Citat:
Ursprungligen postat av
svartatkatten
(Nu vart frågan ställd till någon annan, men svarar)
Personuppgifter, politik, marknadsföring, droger, drogmissbrukares rehabilitering, judars överrepresentation inom media, att svenska sephardiska judar ser ner på ashkenaziska, att någon som är pundare alltid kommer att vara pundare i allmänhetens ögon, etc. Dessutom allt reglerna förbjuder; läs motsatsvis.
När det gäller raset är det väl ingen ny information?
Nej, det är sant. Vi får inte prata om personuppgifter, det har du helt rätt i.
Sen säger du politik. Nej, det är sant. Det pratas aldrig politk på Flashback. Aldrig någonsin.
Judars överrepresentation i media låter väl som en utmärkt tråd i till exempel Medier och Journalistik. Se bara till att göra en bra trådstart så vågar jag ta gift på att den får bara kvar.
Man får inte syssla med marknadsföring, det är mycket riktigt. Det här är ett diskussionsforum och inte ett annonsplank. Däremot så har vi ett helt forum där man får diskutera just reklam och marknadsföring.
Vidare så har vi ganska många forum för droger, ett av dom handlar om rehabilitering.
Det där med judarna vågar jag inte riktigt uttala mig om men det känns som att forumet för etnologi är rätt ställe att leta på.
Att "pundare alltid kommer att vara pundare", det handlar ju om relationer människor mellan så lämpligen i relationsforumet. Hade vi haft ett Droger: Allmänt eller Drogrelaterat så hade det var helt rätt ställe.
Så det handlar helt enkelt om att prata om rätt sak på rätt ställe.
Det är extremt så saker som reglerna direkt förbjuder dig att prata om. Faktum är ämnesmässigt sett så är det inget som du enligt reglerna inte får prata om. Däremot får du se till att göra det på rätt ställe. Inte där du tycker att det ska vara dock, utan är vi vill att det ska vara. Det är "vårt" forum, eller ja - det är ju admins men du fattar, och det är vår ordning som gäller.