Alla som tror att man kan hålla koll på sina unga tonåringar 24/7 har förmodligen inte egna barn i denna tid. Det är inte lagligt att låsa fast dem direkt.
Eftersom att polis och åklagare gått ut med att han är skäligen misstänkt och att de är rätt så säkra på att det är rätt person tyder ju självklart på att de har mer än ett vittnesmål från ungdomar som stryker runt i bygden nattetid.
Någon skrev att hon fightades tillbaks, och det känns ju rimligt med tanke på att hon levde när hon hittades. Hade han oskadliggjort henne innan hon hann reagera borde han kunnat fullborda mordet utan problem.
Jag tycker det låter rätt likt killen som tog livet av Ida i joggingspåret i Upplands Väsby för några år sen. Enstöring, kanske lite asbergers, svårt att få tjejer, kollar mycket porr hemma...
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Ett erkännande som framtvingats med otillbörliga medel godkänns inte i en svensk rättegång. Om du vill leva i ett sådant rättsystem får du flytta utomlands.
Ett erkännande som framkommit i polisförhör räcker inte i sig, eftersom att det är muntlighetsprincipen som gäller så ska erkännandet ske i domstol.
Citat:
Ursprungligen postat av
Morduza
Den e inte mer negativ, men jag tror det kan vara vanskligt att vissa verkligen lägger ut namn, lyssnade igår att polisen fått tips om att N*lla och MGM inte hade nån relation, utan att det skulle vara en random, det kunde alltså varit vem som helst som MGM hade valt ut. När man pekar på en trådsanning så tror jag inte att detta är rätt person. Jag kan ju naturligtvis ha fel, men snuten sa oxå att de vänder på varenda sten och står inte för allt som sagts, de har bara fått tips, alltså är de jäkligt osäkra. Och då kanske det är dumt att verkligen namnge någon. Det är nåt skumt med detta.....
De är inte ett dugg osäkra. Du tar citaten för ordagrannt. De vänder på alla stenar för att kunna utesluta alla andra möjligheter, även om de inte är ett dugg troliga, samt för att försvaret inte ska kunna komma med invändningar i rättegången.
Jag vet inte om du är ovan att läsa nyheter eller om du känner någon inblandad och därför vill att det ska vara något skumt, men faktum är att allt som sagts har varit standardsvar för att man har rätt gärningsman och att man har bevis för detta, mer än ett vittnesmål.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bettan82
Om nu JF rört sig vid H amnkrogen fredag och lördag, har han letat efter andra offer tro?!
Och har han betett sig konstigt där så folk lade märke till honom?
Eller så har han precis mördat sitt första offer, har extrem ångest och kan inte stå ut med tankarna som dyker upp när han sitter ensam hemma, så han går ut och super och försöker tänka på annat. Inte för att han ser ut att vara en stjärna men att begå två brott så nära inpå när polisen förhör halva stan skulle nog kräva ett IQ under 40.
Citat:
Ursprungligen postat av
RobertoSaviano
Min känsla är bara sån att de träffats tidigare. Jättelöjligt kanske och du behöver inte lägga för stor vikt vid det.
Får känslan av att de pratat på någon dejtingapp eller liknande tidigare, men det behöver förstås inte stämma.
Det som grundar sig i känslan är att båda ser ut att vara rätt dåligt integrerade i samhället. De bor i samma stad och det finns en lokal koppling där. Hon hade visserligen pojkvän, men tror de kan ha haft kontakt innan.
Hon hade ju ändå haft killar som såg OK ut om man tittar på Facebook. Det känns som att han borde vara långt under hennes nivå.