2018-07-31, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Splittring är splittring oavsett bakgrund. Förresten, du tror inte att Mikael Jansson fick sparken?
När den hårda kärnan går fölorad måste partiet förlita sig på svängdörrsväljare, den gruppen ser SD som ett kortsiktigt alternativ, inget stabilt med andra ord.

AFS väljare (hardcore-rassarna) är ingen stabil plattform. I Yougov mars fick de ca 1,6%. Om ett parti kommer över 2% i tre mätningar kommer Yougov redovisa dem separat. AFS har alltså inte ens nått 2% i juli. Vad får dig tro att de ska nå 4% i september med 40 dagar kvar?

Den "hårda kärnan" är tappad. Kanske därför SD nästan dubblat sitt stöd sen den "hårda kärnan" lämnade SD. Det kan man ju bara tacka för att ni dragit till AFS. TACK!
Citera
2018-07-31, 20:33
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
AFS väljare (hardcore-rassarna) är ingen stabil plattform. I Yougov mars fick de ca 1,6%. Om ett parti kommer över 2% i tre mätningar kommer Yougov redovisa dem separat. AFS har alltså inte ens nått 2% i juli. Vad får dig tro att de ska nå 4% i september med 40 dagar kvar?

Den "hårda kärnan" är tappad. Kanske därför SD nästan dubblat sitt stöd sen den "hårda kärnan" lämnade SD. Det kan man ju bara tacka för att ni dragit till AFS. TACK!

Lugn nu, vi diskuterar inte Afs utan SD. En relativ stor del av partiets riksdagagrupp går över till ett litet parti utanför riksdagen får ses som ett sönderfall. Glöm inte bort Hanna Wigh!

SD gör säkert ett bra val i år, de får ligga med andra partier på kommun och landstingsnivå, så småningom öppnar Uffe dörren och då blir det allvar. Ett missnöjesparti utan hård kärna blir bräckligare när kompromisser måste till för att för inflytande. På längre sikt blir det svårt för SD att hålla ihop, de ligger på topp nu, hädan efter går det utför.
Citera
2018-07-31, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Lugn nu, vi diskuterar inte Afs utan SD. En relativ stor del av partiets riksdagagrupp går över till ett litet parti utanför riksdagen får ses som ett sönderfall. Glöm inte bort Hanna Wigh!

SD gör säkert ett bra val i år, de får ligga med andra partier på kommun och landstingsnivå, så småningom öppnar Uffe dörren och då blir det allvar. Ett missnöjesparti utan hård kärna blir bräckligare när kompromisser måste till för att för inflytande. På längre sikt blir det svårt för SD att hålla ihop, de ligger på topp nu, hädan efter går det utför.

"Relativt stor del". Skärp dig nu. Och Hanna Wigh vill ingen ta med tång ens.

Jag förstår du har ett förakt mot SD. Men var lite realistisk. Denna "relativa stora del" kommer vara borta efter valet i höst.
Citera
2018-07-31, 20:41
Medlem
Många trodde att Reinfelt med moderaterna skulle minska invandringen när han tog över. Han hade inte lovat det och blev istället en av de värsta förrädarna detta land skådat. Men till sist fattade folk.

Många tror att SD ska minska invandringen kraftigt när de kommer till makten. De har inte lovat det och kommer inte att uppfylla det. Detta val kommer folk inte att fatta det, men kanske till nästa val.
Citera
2018-07-31, 20:44
Medlem
EugenWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Var och enda inkompetent "rötägg" som SD sållat ut ur partiet har anslutit sig till afs. Röstar man dem så får man retorik, men någon riktig förändring kommer de aldrig kunna bidra till på invandringsområdet.
Vad kommer SD att bidra med då? Sänka asylanterna till ”enbart” 10 000 per år?
Citera
2018-07-31, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SurvivorOfJakku
Många trodde att Reinfelt med moderaterna skulle minska invandringen när han tog över. Han hade inte lovat det och blev istället en av de värsta förrädarna detta land skådat. Men till sist fattade folk.

Många tror att SD ska minska invandringen kraftigt när de kommer till makten. De har inte lovat det och kommer inte att uppfylla det. Detta val kommer folk inte att fatta det, men kanske till nästa val.

När har ett islamistiskt parti kommit in i riksdagen då? 😔
Citera
2018-07-31, 20:46
Medlem
varmluftsballongs avatar
[quote=KarlKaviar|64792438]
En dag kommer givetvis "de fyras gäng" att ha lämnat partiet eller jordelivet vilket nu som blir först och ersättare måste hittas. Alla ledare med potienial har redan kastats ut ur partiet, man måste därför välja en ledare bland alla dessa ja-sägare.
[/QOUTE]

Jag är helt övertygad om att Serigedemokraterna skulle växa om just "de fyras gäng" skulle lämna sina platser till förfogande. Att Jimmie Åkesson är Sverigedemokraternas "Alf Svensson" är det inget tvivel om. Men här är det fyra grabbar och en tjej som "äger" partiet. Och blir det inte som gänget vill, så är det bara att fortsätta söndra och härska. Se exempelvis behandlingen av ungdomsförbundet. Ja eller se behandlingen av Hanna Wigh! Finns fler exempel, men det känner du säkert till?

Och Sverigedemokraterna kommer undan med detta enbart på grund av att de rider på en missnöjesvåg och anser sig därför råd att fortsätta titulera sig som demokrater och pekar fula fingrar mot nazisterna istället. Det odemokratiska partiet! Och så kan alla Sverigevänner mysa med varandra och moralisera om att de minsann inte är som "dom där nazisterna". Så vi kan i lugn och ro fortsätta att kämpa för demokraten, antirasisten, "Sverigevännen" tillika Sverigedemokraten Jimmie Åkesson! (tänk socialkoservativ konfetti).

Men, som sagt, Sverigedemokraterna skulle vinna på att släppa in folk i värmen i samma takt som de kastar ut representanter i kylan. Men istället är det samma ansikten, samma pladder, samma kavajer, samma ledare, samma plattityder. Partiet blir en del av etablissemanget och upplevs inte ens som ett oppositionsparti. Kvar ligger ett hopp för "Sverigevännerna" om att Partiet en dag ska gripa makten och säkra existensen av "Svenskheten" - och förespråka en kulturrevolution. Och om det skulle ske, så är det "de fyras gäng" intention att sitta på de mest åtråvärda ministerposterna. Detta är viktigast, jag är säker - "de fyras gäng" skulle hellre se att partiet åkte ur riksdagen med dem som ledare än att se partiet lyckas och gripa makten genom att släppa fram någon annan dirigent. ( Och om nu partiet skulle åka ur (?),kommer "de fyras gäng" snabbt hitta varsin ny offerkofta i garderoben). Mattias memoarer skulle berätta om hur han i alla stunder, och varje ögonblick kämpat för den svenska kulturens fortlevnad. Han skulle sluta sina dagar med att se ut som en ledsen bulldog.
Senast redigerad av varmluftsballong 2018-07-31 kl. 20:48.
Citera
2018-07-31, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Vad jag menar är att det är omöjligt att veta hur det ser ut efter valet, tre partier ligger nära att åka ut.
Det kan bli ett katastrofval för sossarna som det blivit i flera länder, AFS kan ta sig in i riksdagen även om jag tvivlar.
SD kan få allt mellan 18 och 27 %.
Allt känns väldigt öppet just nu, men att SD skulle kollapsa nej nej nej Tvärtom

Så länge Löfven och Kristersson är ledare så tror jag nog att det är omöjligt, i synnerhet för Löfven. S och M måste byta ut sina ledare, och kanske större delen av ledningen till och med. Men får de nya ledare efter valet så är vi på ruta ett igen och ej kan veta vad som kommer att hända. S känns dock för PK, så jag tror att om det är något parti som närmar sig SD så är det M trots allt. Men ej med Kristersson eller någon annan Reinfeldt-idiot.

Det är nästan ett faktum redan nu att S kommer att göra ett katastrofval. Frågan är hur stor katastrof det blir. 25 %? 23? 20? Under 20? Med Löfven som ledare och massa debatter kvar så lever S rejält farligt. Det är allt jag kan säga.

Jag är inte säker på att AfS tar sig in, även om man menar att det är möjligt, men jag blir nöjd om de åtminstone klarar 2,5-spärren, vilket jag är helt övertygad om att de klarar. Det räcker med att de existerar som det största partiet utanför riksdagen för att få SD att tänka till och sluta med sin prostitution åt sjuklöverhållet. Det går inte att ignorera och räkna med kärnväljarnas villkorslösa stöd samtidigt som de mjukar upp sig för att locka till sig S- och M-väljare.

Jag har aldrig sagt att SD kommer att kollapsa nu, eller inom den närmaste framtiden. Men dagen då de går med i en regering och måste kompromissa bort stora delar av sin invandringskritiska politik så kommer domen att bli hård från väljarna. Faktum är att även om de kör på sin politik så kommer många att bli besvikna, då de tror att SD är hårdare än vad de är.

I detta val kommer SD att få runt 25 %, det är jag övertygad om. Och de har goda chanser att även bli störst.
Citera
2018-07-31, 20:58
Medlem
JustZlatans avatar
Först ska SD upp mot 50%. Efter dessa nivåer kommer de gå tillbaka till 30%, det är den enda kollapsen du kommer att se inom överskådlig framtid.
Citera
2018-07-31, 20:59
Medlem
Mera troligt att kungahuset faller innan SD!!
Citera
2018-07-31, 21:02
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Först ska SD upp mot 50%. Efter dessa nivåer kommer de gå tillbaka till 30%, det är den enda kollapsen du kommer att se inom överskådlig framtid.

Vad är skälet att de åter backar till 30%?
Citera
2018-07-31, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Nu räknar jag med att en hel del SD-troll kommer att gå i taket och totalförneka att SD på något sätt skulle stå inför en kollaps. Men om ni är Sverigevänner på riktigt och inte bara SD-vänner, så skiter ni fullständigt i SD och bryr er om nationen istället.

Bakgrunden till min trådstart är de massiva utrensningar som har skett i SD. Utrensningarna innebär en form av selektion och vad man har selekterat bort är "potenitial att hota befintliga ledningens position".

Kvar blir då en samling lallande ja-sägare som lärt sig att man kan bli rikligt belönad om man bara håller känselspröten uppe och läser av vad man tror att ledningen vill att man ska göra.

En dag kommer givetvis "de fyras gäng" att ha lämnat partiet eller jordelivet vilket nu som blir först och ersättare måste hittas. Alla ledare med potienial har redan kastats ut ur partiet, man måste därför välja en ledare bland alla dessa ja-sägare.

En ledare som inte vet vad han vill, har känselspröten uppe för vad andra vill och vars enda driftkraft är personlig vinning. Det blir en partiledare som blir lättkontrollerad utifrån - precis som i alla andra partier. Och då kan vi räkna med att SD står för precis samma globalistiska politik som resten av etablissemanget.

Min gissning är att detta sker när Mattias Karlsson lämnar politiken. Det är i praktiken han som bestämmer hur politiken ska formas.

De ligger rekordhögt i alla opinionsinstitut och har ökat mer än något annat parti i politikens historia på så kort tid, och du pratar om en kollaps?!

Komigen! På riktigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in