2018-07-31, 23:05
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Nänä, det är allt du själv som får leda ditt eget påstående i bevis.
Om du ids, Flashback är ju snart helt överspelat om jag förstod dig rätt och sålunda lär du rimligen inte öda tid på att svara.

Kolla, det han säger e sant. Flashback kan för det första inte jämföras med grupper på Facebook. Men det e jävligt strikt här, jag känner mig friare på Facebook än här. Men grejen e att FB e den enda diskussionsforumet i Sverige där folk diskuterar men det betyder inte att det e så fuckung fritt o diskutera. Svenskar har en speciell forumkultur. Det e kanske mjölkpaket Janne som känner sig fri här.
Citera
2018-07-31, 23:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Problemet är att Flashback är övermodererat i off Topic och fjanteri-varningar (regelbrott som inte borde vara det och inte skadar någon) men undermodererat i att stävja brott mot PUL och liknande allvarligare regelbrott.
Det är för mycket "peta peta" och för många moderatorer - alt. för dåliga.

Det finns också för många som ser prestige i en titel.
Citera
2018-07-31, 23:22
Bannlyst
(Nu vart frågan ställd till någon annan, men svarar)
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad är exakt är det som du tycker att du inte får diskutera här?
Personuppgifter, politik, marknadsföring, droger, drogmissbrukares rehabilitering, judars överrepresentation inom media, att svenska sephardiska judar ser ner på ashkenaziska, att någon som är pundare alltid kommer att vara pundare i allmänhetens ögon, etc. Dessutom allt reglerna förbjuder; läs motsatsvis.

När det gäller raset är det väl ingen ny information? Egentligen verkar vara bra, men inbillar mig att det beror på... (hittar inte ordet, men något i stil med "slapphet, overksamhet, ålder, osv.").
Senast redigerad av svartatkatten 2018-07-31 kl. 23:25.
Citera
2018-07-31, 23:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartatkatten
(Nu vart frågan ställd till någon annan, men svarar)

Personuppgifter, politik, marknadsföring, droger, drogmissbrukares rehabilitering, judars överrepresentation inom media, att svenska sephardiska judar ser ner på ashkenaziska, att någon som är pundare alltid kommer att vara pundare i allmänhetens ögon, etc. Dessutom allt reglerna förbjuder; läs motsatsvis.

När det gäller raset är det väl ingen ny information?
Nej, det är sant. Vi får inte prata om personuppgifter, det har du helt rätt i.
Sen säger du politik. Nej, det är sant. Det pratas aldrig politk på Flashback. Aldrig någonsin.
Judars överrepresentation i media låter väl som en utmärkt tråd i till exempel Medier och Journalistik. Se bara till att göra en bra trådstart så vågar jag ta gift på att den får bara kvar.
Man får inte syssla med marknadsföring, det är mycket riktigt. Det här är ett diskussionsforum och inte ett annonsplank. Däremot så har vi ett helt forum där man får diskutera just reklam och marknadsföring.
Vidare så har vi ganska många forum för droger, ett av dom handlar om rehabilitering.
Det där med judarna vågar jag inte riktigt uttala mig om men det känns som att forumet för etnologi är rätt ställe att leta på.
Att "pundare alltid kommer att vara pundare", det handlar ju om relationer människor mellan så lämpligen i relationsforumet. Hade vi haft ett Droger: Allmänt eller Drogrelaterat så hade det var helt rätt ställe.

Så det handlar helt enkelt om att prata om rätt sak på rätt ställe.

Det är extremt så saker som reglerna direkt förbjuder dig att prata om. Faktum är ämnesmässigt sett så är det inget som du enligt reglerna inte får prata om. Däremot får du se till att göra det på rätt ställe. Inte där du tycker att det ska vara dock, utan är vi vill att det ska vara. Det är "vårt" forum, eller ja - det är ju admins men du fattar, och det är vår ordning som gäller.
Citera
2018-08-01, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Nänä, det är allt du själv som får leda ditt eget påstående i bevis.
Om du ids, Flashback är ju snart helt överspelat om jag förstod dig rätt och sålunda lär du rimligen inte öda tid på att svara.
Jag har redan gett massa exempel.

Frågan var mer retoriskt ställd, men jag har såklart full förståelse för att du (och andra) undviker den. Jag menar, min poäng blir ju pinsamt uppenbar, även för de mest envisa förnekarna.
Citera
2018-08-01, 11:14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Det som återges av TS är uppskattat och utfört av "Alexa"

Det går upp och ner beroendes av årstid ser det ut som.
I januari-mars var den globala rankingen mellan 4000 och 5000

finns fler mätvärden här:
https://www.alexa.com/siteinfo/flashback.org
https://www.alexa.com/find-similar-sites#site=flashback.org

Tack. Flashbacks global ranking tycks ju rasa just nu, men det vore intressant att se hur det ser ut i ett flerårigt perspektiv. Det finns som sagt årstidseffekter.
Citera
2018-08-01, 11:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus

Frågan var mer retoriskt ställd, men jag har såklart full förståelse för att du (och andra) undviker den. Jag menar, min poäng blir ju pinsamt uppenbar, även för de mest envisa förnekarna.

Du skrev:

Finns massor av alternativ som är bättre, mer individanpassat, mindre censur och mer frihet än flashback.

och:

Alla andra sociala medier och forum har mindre censur och mer frihet.

Det är ganska radikala påståenden, och jag håller med dem som tycker att du ska ge exempel på vad du menar. Att bara hänvisa till vissa grupper på Facebook duger inte.
Citera
2018-08-01, 12:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Du har inte gett ett enda exempel. Du har bara pratat om att det finns alternativ, men du vägrar konsekvent uppge vilka dessa alternativ skulle vara.
Citera
2018-08-01, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du skrev:

Finns massor av alternativ som är bättre, mer individanpassat, mindre censur och mer frihet än flashback.

och:

Alla andra sociala medier och forum har mindre censur och mer frihet.

Det är ganska radikala påståenden, och jag håller med dem som tycker att du ska ge exempel på vad du menar. Att bara hänvisa till vissa grupper på Facebook duger inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du har inte gett ett enda exempel. Du har bara pratat om att det finns alternativ, men du vägrar konsekvent uppge vilka dessa alternativ skulle vara.
Flashback är det enda stället med så hård moderering.
Hur ska jag kunna exemplifiera bättre?
Citera
2018-08-01, 13:19
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Flashback är det enda stället med så hård moderering.

Säger Du.

Skulle jag skriva samma saker på Facebook som jag skriver på Flashback, så skulle jag sitta i polisförhör innan dagen är slut.
Det händer aldrig när man skriver på Flashback.

Citat:
Hur ska jag kunna exemplifiera bättre?

Genom att faktiskt ge oss ett exempel på en plats som tillåter mig att skriva samma saker där som jag får skriva här, och utan att landa mig i en fängelsecell innan dagen är slut?
Citera
2018-08-01, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Säger Du.

Skulle jag skriva samma saker på Facebook som jag skriver på Flashback, så skulle jag sitta i polisförhör innan dagen är slut.
Det händer aldrig när man skriver på Flashback.

Genom att faktiskt ge oss ett exempel på en plats som tillåter mig att skriva samma saker där som jag får skriva här, och utan att landa mig i en fängelsecell innan dagen är slut?
A L L A A N D R A S T Ä L L E N.

Kan inte bli tydligare.
Det där med att du hamnar i fängelset för saker du skrivit på nätet är ju ren lögn dessutom.

Märkligt hur man verkar tro att det är flashback som kringgått lagarna så att folk kan skriva ocensurerat här, när folk diskuterar precis samma saker överallt

För 5-10 år sen kanske det stämde.
Men samhället och framförallt internet ser inte ur som det gjorde för 5-10 år sen.
Det är bara flashback som gör det.
Senast redigerad av Blalotus 2018-08-01 kl. 14:14.
Citera
2018-08-01, 15:46
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Flashback är det enda stället med så hård moderering. Hur ska jag kunna exemplifiera bättre?

Det räcker med att du skriver att Familjeliv är bättre än Flashback om det är det du menar.

Om det inte är det du menar får du vara så god och ge ett annat exempel på ett forum som är bättre än Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in