2018-07-31, 14:33
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Vet du va, jag tror precis tvärtom. Jag tror att hennes kyrkvänner skriver illa om henne pga av saker de haft skilda meningar om i församlingen.

Det har skrivits om missämja henne och någon av församlingarna tidigare. Hörsägen så välj själv vad ni tror.

Med tanke på hur de verkar vara inom församlingar(info nu senast bl a från MHs blogg), så är jag inte alls förvånad om man vill tala illa om LW.

Samma här. Mitt intryck av många församlingar jag haft bekantskap med på något vis är nog att det kan råda en tämligen konservativ kvinnosyn som nog borde skapat fler belackare i denna tråd än nära väninnor från det hållet utifrån att hon var enligt egen beskrivning liberalt kristen och därtill en ovanligt aktiv och drivande kvinna. Och har det inte kommit fram uppgifter om att det skurit sig mellan LW och någon församling? Tror inte heller att hennes väninnor 2018 stod främst att finna där.

Jag blir lite trött på hur en del i tråden verkar finna sina egna sarkasmer, tillplattningar av andra och småsinta formuleringar som relevanta i debatterandet kring LWs person. Rimligt är väl att som Elsa2018 vilja förbehållslöst lägga ett stort pussel av vem hon var för att förstå motiv, GM osv men samtidigt skriva respektfullt om en mördad människa och mor? Det ena utesluter väl inte det andra? När folk i tråden hetsar upp sig mot de som inte vill tro på SDs oskuld och som beskriver LWs personlighet som positiv så tycker jag att det är trist att de ska måsta ta till nedsättande beskrivningar om de som inte delar deras åsikt, göra halmdockor av meningsmotståndares uppgifter. Därtill kanske vi bör påminna oss om att Lena är död. Mördad. Här i tråden kan det finnas sörjande vänner som därav mår dåligt av detta. Visst, det är fritt att skriva vad och hur man vill men noggrant lyftande på varenda sten och kritisk blick behöver väl inte betyda att vi inte klarar av att bemöta varandra med respekt? En människas personlighet är komplex. LW hade säkert både bra och dåliga sidor, olika personer har upplevt olika och vi som inte kände henne måste acceptera att det inte är svart eller vitt. Vad hon gjorde, hur folk uppfattade henne (även när det finns dubbla uppgifter) säger något om motiv och GM så länge det inte är en random. Men det vore bra för tråden om vi kunde hålla oss konstruktiva och sakliga utan att bråka så här.
Citera
2018-07-31, 14:41
Medlem
Sockerhalss avatar
[quote=Snor-Johan|64793095]
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
http://www.dagen.se/nyheter/manga-ar-fortvivlade-efter-lena-wesstroms-dod-1.1160944

Ni som så gärna vill tro att Lena hade kvinnliga? vänner som skrev här i början. Läs vad equmeniakyrkans pastor säger. Ungefär: "Några av våra medlemmar läser och skriver på sociala nätforum. Det tycker jag inte är så bra". Förklaring på vissa då som deltar i drevet mot SD. Samt förskönar Lenas personlighet. Det är nog ingen lögn att påstå att de kvinnliga vänner Lena hade var genom kyrkan. "Där höll hon självklart sitt "syndiga leverne" hemligt."[/QUOTE]

Hysch hysch i kraftfull support av medsystrar och gloriaputsare även här på Fb.
Vad som är anmärkningsvärt att så mycket oärlighet göms bland församlingsmedlemmar där jag utgår ifrån att "sanningen ska göra dig fri" är ett av dom viktigaste ledorden.
Jag kan för mitt liv inte förstå hur det rimmar med annat än en vanvördig gudstro.

Jag uppfattade det som att det är på flashback de skriver...Eller skrev.
Sen tror jag att de verkligen TROR på det de strider för. De har inte velat inse att det kanske är nån annan gm än SD. Och definitivt inte N.W. Lenas stackars sörjande barn kan man absolut inte misstänka. Folk ska få en att känna sej som en skurk för man misstänkliggör honom och pappa. Men se det biter dåligt. På mej iaf. Från början var samtliga i Lenas närhet misstänkta i mina ögon. Man letar alltid där. Med tiden har det inskränkts till två personer. Men i denna tråd är/var det en dödssynd att ens nämna dessa bägge "stjärnor". Så otroligt enfaldigt att ge vissa immunitet. Allt har fokuserats på SD. Hela tråden har bombats med foton på honom. Du, gloriouslife borde starta en ny tråd om Stefan D. Denna tråd handlar om mordet på Lena.
Citera
2018-07-31, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
LW skrev själv om bilolyckan hon råkade ut för på FB eller Instagram, minns inte vilket nu.
Sedan förstår jag inte vad det är som är konstigt med det? Är väl mest synd om henne att hon varit med om en olycka?

Nu var det INTE om den bilolycka jag och flashbackfollower skrev om............!
Förstår DU?!
Senast redigerad av Banannn 2018-07-31 kl. 14:44.
Citera
2018-07-31, 14:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Nu var det INTE om den bilolycka jag och flackbakfollewer skrev om............!

Ok då missförstod jag och det kanske även fanns fler i tråden som gjorde. Så det är ju bra att det blev klargjort nu iofs
Citera
2018-07-31, 14:46
Medlem
tjackarismygs avatar
Nu ska vi se hur Dream Twister har kommenterat mina inlägg:

Det är efter mina första trevande inlägg då någon tycker att det är olämpligt för barnen att Mamma skulle vara vid liv:

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vi lär nog inte vara ense särskilt ofta men det här är ett sånt tillfälle. Och en del tycker tydligen det är roande... icke jag. Respektlöst däremot, tvi vale.

Här tycker vi att det är lite mysko att LW långt tidigare har skrivit att hon skall försvinna från Ratsit

Citat:
Det gjorde hon inte, däremot skrev användaren DilsNacke att LW snart skulle försvinna från Ratsit:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Föga förvånande och en ren serviceåtgärd från sagda användare. Gissar att det är det inlägget som ställde till det för Sockerhals.

Här är någon som nämner att Tjackarismyg har en teori om att SD har varit på Malmen. Där finns Heikokopterflottilj, Materiel samt lite annat hemligt som en annan användare också tycks veta. Nu blir Dream Twister irriterad. Han vet också mycket väl att det inte är helikopterbasen som det gäller.

Citat:
Det är inte en teori (det är ett för stringent begrepp) utan i bästa fall en fantasi, alternativt en konspirationsteori av det slag som har egna forum. Den som påstår annat får gärna kontakta Helikopterflottiljen och höra om dom nånsin haft en LW som fältpräst...

Nu kommer en annan fråga från en användare om riktigheten i SD:s militära engagemang. Dream Twister är snabb att svara:

Vänligen droppa sånt som skulle refuserats t. o. m. från X-Files, det är lika lite verklighet som nåt annat den användaren tramsat ur sig och leder tråden än djupare i meningslösheten än den redan är.[/quote]

Här blir han irriterad på Tjackarismyg. Detta är tydligen OT men inget annat i tråden:

Citat:
Och tänk om du kunde skriva i ett forum för Konspirationer & Alternativa teorier?
Citera
2018-07-31, 14:48
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Nu var det INTE om den bilolycka jag och flashbackfollower skrev om............!
Förstår DU?!

Finns det fler bilolyckor?

Snälla berätta.
Citera
2018-07-31, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Läste bloggen av MH i natt, så långt jag pallade iaf. Den känns väldigt obehaglig. Framförallt känns den gränslös och distanslöst manisk. Det är uppenbart att hon inte mår bra psykiskt och skulle behöva hjälp om hon redan inte får det. Jag instämmer med Cocinella, min första tanke när jag läste var att MH står bakom ”UWs” blogg. Författarstilen, språket och den mycket distanslösa offerpositionen som den beskrivs är liknande i båda bloggar. Och båda bara poppar upp här serverade för oss att ta del av.

Jag tycker så klart väldigt synd om MH som drabbats av den grymma sjukdomen mitt bland skilsmässor och uppgivenhet och jag förstår att hon känt sig knäckt av livets motlut. Men trots dessa ursäktande omständigheter så får jag en inte behaglig känsla av hur hon hänger ut barnen genom att måla upp deras enligt henne usla familjesituation offentligt. Samtidigt, så har ju vi här (jag inräknat) själv haft tankar kring familjetragedi osv. Men det jag finner gränslöst är hur hon både höjer upp sig själv som typ enda kärleksfulla vuxen mot barnen, sänker alla andra som hursom är deras närmaste tryggheter oavsett om de betett sig illa och hur svåra saker i en tonårings liv som självmordsaspekter postas fritt för alla att läsa. Jag får intrycket att hon tror sig handla i deras bästa men tappat alla distanser och använder dem och deras situation för att förstärka det egna skilsmässotraumat och måla in sig själv än mer som det stora offret. Det känns inte rationellt eller vuxet av henne utan som om hon är helt inne i sina egna självrättfärdigande tankevarv där allt blir ok då hon är offret för UW. Gång på gång säger hon att hon gått vidare, meningen nedanför ältar hon om U igen. Upplever också att detta är en person som vill hämnas men tänker att det även kan finnas en slags etisk dimension här. Som fd pastor (barnpastor om pastorsupogift stämmer samt egen utsago i blogg jobbar med barn) och som Smultr0n så observant observerade, så verkar hon ju se sitt trauma i ljuset av bibelns Rut. En person som ser sig illa åtgången och mår psykiskt dåligt och som gör så... man undrar om hon, utifrån vad hon upplevt UW och LW som, skulle ge sig själv rätt att skipa gudomlig rättvisa och kristen etik?

Bloggen antyder både mycket dåliga ageranden och personligheter hos UW och LW men framförallt antyder den att det i LWs sekundära krets fann en person som iaf förlorat några spärrar och kunnat agera samvetslöst digitalt. Och kan hon även rättfärdigat sig till något mer?

Bra och tänkvärt inlägg.
Citera
2018-07-31, 14:56
Medlem
Sockerhalss avatar
Jag tror inte så mycket på UW som själva mördaren. Han har inget att vinna och mycket att förlora på att åka fast för mord.
Däremot tror jag han skyddar NW. Vem skulle inte göra det. Om något av mina barn slog ihjäl sin far/mor,under förutsättning att vi var skilda och jag visste vilket kräk vederbörande är, så hade jag gett järnet för att skydda och vilseleda. Jag hade nog t.o.m startat upp massa konton på flashb. och drivit på mot någon annan. Speciellt nu när någon är skäligen. Det är UW:s förtjänst att SD sitter i klistret. Min övertygelse.
Citera
2018-07-31, 15:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Detta om bilolyckor och barnmisshandel kanske har plockats ur den bittra ex-fruns logg, hon skriver ju inte särskilt smickrande saker om LW. Frågan är om det är starkt överdrivet?

Citat:
Det tror jag också de har gjort, sen salltas peppras och kryddas det som trådsanningar här.
Tror att både barnmisshandel o bilolycka bara är för att svarta ner familjen.
En som levt med LWs fd man UW och deras barn ska man alltså för att upprätthålla er skeva familjebild inte tas på för stort allvar. Vill påstå att sånt sopa-under-mattan resonemang är en starkt bidragande orsak till att barn far illa

Mallans blogg Citat
Citat:
Ett barn drog igång en enorm kalabalik på skolan genom att posta hotbrev till sig själv, ett annat cyklade på motorvägen när denne inte fick sin vilja igenom och ett tredje gjorde sig liten för att slippa allt ansvar som växande innebär (och behandlades också som en baby av båda föräldrarna kontinuerligt). Däremellan var det knivar i skolan, hot om självmord, stölder och jag minns inte allt. Det var helt enkelt så " mycket stökigare än familjens fasad ville påskina" Dessa barn, som jag älskar högt, hade en på många sätt snurrig tillvaro. En mamma som inte var närvarande och en pappa som kvävde dem i ett försök att vara den "perfekta föräldern".
Citera
2018-07-31, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jo, frågan är om det är överdrivet, det skulle det kunna va, men det vet jag inte.

Däremot är jag övertygad om att om det stått negativa saker om SD
så hade bloggens trovärdighet ökat väsentligt, åtminstone i en del läsares ögon.

Men det är precis som det ska va, vi har full rätt å ha våra olika åsikter,
samt sålla ut vad vi tror på och inte tror på.

Själv tycker jag att det är lite långsökt å hitta på en trafikolycka med smitning som aldrig
hänt, allra helst när även UW kan sitta å läsa bloggen.

Det handlade ”inte” om ngn olycka med LW.
Och hur och var kom jag in i någons blogg?!
Citera
2018-07-31, 15:10
Medlem
Bloggen som dök upp igår (?) kan mycket väl vara en fejkblogg gjord i syfte att skapa dimridåer. Fick den känslan direkt. Sen låstes den så snart den tjänat sitt syfte att läcka denna dimma och min tanke där är att det var för att ingen skulle hinna luska vidare i huruvida bloggen är skapad nyligen eller inte (som med den sk. ”UWs blogg” som ganska snabbt avslöjades ha bakåtdaterade inlägg).

Kan naturligtvis inte veta hur det ligger till i något av fallen men värt att ha i åtanke så att de inte per automatik tas som ”riktiga bloggar”.

Med det sagt, vad vi här på fb övertygas om till höger och vänster spelar tack och lov ingen roll i det långa loppet när det kommer till att sätta ditt rätt gärningsman.
Citera
2018-07-31, 15:13
Medlem
Citat:
Det handlade ”inte” om ngn olycka med LW.
Och hur och var kom jag in i någons blogg?!

Ta nu å läs en gång till å sen kommer du tillbaka.

En liten ledtråd, trafikolyckan jag skriver om går att läsa i bloggen,
jag utgick i från att du menade samma olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in