2018-07-31, 01:17
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har fortfarande svårt att tro att föräldrarna inte skulle känna till att deras barn inte är hemma en torsdag natt.

Alla kanske inte är som dig och sitter vaken 01 för att kika om kidsen går ut. Många sover och har ingen koll öht om dörrar och fönster öppnas/stängs lite lätt, tro mig.
Citera
2018-07-31, 01:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton
Alla kanske inte är som dig och sitter vaken 01 för att kika om kidsen går ut. Många sover och har ingen koll öht om dörrar och fönster öppnas/stängs lite lätt, tro mig.
Man kan också ”sova över hos en kompis”. 😉
Citera
2018-07-31, 01:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Man kan också ”sova över hos en kompis”. 😉

Jo jag har tänkt på det men föräldrarna har väl ringt de andra föräldrarna och kollat upp att övernattningen verkligen ska ske?
Citera
2018-07-31, 01:41
Medlem
Citat:
Och om föräldrarna inte känner till det? Jag vet om och var även själv ute till 04-05 som 12-13åring? I liknande storlek till håla.
Med föräldrar som arbetar natt.
15-17år de kan nog få lov att hänga på skolgårdar nattetid och dra runt på byn-ljust ute och varmt.Belysning på mörkare undangömda platser.
Senast redigerad av moshes 2018-07-31 kl. 01:45.
Citera
2018-07-31, 01:43
Medlem
Citat:
Och om föräldrarna inte känner till det? Jag vet om och var även själv ute till 04-05 som 12-13åring? I liknande storlek till håla.

En kid på 12-13 år har ingenting ute att göra vid dom tiderna på dygnet. Oerhört släpphänta samt dåliga föräldrar i så fall!
Citera
2018-07-31, 01:48
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmerd
En kid på 12-13 år har ingenting ute att göra vid dom tiderna på dygnet. Oerhört släpphänta samt dåliga föräldrar i så fall!

Nähä, varför skulle inte en 12-13åringen kunna vara ute den tiden menar du rent moraliskt(på ett sommarlov t.ex)? Finns det mördare som tar dom eller vad syftar du på att tiden i sig är opassande?
Citera
2018-07-31, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmerd
Halva Fagersta består utav somalier och annat dylikt om jag inte har fel, så det kommer ta tid samt behövas en och en annan tolk..
Tror inte det här fallet gäller somaliska unga pojkar-
det gäller istället mycket vältaliga personer, och en har samarbetat med polisen och lämnat ett märkligt vittnesmål. Vittnesmålet handlar-Om en inflyttad undersköterska som plötsligt knivhögg en främmande kvinna till döds..

Föräldrarna - brister i sitt ansvar, när deras unga beväpnar sig med knivar.
Senast redigerad av moshes 2018-07-31 kl. 02:52.
Citera
2018-07-31, 01:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricomartin
Vad är problemet? Plocka in alla lokala pundare, zigenare och negrer. Sen är det bara att tortera tills ett erkännande kryper fram.

Ett erkännande som framtvingats med otillbörliga medel godkänns inte i en svensk rättegång. Om du vill leva i ett sådant rättsystem får du flytta utomlands.
Citera
2018-07-31, 02:00
Medlem
huomaamatons avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJXrk9/sunnivas-sista-ord-innan-samtalet-brots-shit

Hmm, jaa jag vet att det är långt emellan, men liknelser och hur pass udda detta är? Lastbilschaufför ännu en gång?
Citera
2018-07-31, 02:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Enligt AB hanteras detta som en särskild händelse

Enligt uppgift till Aftonbladet har polisledningen beslutat om att hantera ärendet som en särskild händelse. ”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vmjg3m/uppgifter-kvinna-hittad-dod--polisen-misstanker-mord
Vad innebär det? Terrorbrott? Wallahu snackbar?
Citera
2018-07-31, 02:59
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad innebär det? Terrorbrott? Wallahu snackbar?

Man kan nog säga att i detta fall när någon dör på ett udda sett där det inte borde ske, lite post-anders-eklund.
Citera
2018-07-31, 03:01
Medlem
Citat:
Nähä, varför skulle inte en 12-13åringen kunna vara ute den tiden menar du rent moraliskt(på ett sommarlov t.ex)? Finns det mördare som tar dom eller vad syftar du på att tiden i sig är opassande?

I så fall är det ett nytt fenomen att så pass unga barn är ute så sent på nätterna. Jag kommer inte ihåg en kotte ifrån mina vänner när jag var i den åldern som var ute efter 00:00-01:00 på sommarloven. Och då höll jag och många av mina vänner på med graffiti osv och suktade efter att få vara ute sent. Snarare vid 14-16 års ålder att man är ute så länge i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in