2018-07-27, 10:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Aftonbladet har uppdaterat och uppger skärskador:

Man upprepar samtidigt att hon hittats på själva vägen. Ej gångbanan under vägen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vmjg3m/kvinna-dod--polisen-misstanker-mord

Då förstärks min tes att hon blev utslängd ur en bil.
Citera
2018-07-27, 10:37
Medlem
Analyzatorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Fagerstaär väl en typisk före detta bruksort. Låg socioekonomisk standard överlag. Förr var det väl tillhållför olika mc-gäng. Senaste åren har det satsats hårt på invandringsindustrin. Fagersta ligger väl i topp när det gäller mottagande i förhållande till antalet invånare. Tänkte på den särskilda händelsen, det kan inte vara en lokal kändis, typ politiker? Fagersta har väl till och med en vänsterpartist som kommunalråd? Ganska nära till Ludvika och nmr:s huvudkvarter.

Fagersta har ett Socialdemokratiskt kommunalråd och visst kommunen har mottagit en stor andel asylfolk. annars är mest småkriminalitet som präglar kommunen i form av Rån-Inbrott-Misshandel typ som finns på Menyn idag. Fagersta utmärker sig inte mer än någon annan kommun i liknande storlek.
Citera
2018-07-27, 10:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarta-madame
Jag är inte så insatt i vad "särskilda händelser" innebär, men tänkte att i en stad där mord sällan förekommer så kanske det här dödsfallet, med dess omständigheter (skärsår, hittad ute, avled på platsen och vem vet vad hon kan ha berättat innan hon avled) kanske gör att det är en särskild händelse just för Fagerstapolisen.

Kände mig tvungen att googla, och det verkar som att allt som gör att polisen behöver omfördela sina resurser innebär att det klassas som särskild händelse.

Jag är förresten en sådan där som läser på Flashback rätt ofta för att det är intressant, men sällan säger något.

Då får du börja säga (skriva) mer för detta var intressant info
Citera
2018-07-27, 10:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vulcanemery
Är han ute på gatorna igen? jag trodde han blev utvisad?

Dömdes till livstid 2010, så han lär sitta inne.
Citera
2018-07-27, 10:42
Medlem
Skärskador och utkastad ur en bil. Det låter som gängkriminalitet eller som en seriemördare det...
Citera
2018-07-27, 10:45
Medlem
Samuraj-bertils avatar
Fagersta är en gammal bruksort, smutsig och ännu mer smutsig på senare år. Har själv tillbringat mycket tid där. Det enda man har under den där viadukten att göra är om man är påväg hem från en fest, hamnkrogen, funny business eller ute med jäkla hunden för hunden ville pinka.

Jag är ändå 42 år och har varit i dessa områden många många gånger.

Inget ställe man vill vistas på om man inte har mörkerkikare. Ingen vill ju knappt ens ta sig över bron för att köpa cigg från macken när allt annat är stängt? Varför skulle nån ens vilja gå under bron när det är kolmörkt.

Låter ju helt sjukt
Citera
2018-07-27, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuraj-bertil
Fagersta är en gammal bruksort, smutsig och ännu mer smutsig på senare år. Har själv tillbringat mycket tid där. Det enda man har under den där viadukten att göra är om man är påväg hem från en fest, hamnkrogen, funny business eller ute med jäkla hunden för hunden ville pinka.

Inget ställe man vill vistas på om man inte har mörkerkikare. Ingen vill ju knappt ens ta sig över bron för att köpa cigg från macken när allt annat är stängt? Varför skulle nån ens vilja gå under bron när det är kolmörkt.

Låter ju helt sjukt

05:23 har det varit ljus många timmar..
Citera
2018-07-27, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuraj-bertil

Låter ju helt sjukt

Inte enbart smutsig; det finns väl fortfarande en fin sida i Fagersta? Minns en artikel i DN om Andra sidan, där brukspatronerna typ bodde.
Citera
2018-07-27, 10:53
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Hon hittades 5:23. Udda tid för en ensam kvinna att vara ute och röra sig ensam på den platsen.

Om Aftonbladet har rätt så har hon hittats på själva vägen och inte i tunneln eller gång/cykelbanan. Det är ju inte helt osannolikt att hon kan ha blivit påkörd.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vmjg3m/kvinna-dod--polisen-misstanker-mord

Kan ju ha varit på väg till jobbet och det kan vara själva anledningen till val av plats och tid.

Kan även vara därför det är känsligt beroende på vem hon är och vad hon arbetar med, det vet vi ju inte.
Citera
2018-07-27, 10:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Kan ju ha varit på väg till jobbet och det kan vara själva anledningen till val av plats och tid.

Kan även vara därför det är känsligt beroende på vem hon är och vad hon arbetar med, det vet vi ju inte.

På vilket sätt menar du att det hela känns känsligt?
Citera
2018-07-27, 10:57
Medlem
StuGs avatar
Hon kan ju tagit sig upp till vägen för att få hjälp. Nåväl, saker som utredningen visar.
Citera
2018-07-27, 11:00
Medlem
Tamborinos avatar
Kan inte Polisen fatta beslut om särskild händelse enbart för att det är ett väldigt grovt brott?
Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in