2018-08-02, 08:21
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Otroligt vad mycket medkänsla det är med mördaren i detta fall. Han har trots allt huggit ner en kvinna, till synes oprovocerat.
Så skulle det aldrig låtit om han inte varit rödblond i håret inte.

Låter märkligt! Endera har dom klippt och klistrat från nåt annat fall eller så tjaa... kan han behöva tolk för att han är så svagbegåvad eller typ autistisk för att förstå ” på sitt sätt ”.
Att inte ha fast bostad eller är identifierad behöver ju inte va så konstigt , han kanske bodde på nåt stödboende eller inneboende/andrahand hos nån å kanske han inte hade nån id handling på sig vid gripandet. Men som sagt kanske är det bara ett ctrl c misstag från föregående skrivelse
Han bodde i bostadsrätt som hans bror köpt åt honom. Inga socfall det här.
Citera
2018-08-02, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Han bodde i bostadsrätt som hans bror köpt åt honom. Inga socfall det här.

Okej, låter som du känner till honom/hans familj rätt väl.

Vilken högstadieskola var det ni gick på?

Några våldstendenser då?

Vet du om han har nån diagnos? Normal skolgång?
Senast redigerad av Siasoss 2018-08-02 kl. 08:44.
Citera
2018-08-02, 08:48
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Okej, låter som du känner till honom/hans familj rätt väl.

Vilken högstadieskola var det ni gick på?

Några våldstendenser då?

Vet du om han har nån diagnos? Normal skolgång?
Västra skolan i Falun. Han var inte våldsam till sin egen natur men när han blev provocerad av mobbare som slog honom så blev han också våldsam till slut.

Ingen känd diagnos vad jag vet men troligen autistisk bla.

Extremt mobbad. Riktigt brutalt.
Citera
2018-08-02, 09:00
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Sedan undrar jag om Fagerstapolisen fått solsting - i häktningsframtällan står att han behöver tolk. Att han inte har någon fast bostad i landet, att hans identitet är okänd (samtidigt som hans namn och adress står på pappret).
Lite info till dig som själv aldrig varit häktad: det är bara de ibockade rutorna som gäller.
Citera
2018-08-02, 09:15
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Enligt en postare som kände MGM i högstadiet var han snäll och omtänksam men hade ingen social kompetens eller dylikt. Jag tror därför inte att han var hotfull o.s.v. under skoltiden så att Ronja hade anledning att vara rädd för honom. Snarare tänker jag att hon visste att han var "speciell" och mobbad under skoltiden och det borde gett henne ännu mer motivation att vara trevlig och snäll när han kontaktade henne.
Betänk att hon nu är en vuxen på 28 år och borde veta bättre än att behandla en svagare människa på detta vis. Man får väl hoppas på att hon skäms och därför unfriendade honom nu så att det inte längre skulle synas hur hon ignorerade honom.

Du vet absolut ingenting. Ronja kan mycket väl ha tyckt att Johan var ganska creepy, men tyckte att det gör väl inget att ha honom som facebook-vän, eftersom det normalt sett inte innebär några närmare kontakter. Sedan när han tar kontakt och vill prata one-on-one är hon inte lika bekväm med det. Är det så konstigt? Exakt samma sak har hänt mig. Någon gammal freaky kurspolare som man aldrig tilltalat, som plötsligt startar upp en "hej, var gör du nu för tiden-"-konversation när man sitter med två ungar i knät och har en skilsmässoadvokat på andra linjen. Då ignorerar man.
Och man förväntar sig kanske inte att bli anklagad för medhjälp till mord ett halvår senare.
Citera
2018-08-02, 10:30
Medlem
Citat:
Enligt en postare som kände MGM i högstadiet var han snäll och omtänksam men hade ingen social kompetens eller dylikt. Jag tror därför inte att han var hotfull o.s.v. under skoltiden så att Ronja hade anledning att vara rädd för honom. Snarare tänker jag att hon visste att han var "speciell" och mobbad under skoltiden och det borde gett henne ännu mer motivation att vara trevlig och snäll när han kontaktade henne.
Betänk att hon nu är en vuxen på 28 år och borde veta bättre än att behandla en svagare människa på detta vis. Man får väl hoppas på att hon skäms och därför unfriendade honom nu så att det inte längre skulle synas hur hon ignorerade honom.

Men hallå...dom kanske började prata på messenger istället?? Det vet vi inget om.
Citera
2018-08-02, 10:33
Medlem
Citat:

Eller så började dom skriva på messenger..
Citera
2018-08-02, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Om detta stämmer så måste ju GM vara utvecklingsstörd och har han gjort saker som att kasta stora stenar på bilar för att någon provocerade fram detta så kan det ju vara samma sak med mordet.
Någon har skojat med honom och sagt att han inte vågar döda en annan människa och han har nu bevisat att han inte är feg utan tuff och kanske hade hoppats på att få lite respekt.
Ja det är så sorgligt det hela - tycker verkligen synd om denne GM - självklart också BOs familj och vänner.

Sedan undrar jag om Fagerstapolisen fått solsting - i häktningsframtällan står att han behöver tolk. Att han inte har någon fast bostad i landet, att hans identitet är okänd (samtidigt som hans namn och adress står på pappret).

Tämligen övertygad att Fagerstapolisen inte har så mycket med detta att göra då dom för det mesta jobbar med att jävlas med lokala alkisar i Vilhelminaparken.
Det är nog Västeråspolisen!
Citera
2018-08-02, 11:19
Medlem
develis avatar
Citat:
MGM: Hej. Minns du mig? Vi gick på högstadiet ihop.

R: Hej. Ja jag minns

MGM: Ok vad hittar du på nu då?

R: *inget svar*

Det är ungefär så här jag minns den enda kontakten de hade. Eventuellt var det gymnasiet han skrev istället för högstadiet. Osäker på just det.
Den korrekta dialogen är följande från mars månad:
Citat:
" Godmorgon [****]! Mitt namn är Joh*n F*llqvist och vi gick på högstadiet tillsammans. Kommer du ihåg det?
Hej ja jag kommer ihåg det.
Va bra. Vad har du för dig nu då?
Tjejens namn helt maskat eftersom hon knappast behöver florera i en mordtråd och bedömas för att en uppenbart asocial mördare sökt kontakt.
Slutsatsen man kan dra är att det är ett konstigt ställe att ta kontakt dvs i det offentliga flödet, vilket överensstämmer med uppgifter i tråden om att han har problem med social kompetens (ASD?) vilket då kan ha föranlett mobbing som givetvis är tragiskt. Bär kniv för att hota och hävda sig mot mobbare? Bägaren är mättad, extremt lättkränkt, utvecklat hat och hämndkänslor?
En P7:a är nog på plats om inte diagnos/er redan finns.
Citera
2018-08-02, 12:10
Medlem
Morduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Tjejens namn helt maskat eftersom hon knappast behöver florera i en mordtråd och bedömas för att en uppenbart asocial mördare sökt kontakt.
Slutsatsen man kan dra är att det är ett konstigt ställe att ta kontakt dvs i det offentliga flödet, vilket överensstämmer med uppgifter i tråden om att han har problem med social kompetens (ASD?) vilket då kan ha föranlett mobbing som givetvis är tragiskt. Bär kniv för att hota och hävda sig mot mobbare? Bägaren är mättad, extremt lättkränkt, utvecklat hat och hämndkänslor?

Absolut. Först lilla sökningen sen stora. Lättkränkt ja jag tror du satte detta nu.
Tragiskt för varenda inblandad =(
Citera
2018-08-02, 12:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Okej jag trodde inte man behövde maska om det bara var ett förnamn och ett så vanligt dessutom.
Ja enligt den skribent som gick i högstadiet ihop med MGM var mobbningen brutal och det skulle inte förvåna mig om den var både psykisk och fysisk. Därav MGM:s behov av knivar i väskan som skydd kanske, som du skriver.
Citera
2018-08-02, 12:46
Medlem
Hur kan i vara så säkra på att de inte fortsatt prata privat istället för helt öppet efter att tagit kontakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in