2018-08-02, 15:35
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
De har våldsmonopol. Hotar du en polis kan du mycket väl vara död i nästa sekund. Bara att lära sig.

Ja eller så lär de sig att det är bäst att skjuta först. . Följden av allt för skjutglada snutar lär ju bli att några av dem hamnar på bårhuset. .

Men det är det nya Sverige vi ser. Vi går mot mer våld, men också mot ökad kontroll. Allt för att den nya adeln ska kunna få bo och härja här.
Citera
2018-08-02, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Vasastan är tyvärr inte vad det en gång var. Det känns som att det har gått ganska snabbt, med en markant skillnad på bara typ 18 månader. Om inte trenden bryts riskerar vi att få samma situation som t.ex. Malmö och Helsingborg där stadskärnan domineras av brottslighet.

Rent skitsnack, Vasastaden har alltid varit ett lugnt område, och är det fortfarande trots att det har varit en polisskjutning idag.
Du har inte den minsta anknytning till Vasastaden och har aldrig bott här. Sådana viktigpettrar som dig är lätt att se igenom.
Idioter som dig dyker upp då och då olika trådar, men dom avslöjar sigalltid.
Citera
2018-08-02, 15:44
Medlem
Public Enemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag är själv väldigt okunnig kring det här med vapen, ammunition mm.

Men undrar ändå - varför avlider numera nästan alla som polisen öppnar verkanseld mot?

Visst, vet att polisen har specialammunition som inte ens jägare använder. Och visst naturligtvis är bålen lättaste platsen att träffa. Men ändå...
Förr när man läste om skottlossning blev folk träffade i ben, axlar, armar, i sidan. Och de kom till sjukhus, opererades och överlevde. Men idag vekar väldigt många avlida som polisen skjuter på.
3 personer har dött av polisens verkanseld de sista varma veckorna.

Vad har förändrats?

Polisens nya ammunition är helt enkelt väldigt dödlig. Den är inte tillåten i krig enligt Genevekonventionen
Citera
2018-08-02, 15:44
Medlem
Kanske är ett resultat av kvotering. Man får in massa osäkra individer samt kvinnor som inte har muskler nog att hantera en gärningsman utan tvingas direkt hoppa över flera steg på våldstrappan. Nu hade ju dåren i denna händelsen en pistolatrapp och då är det bara att skjuta. Jag vill ha en poliskår med stabila, starka män, inte massa genusidioter å fruntimmer överallt.
Citera
2018-08-02, 15:46
Medlem
Public Enemys avatar
Springe man och viftar med en vapenreplika mot polisen, kan man räkna med att bli ihjälskjuten. Det kallas "suicide by cops".
Citera
2018-08-02, 15:46
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Polisens nya ammunition är helt enkelt väldigt dödlig. Den är inte tillåten i krig enligt Genevekonventionen

Jo eller så har konstaplarna blivit mycket bättre på att sikta. Skott i armen eller benen eller axeln brukar inte ha dödlig utgång. Att de siktar bättre är enbart bra och betryggande, hoppas på fler exempel samt även lite mer utmaningar för dessa herrar och damer.

Vem är blatten som dog då, han var efterlyst så någon må veta vem han var?
Citera
2018-08-02, 15:48
Medlem
Er*c Tor*ll?
Citera
2018-08-02, 15:49
Medlem
Snygg-Anderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag är själv väldigt okunnig kring det här med vapen, ammunition mm.

Men undrar ändå - varför avlider numera nästan alla som polisen öppnar verkanseld mot?

Visst, vet att polisen har specialammunition som inte ens jägare använder. Och visst naturligtvis är bålen lättaste platsen att träffa. Men ändå...
Förr när man läste om skottlossning blev folk träffade i ben, axlar, armar, i sidan. Och de kom till sjukhus, opererades och överlevde. Men idag vekar väldigt många avlida som polisen skjuter på.
3 personer har dött av polisens verkanseld de sista varma veckorna.

Vad har förändrats?
Kortfattat så: det är jävligt dödligt med skjutvapen. Träffar du ett större blodkärl så går saker jävligt snabbt.
Citera
2018-08-02, 15:50
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/eric-20-skots-till-dods-av-polis/

Fyfan!
Citera
2018-08-02, 15:50
Medlem
Mnomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Om du rör dig längre än till Hemköp så förstår jag inte riktigt hur du har kunnat missa att Vasastan har förändrats. Visst är ditt hörn fortfarande lugnt, bortsett från bl.a. en bilbomb och en ihjälskjuten beväpnad man de senaste månaderna, men rör dig uppåt Vasaparken och Odenplan ”6 nätter i veckan” så förstår du nog vad jag syftar på. Man måste inte personligen ha blivit våldtagen, knivrånad eller mördad för att se förändringarna, vet du.

Självklart förändras saker över tid. I min Brf å har t.ex. medelålder på de boende sjunkit med typ 30 år sedan jag flyttade in på 80-talet. Jag passerar faktiskt Odenplan 6 nätter i veckan, ibland är det stökigt, men det har det ju varit där hur länge som helst. Delar av Vasastan är antagligen lugnare nu än de var på 60- och 70-talet när både Sibirien och Birkastan var att betrakta som hor- och pundarträsk. Det här inlägget rapporterar jag nu själv för off topic.
Citera
2018-08-02, 15:51
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Jo eller så har konstaplarna blivit mycket bättre på att sikta. Skott i armen eller benen eller axeln brukar inte ha dödlig utgång. Att de siktar bättre är enbart bra och betryggande, hoppas på fler exempel samt även lite mer utmaningar för dessa herrar och damer.

Vem är blatten som dog då, han var efterlyst så någon må veta vem han var?

Det är för att de bytt till amunition som inte passerar kroppen och riskerar att skada andra. Den "nya" kulan expanderar i kroppen när den går in och kan därmed att skada organ på ett mycket allvarligare sätt.
Citera
2018-08-02, 15:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppppppppppppppp
Er*c Tor*ll?

Ja, en kille med downs syndrom tydligen. ”Replikan” en leksakspistol. Räkna med att det kommer bli en rätt hård debatt nu, och att polisen kommer få utstå massiv kritik (befogad eller ej).

Måste vara ett helvete för den/de poliser som sköt honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in