. Den är helt klart bäst och snabbast av de tre. Då jag endast tar vid behov verkar den här som gjord för min problematik. Hellre en starkare benzo vid behov än att stå på stes dagligen tänker jag.
Citera
2018-08-02, 18:45
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peripheries
Jag har fått lorazepam nu efter ett drygt halvår i psykiatrin, både öppen och inlagd, och ett par halvhjärtade självmordförsök. Fick såklart börja med fentiazinderivaten, följt av oxazepam (verkningslöst), diazepam (funkar bra men tar tiiid att verka), och slutligen lorazepam. Den är helt klart bäst och snabbast av de tre. Då jag endast tar vid behov verkar den här som gjord för min problematik. Hellre en starkare benzo vid behov än att stå på stes dagligen tänker jag.
Kul att höra att folk som verkligen behöver benso får det utskrivet med. Du resonerar helt rätt, du får akta dig bara för att börja rationalisera för att ta det oftare. Lätt att man börjar ta sin benso för en situation man finner lite jobbig men tidigare klarat utan några större problem. Lätt att flytta gränserna och sedan sitta där med ett beroende.
Kul att du verkar ha fått rätt hjälp hur om helst!
Citera
2018-08-02, 19:21
Medlem
Citat:

Grattis till att du faktiskt får hjälp och dubbel grattis till just Lorazepamen... Det är en grymt bra benso mot plötsliga bekymmer där du så snabbt som möjligt behöver hjälp..

Har själv använt Lorazepam mot väldigt många olika problem men när jag led av väldigt grova panik ångest attacker där jag blev okontaktbar i upp till 4-6timmar efteråt och för mig var attackerna rent o skärt helvete..

I alla fall så med hjälp av Lorazepam så kunde jag hindra anfallen helt om jag tog 1-3st vid minsta känning...

Fyfan vad Lorazepam räddade mig och gav livskvaliteten tillbaka och jag fick möjlighet att göra något åt problemet som orsakade anfallen och idag har jag inte haft ett anfall på över 5 år och behöver inte knapra pix heller av den orsaken
Citera
2018-08-02, 19:43
Medlem
peripheriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweeeety
Grattis till att du faktiskt får hjälp och dubbel grattis till just Lorazepamen... Det är en grymt bra benso mot plötsliga bekymmer där du så snabbt som möjligt behöver hjälp..

Har själv använt Lorazepam mot väldigt många olika problem men när jag led av väldigt grova panik ångest attacker där jag blev okontaktbar i upp till 4-6timmar efteråt och för mig var attackerna rent o skärt helvete..

I alla fall så med hjälp av Lorazepam så kunde jag hindra anfallen helt om jag tog 1-3st vid minsta känning...

Fyfan vad Lorazepam räddade mig och gav livskvaliteten tillbaka och jag fick möjlighet att göra något åt problemet som orsakade anfallen och idag har jag inte haft ett anfall på över 5 år och behöver inte knapra pix heller av den orsaken

Jo de verkar ju riktigt dämpande. Tog du det dagligen? Avsättningssvårigheter?
Senast redigerad av peripheries 2018-08-02 kl. 19:47.
Citera
2018-08-02, 19:50
Medlem
peripheriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Kul att höra att folk som verkligen behöver benso får det utskrivet med. Du resonerar helt rätt, du får akta dig bara för att börja rationalisera för att ta det oftare. Lätt att man börjar ta sin benso för en situation man finner lite jobbig men tidigare klarat utan några större problem. Lätt att flytta gränserna och sedan sitta där med ett beroende.
Kul att du verkar ha fått rätt hjälp hur om helst!

Jo jag kan absolut förstå att det är frestande, och det är ju lite skrämmande. Jag får anstränga mig att bara ta dem vid kris. Inte alltid lätt att göra den bedömningen bara...
Citera
2018-08-02, 19:53
Bannlyst
Citat:
Låter riktigt bra det du tänker. Lorazepam är en fantastisk benso för övrigt.
Citera
2018-08-02, 20:31
Medlem
Citat:
Jo de verkar ju riktigt dämpande. Tog du det dagligen? Avsättningssvårigheter?

Jag hade det ordinerat vid behov men högst 2st per intag enligt receptet

Och läkaren visste att jag skulle komma att behöva ta 1-2st per gång upp till 4-5 gånger per dag beroende på hur ofta anfallen kom.

Det som var så jävla bra med Lorazepam var att om jag lyckades ta tabletterna i tid
Där jag svalde en och hade den andra under tungan så förhindrade det anfallet helt och hållet vilket var Game changing... För Alprazolam / diazepam / flunitrazepam/ ja tamejfan alla sorter jag testat har som bäst hjälpt att hålla anfallen nere såpass att jag kunnat hantera det någorlunda tills dom lagt sig någon timme senare..

Så från några timmar av rent helvete till inget anfall alls är tamejfan så nära definitionen Gudasänd eller som en skänk från ovan hehe
Citera
2018-08-12, 10:19
Medlem
KringExs avatar
Hej alla!
Jag har ingen som helst erfarenhet av Lorazepam. Får ett gäng 2,5 mg nästa vecka.

Vilken benso är den mest lik?
Snabbt påslag? Jag brukar lägga under tungan
Hur länge sitter effekten i?
Den har bra muskelavslappande effekt va?

Ni som är kunniga får gärna berätta så mkt som möjligt om Lorazepam!

Ha en bra dag!
Citera
2018-08-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rynkeby
Likadant med all benso.. Därför läkare är så hårda med att ej skriva ut benso för det är aldrig en långsiktig lösning. Har fått känna på det jag själv också, började ta benso för social fobi och två-tre år senare var den sociala fobin värre.. Hör aldrig om temesta här i sverige längre, testade det för länge länge sen när jag knappt visste vad benso var och trodde jag skulle bli "hög"
Skulle vilja testa nu igen när man växt till sig och klarar av att hantera droger utan att förstöra mitt liv.

Ont:
Vilken ger bäst muskelavslappning enligt er? temesta eller klonazepam?
Det där är ett intressant påstående.

Jag har haft temesta i trettio år.

Jag har aldrig utvecklat något beroende för det. Nej, jag menar allvar. Jag kan gå flera veckor om jag är symtomfri och inte känna att kroppen skriker efter det, sedan om ångesten kommer behövs det igen.

Jag hade inte levt idag utan en effektiv metod för att stilla mina panikanfall.

Jag har ett jobb, ett liv, funkar socialt.

Är inte benso en långsiktig lösning för mig?

För att svara din sista fråga, definitivt klonazepam. Temesta är mycket tydligare ångestdämpande men är betydligt "mjukare" och känns mindre syntetiskt än exvis Xanor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in