2018-07-30, 13:29
Medlem
Det är hatet och att man låter nynazisterna härja fritt, sedan så har man moderatorer som är alltför upptagna av det som de personligen tycker är trams. Deras nitiskhet dödar sakta men säkert forumet.
Citera
2018-07-30, 13:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
Om nu vi har en minskning av besökare så torde det bero på den löjligt tillrättalagda diskussionstonen ovh det övernitiska modererandet. Flashback var en gång en frisk fläkt på nätet, där men kunde dryfta sådant som man grubblat på. Upplever att det har spårat ur med regelefterlevnad och PK-hänsyn.
Dagens unga med lust att dryfta går på andra mindre siter på t.ex darknet. Det äldre klientelet har mindre behov och mindre mod att skriva.
Vad är exakt är det som du tycker att du inte får diskutera här?
Citera
2018-07-30, 13:38
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
För att man inte kan modifiera forumet efter sina preferenser, en inställningsfunktion där man kan bocka av alla forumdelar man inte vill se alls, inte har något med att göra, inte har något intresse av - så försvinner de från ens egna layout+allt därifrån försvinner från aktuella ämnen/nya ämnen/nya inlägg. Då skulle man kunna vara här...Nu får man undvika dessa delar, AA, NA, NI hela tiden för allt skräp.
Det skulle dessutom öka aktiviteten i andra delar tror jag och ge mer diversitet, och öka kvaliteten... Folk som är intresserade av t.ex. extremsport är sällan någon som hänger på flashback t.ex. just för...vad fan vill man se allt annat skräp för då, som man inte vill ha med att göra, om man söker sig till något sådant? Då hänger man hellre på youtube eller annan plats när man inte är ute och gör saker där man får välja själv mer.

Detta skulle vara härligt!

Inklusive ignorefunktion. Varför försvan den? Finns vissa megatrådar som är förstörda av spamare som på något vis håller sig kvar och undgår avvstänging (mer än ett kort tag).
Citera
2018-07-30, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franzstrudel
Vad är det för alternativ?
Alla andra sociala medier och forum har mindre censur och mer frihet.
Reglerna ser ungefär likadana ut som på andra ställen iomed lagen om elektronisk anslagstavla, enda skillnaden är att här hårdmodereras det och det är betydligt striktare än resten av internet.

Ett undantag är möjligen hmf som tas lite lättare på här, men jämför man med tillexempel slutna grupper på facebook eller liknande så är det återigen mycket friare där än här.
Citera
2018-07-30, 16:12
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Ett undantag är möjligen hmf som tas lite lättare på här, men jämför man med tillexempel slutna grupper på facebook eller liknande så är det återigen mycket friare där än här.

Det är inte så konstigt, det är slutna grupper som inte alla har tillgång till. Därför behöver det inte modereras bort lagbrott och annat.
Sen så är det antagligen färre medlemmar vilket inte gör OT så allvarligt.

Den liknelsen är lite som att säga att hemma i soffan med polarna kan jag säga vad som helst, men på Flashback kan jag inte det.
Citera
2018-07-30, 17:20
Medlem
PsychoChillers avatar
I&I-trollen har spridit sig till resten av forumet och sabbar nästan alla försök till diskussion. I Film&Filmproduktion handlar ju lätt minst vartannat inlägg om hur jävla synd det är om män och arier som inte längre har monopol på att synas i rutan. Det är jävligt störande, speciellt när man märker att ingen av dom kränkta och latent homosexuella gnällspikarna kan ett skit om film eller filmproduktion. Det är klart att vettiga användare söker sig till annan ort.
Senast redigerad av PsychoChiller 2018-07-30 kl. 17:36.
Citera
2018-07-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det är inte så konstigt, det är slutna grupper som inte alla har tillgång till. Därför behöver det inte modereras bort lagbrott och annat.
Sen så är det antagligen färre medlemmar vilket inte gör OT så allvarligt.

Den liknelsen är lite som att säga att hemma i soffan med polarna kan jag säga vad som helst, men på Flashback kan jag inte det.
Att t.om facebook är mer fritt och ocensurerat än flashback är rätt anmärkningsvärt, iaf i mina ögon.
Att relativisera det ändrar ju inget.
Dessutom gällde slutna grupper endast hmf.

När det gäller allting annat är flashback långt mer censurerande än alla andra ställen.
Citera
2018-07-30, 23:27
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Att t.om facebook är mer fritt och ocensurerat än flashback är rätt anmärkningsvärt, iaf i mina ögon.
Att relativisera det ändrar ju inget.
Dessutom gällde slutna grupper endast hmf.

När det gäller allting annat är flashback långt mer censurerande än alla andra ställen.

Pröva att starta Facebookgrupper om bögporr, att punda på amfetamin och hur fula och dumma somalier är. Ragga medlemmar några veckor även bland ickefrälsta i respektive ämne. Återrapportera här.

Men visst: Någon tydlig ot-regel har dom inte. Vet inte om jag upplever det som nån fördel precis
Citera
2018-07-31, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Pröva att starta Facebookgrupper om bögporr, att punda på amfetamin och hur fula och dumma somalier är. Ragga medlemmar några veckor även bland ickefrälsta i respektive ämne. Återrapportera här.

Men visst: Någon tydlig ot-regel har dom inte. Vet inte om jag upplever det som nån fördel precis
Finns massor av grupper där det diskuteras hur fula somalier är, finns massor av porrgrupper, har sett grupper med folk som säljer sex, droger, vapen osv.

Tillåtet? nej. Förekommer det ändå? ja.

Låt mig ställa en motfråga, vad är tillåtet på flashback som inte förekommer i större utsträckning på andra plattformar?
Citera
2018-07-31, 16:51
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Finns massor av grupper där det diskuteras hur fula somalier är, finns massor av porrgrupper, har sett grupper med folk som säljer sex, droger, vapen osv.

Tillåtet? nej. Förekommer det ändå? ja.

Låt mig ställa en motfråga, vad är tillåtet på flashback som inte förekommer i större utsträckning på andra plattformar?
Nänä, det är allt du själv som får leda ditt eget påstående i bevis.
Om du ids, Flashback är ju snart helt överspelat om jag förstod dig rätt och sålunda lär du rimligen inte öda tid på att svara.
Citera
2018-07-31, 17:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUGU--BUGU
Jag har koll.The community if flashback is coomunity? What ever so afte the new ladw GDPR has tappat lot av visitors.And activ members.Why?Has all seen trough the real flashback?

https://imgur.com/a/migeNKY

Before the new lav about GDPR flash had more visitors and active members.So,what happend?

Finns det något stöd för det ofta återkommande påståendet att antalet besök och/eller inlägg på Flahsback har minskat?

Jag har iofs också ett intryck av att så skett de senaste åren, men finns det sparad statistik någonstans? Att Flashback fallit i den globala rankingen kan ju i stället bero på att vissa andra sajter ökat.
Citera
2018-07-31, 19:22
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Finns det något stöd för det ofta återkommande påståendet att antalet besök och/eller inlägg på Flahsback har minskat?

Jag har iofs också ett intryck av att så skett de senaste åren, men finns det sparad statistik någonstans? Att Flashback fallit i den globala rankingen kan ju i stället bero på att vissa andra sajter ökat.
Det som återges av TS är uppskattat och utfört av "Alexa"

Citat:
Alexa Traffic Rank
An estimate of this site's popularity.

The rank is calculated using a combination of average daily visitors to this site and pageviews on this site over the past 3 months. The site with the highest combination of visitors and pageviews is ranked #1.

Updated Daily

Det går upp och ner beroendes av årstid ser det ut som.
I januari-mars var den globala rankingen mellan 4000 och 5000

finns fler mätvärden här:
https://www.alexa.com/siteinfo/flashback.org
https://www.alexa.com/find-similar-sites#site=flashback.org
Senast redigerad av PantherE 2018-07-31 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in