Citat:
Vet du va, jag tror precis tvärtom. Jag tror att hennes kyrkvänner skriver illa om henne pga av saker de haft skilda meningar om i församlingen.
Det har skrivits om missämja henne och någon av församlingarna tidigare. Hörsägen så välj själv vad ni tror.
Med tanke på hur de verkar vara inom församlingar(info nu senast bl a från MHs blogg), så är jag inte alls förvånad om man vill tala illa om LW.
Det har skrivits om missämja henne och någon av församlingarna tidigare. Hörsägen så välj själv vad ni tror.
Med tanke på hur de verkar vara inom församlingar(info nu senast bl a från MHs blogg), så är jag inte alls förvånad om man vill tala illa om LW.
Samma här. Mitt intryck av många församlingar jag haft bekantskap med på något vis är nog att det kan råda en tämligen konservativ kvinnosyn som nog borde skapat fler belackare i denna tråd än nära väninnor från det hållet utifrån att hon var enligt egen beskrivning liberalt kristen och därtill en ovanligt aktiv och drivande kvinna. Och har det inte kommit fram uppgifter om att det skurit sig mellan LW och någon församling? Tror inte heller att hennes väninnor 2018 stod främst att finna där.
Jag blir lite trött på hur en del i tråden verkar finna sina egna sarkasmer, tillplattningar av andra och småsinta formuleringar som relevanta i debatterandet kring LWs person. Rimligt är väl att som Elsa2018 vilja förbehållslöst lägga ett stort pussel av vem hon var för att förstå motiv, GM osv men samtidigt skriva respektfullt om en mördad människa och mor? Det ena utesluter väl inte det andra? När folk i tråden hetsar upp sig mot de som inte vill tro på SDs oskuld och som beskriver LWs personlighet som positiv så tycker jag att det är trist att de ska måsta ta till nedsättande beskrivningar om de som inte delar deras åsikt, göra halmdockor av meningsmotståndares uppgifter. Därtill kanske vi bör påminna oss om att Lena är död. Mördad. Här i tråden kan det finnas sörjande vänner som därav mår dåligt av detta. Visst, det är fritt att skriva vad och hur man vill men noggrant lyftande på varenda sten och kritisk blick behöver väl inte betyda att vi inte klarar av att bemöta varandra med respekt? En människas personlighet är komplex. LW hade säkert både bra och dåliga sidor, olika personer har upplevt olika och vi som inte kände henne måste acceptera att det inte är svart eller vitt. Vad hon gjorde, hur folk uppfattade henne (även när det finns dubbla uppgifter) säger något om motiv och GM så länge det inte är en random. Men det vore bra för tråden om vi kunde hålla oss konstruktiva och sakliga utan att bråka så här.