2018-07-31, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Highlights från matchen, inte särskilt mycket men ändå...
https://www.youtube.com/watch?v=L_wBS7kwsp4

Fan inte en själ på läktaren.

Tror tyvärr resultatet snarare tyder på att Ivo är slut än att Ymer verkligen är på uppgång. Men vi får se.
Citera
2018-07-31, 23:50
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nej det är ju det han blir Elias ofta, för passiv , jag tror faktiskt han kan bli topp 50 iallafall, men han måste börja spela som han ska.
Han måste förstå själv hur han ska spela.
Han kan ju slå hårt och allt det där, gäller bara hitta ett offensivt spel som passar.

Han förstår vad han ska göra men det är ett spel som inte kommer naturligt, då är det lätt att falla tillbaka till det spelet som känns tryggare.
Citera
2018-08-01, 00:05
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Fan inte en själ på läktaren.

Tror tyvärr resultatet snarare tyder på att Ivo är slut än att Ymer verkligen är på uppgång. Men vi får se.

Det stämmer säkert in till en viss del men det känns som att väldigt mycket sitter i huvudet på Elias. Han kan spela tennis på hög nivå. Hade han bara varit jämnare i spelet hade han varit topp 100 för länge sen. Oavsett vilken version av Karlovic det var som Elias slog är det ändå en bra vinst mot en etablerad spelare. Med tanke på var Elias befinner sig på rankingen och att han inte uträttat särskilt mycket på ATP touren så betyder förhoppningvis vinsten en hel del rent mentalt, som kan hjälpa honom att ta nästa steg i sin utveckling.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2018-08-01 kl. 00:11.
Citera
2018-08-01, 00:19
Medlem
Ingen större merit att slå Karlovic i dagsläget däremot kan man ju konstatera att han inte hade förlorat en match utan minst ett tiebreak sedan april, vilket också var den enda gången tidigare i år. Så starkt att slå honom med break i två raka.
Citera
2018-08-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ingen större merit att slå Karlovic i dagsläget däremot kan man ju konstatera att han inte hade förlorat en match utan minst ett tiebreak sedan april, vilket också var den enda gången tidigare i år. Så starkt att slå honom med break i två raka.

Känns som Elias returnerar rätt bra ändå.
Blivit bättre på det.
Citera
2018-08-01, 12:21
Medlem
Citat:
Vet inte vad för hastighet Karlovic slog sina servar men han gjorde i alla fall sju servess i första och noll i andra. Kan inte vara så vanligt att Karlovic spelar ett set utan att slå ett enda ess så han hade väl inte sin bästa servedag kan man nog säga.

Han har troligtvis fysiska problem som hindrar honom. Att han går ett helt set utan att slå ett enda ess är helt otänkbart annars.
Citera
2018-08-01, 16:28
Medlem
Citat:
Det stämmer säkert in till en viss del men det känns som att väldigt mycket sitter i huvudet på Elias. Han kan spela tennis på hög nivå. Hade han bara varit jämnare i spelet hade han varit topp 100 för länge sen. Oavsett vilken version av Karlovic det var som Elias slog är det ändå en bra vinst mot en etablerad spelare. Med tanke på var Elias befinner sig på rankingen och att han inte uträttat särskilt mycket på ATP touren så betyder förhoppningvis vinsten en hel del rent mentalt, som kan hjälpa honom att ta nästa steg i sin utveckling.

Men det är väl så för dom flesta spelare i och för sig .
Ibland kan man ju se spelare rankade 400 och tänka ” hur fasen kan han va rankad 400”
Citera
2018-08-01, 19:03
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Men det är väl så för dom flesta spelare i och för sig .
Ibland kan man ju se spelare rankade 400 och tänka ” hur fasen kan han va rankad 400”

Absolut, finns många som sitter i samma båt.
Citera
2018-08-01, 19:16
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Han har troligtvis fysiska problem som hindrar honom. Att han går ett helt set utan att slå ett enda ess är helt otänkbart annars.

På tal om fysiska problem, hur står det till med Wawrinka egentligen? Han verkar inte kunna hitta formen alls och nu rök han direkt mot Donald Young. Ska mycket till om vi får se Stanimal igen men det vore tråkigt om Wawrinka är slut som toppspelare.
Citera
2018-08-01, 19:44
Medlem
Citat:
På tal om fysiska problem, hur står det till med Wawrinka egentligen? Han verkar inte kunna hitta formen alls och nu rök han direkt mot Donald Young. Ska mycket till om vi får se Stanimal igen men det vore tråkigt om Wawrinka är slut som toppspelare.

Som jag sa redan när han blev skadad, så tror jag att vi sett det bästa av honom.

Han verkar ju ha självförtroende i alla fall, han säger att han "vet" att han kommer tillbaka. Det tror jag som sagt inte, han behöver för det första en riktigt bra tränare som passar honom. Vilket jag inte tror han kan hitta ens en gång, såvida inte Norman kommer tillbaka.

Personligen så kommer jag inte sakna honom. För mig är han den märkligaste spelaren någonsin. Hur man kan hålla en så ojämn nivå mellan högsta och lägsta är helt ofattbart, det måste vara unikt i hela idrottshistorien.
Citera
2018-08-01, 20:41
Medlem
^ Stan har Norman som tränare igen.

Jag såg lite av den matchen. Problemet för honom är att han inte är villig att göra jobbet i dom här matcherna. Han går för alla lågprocentare ute i hörnen och är man då bara lite fel i timingen så går det inte att spela så. Fysiskt tror jag att han är helt okej, det ser ut så. Men spelar man sådär svårt måste saker klaffa.
Citera
2018-08-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
^ Stan har Norman som tränare igen.

Jag såg lite av den matchen. Problemet för honom är att han inte är villig att göra jobbet i dom här matcherna. Han går för alla lågprocentare ute i hörnen och är man då bara lite fel i timingen så går det inte att spela så. Fysiskt tror jag att han är helt okej, det ser ut så. Men spelar man sådär svårt måste saker klaffa.

Ofan, det hade jag helt missat. Då finns det lite hopp ändå. Kanske inga fler GS-titlar men andra veckan igen åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in