2018-07-31, 21:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ändringen i november verkade snarare ha med inkomna räkningar på MHs massage och aukupunktur om man ska tolka bloggen. Han bestred tydligen dessa.

Jag tycker nog att det faktum att båda sakerna sker på exakt samma datum d.v.s. den 2/11 inte kan vara en slump.
Citera
2018-07-31, 21:33
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tycker nog att det faktum att båda sakerna sker på exakt samma datum d.v.s. den 2/11 inte kan vara en slump.

Jag är benägen att hålla med. Skulle slumpen vara så fantasilös i Örebro att den valde samma datum för dessa två händelser? Nja.
Citera
2018-07-31, 21:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
JG bor i Sverige men är ursprungligen amerikan enligt vissa (har ett engelskt namn t.ex.) eller menar du någon annan?

JG bor väl i Sverige? Jag tänkte om SD och HD skulle besöka någon som bor, eller tillfälligt vistas under längre tid i USA?
Citera
2018-07-31, 21:46
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Nu ska vi se hur Dream Twister har kommenterat mina inlägg:

Det är efter mina första trevande inlägg då någon tycker att det är olämpligt för barnen att Mamma skulle vara vid liv:

Här tycker vi att det är lite mysko att LW långt tidigare har skrivit att hon skall försvinna från Ratsit

Här är någon som nämner att Tjackarismyg har en teori om att SD har varit på Malmen. Där finns Heikokopterflottilj, Materiel samt lite annat hemligt som en annan användare också tycks veta. Nu blir Dream Twister irriterad. Han vet också mycket väl att det inte är helikopterbasen som det gäller.

Nu kommer en annan fråga från en användare om riktigheten i SD:s militära engagemang. Dream Twister är snabb att svara:

Vänligen droppa sånt som skulle refuserats t. o. m. från X-Files, det är lika lite verklighet som nåt annat den användaren tramsat ur sig och leder tråden än djupare i meningslösheten än den redan är.

Här blir han irriterad på Tjackarismyg. Detta är tydligen OT men inget annat i tråden:[/quote]
Du är så tröttsam med dina världsfrånvända fantasier. Vill du sluta med dessa för de har inget med mordet på LW att göra, vilket du kommer bli varse.
Citera
2018-07-31, 21:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
JG bor väl i Sverige? Jag tänkte om SD och HD skulle besöka någon som bor, eller tillfälligt vistas under längre tid i USA?

Ja så kan det vara. Förståeligt om de ändrade sig, som du säger.
Citera
2018-07-31, 21:51
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Jag vill minnas att det förekommit uppgifter i tråden om att LW eventuellt återgått till en relation med UW efter hans skilsmässa från MH. Någon som vet om så kan ha varit fallet? Jag kan ha fått det om bakfoten också förstås.
Citera
2018-07-31, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fast det låg väl i svenska Polisens intresse att inte SD gavs möjlighet att kunna ta sig in i USA och där försvinna under en längre tid?
Det borde väl ha räckt med ett högst inofficiellt telefonsamtal från Örebropolisen till valfri del av 'Immigration Authorities'? Ge dem info off record om att den där gynnaren SD, den skulle vi i Sverige uppskatta att ni inte släpper in?
Så hade jag gjort. Vad gjorde Peter Springare..?

Har du ursprung i DDR ) (Markus Wolf blev inbjuden att flytta till USA när processen inleddes mot honom vid DDRs sönderfall)?
Om SD var lyst kanske. Det är ju ganska osnyggt att tala om för andra länder att den personen är för klandervärd att ni bör släppa in hen men sedan när hen vänder åter hem inte ens visa intresseför att ta in honom förrän efter någon tid.
En annan möjlighet är att man kanske har något förfarande för begäran om hjälp med spaning, men att det avvisats av USA som därmed avvisade objektet? Inom EU har väl tullen och polisen ett särskilt förfatande om sådant (ifall annat EU land fått sådan begäran?).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-31 kl. 22:12.
Citera
2018-07-31, 21:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Gissningsvis skulle de besöka geocachingevent, ett i Ohio passar rent tidsmässigt:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-07-31, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Gissningsvis skulle de besöka geocachingevent, ett i Ohio passar rent tidsmässigt:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Jo, fast skulle de bo på hotell hela tiden?
Citera
2018-07-31, 21:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fast det låg väl i svenska Polisens intresse att inte SD gavs möjlighet att kunna ta sig in i USA och där försvinna under en längre tid?
Det borde väl ha räckt med ett högst inofficiellt telefonsamtal från Örebropolisen till valfri del av 'Immigration Authorities'? Ge dem info off record om att den där gynnaren SD, den skulle vi i Sverige uppskatta att ni inte släpper in?
Så hade jag gjort. Vad gjorde Peter Springare..?
Polisen ansåg sig ju tydligen ha hittat LW:s blod i SD:s bil, som enligt tidningsuppgifter hade "dumpats" på Arlanda. Det är inte omöjligt att polisen därför kontaktade t.ex. USA:ambassad. En annan möjlighet är att SD fyllde i formulären på flyget korrekt, och själv lämnade uppgift om att han hade varit anhållen för brott.

Har för mig att det är ett grönt och ett vitt kort man fyller i inför landning. Ett handlar om vad man har för mat med sig, och ett handlar om huruvida man är en dumming. En fråga lyder "Have you ever been arrested or convicted for any offense or crime?", och det hade han ju.
http://international.iupui.edu/visas/f1-students/arrest.html

Då frågade nog tullgubben sedan vad det handlade om, och SD berättade väl att det gällde ett mord.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-31 kl. 22:08.
Citera
2018-07-31, 22:08
Medlem
TaxenSixtens avatar
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7010233

Den här är från igår. Inget nytt men svaren verkar inte kommit.
Citera
2018-07-31, 22:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Polisen ansåg sig ju tydligen ha hittat LW:s blod i SD:s bil, som enligt tidningsuppgifter hade "dumpats" på Arlanda. Det är inte omöjligt att polisen därför kontaktade t.ex. USA:ambassad. En annan möjlighet är att SD fyllde i formulären på flyget korrekt, och själv lämnade uppgift om att han hade varit anhållen för brott.

Har för mig att det är ett grönt och ett vitt kort man fyller i inför landning. Ett handlar om vad man har för mat med sig, och ett handlar om huruvida man är en dumming. En fråga lyder "Have you ever been arrested or convicted for any offense or crime?", och det hade han ju.
http://international.iupui.edu/visas/f1-students/arrest.html

Tack.
Så här står det angående om man själv anger falsk information och inte uppger att man blivit anhållen. Kan de få reda på denna information ändå?

"Yes, they will most likely have access to this information through other sources. You should never give a false answer to this question on the visa application or in the visa interview. Providing false information on a visa application or during an interview could result in a finding of fraud. A finding of fraud could result in a permanent bar from entering the U.S."

Källa: Den sida Draifos länkade till.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-31 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in