2018-07-31, 07:49
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marsvin
Enligt uppgifter ska det ha varit en rejäl kamp mellan BO och GM så dna från GM finns absolut på BO kropp, kanske under naglar osv så har de fel person så lär väl en hel skara människor få bli topsade.

Jag tror dock de har rätt kille o jag tror det kommer, likt Anders Eklund, att nystas upp flera fall bakåt i tiden. Ett överfallsmord på detta viset, men en eventuell bekant med sig, görs nog inte som en första grej. Jag tror det finns nåt gammalt som han ”klarat sig undan” o därmed känner sig stor, stark o trygg med att inte åka fast.

Citat:
Ursprungligen postat av Morduza
Den e inte mer negativ, men jag tror det kan vara vanskligt att vissa verkligen lägger ut namn, lyssnade igår att polisen fått tips om att N*lla och MGM inte hade nån relation, utan att det skulle vara en random, det kunde alltså varit vem som helst som MGM hade valt ut. När man pekar på en trådsanning så tror jag inte att detta är rätt person. Jag kan ju naturligtvis ha fel, men snuten sa oxå att de vänder på varenda sten och står inte för allt som sagts, de har bara fått tips, alltså är de jäkligt osäkra. Och då kanske det är dumt att verkligen namnge någon. Det är nåt skumt med detta.....

Sluta att surra om MGM. Om du själv är ute och går med en kompis som oplanerat och plötsligt ryker på nån ni möter och skär halsen av henom, är du då medgärningsman tycker du?

Det handlar om en (1) gärningsman och det finns ingen medgärningsman. Sluta sprid falska trådsanningar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvALzE/uppgifter-mordoffret-i-fagersta-slumpmassigt-utvald-av-garningsman
Senast redigerad av Shaggyme 2018-07-31 kl. 07:53. Anledning: glömde länka citerade visst fel inlägg av misstag
Citera
2018-07-31, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Funderar på om personen som GM var i sällskap med kan ha varit väldigt ung. En av de yngre förmågorna han sparkat boll med tex. Kanske har denne person blivit så chockad och skräckslagen att h*n först inte vågat berätta något alls, innan någon förälder fått personen att öppna sig.

..

Ja det låter ju inte alldeles osannolikt, en möjlighet som man i nuläget (utan mer info), nog kan hålla dörren på glänt inför.

Citat:
Ursprungligen postat av holmen87
Det är ju något som inte stämmer här. Det låter ju mer som att ”kompisen” har mördat tjejen i sus och dus, kommit hem, börjat nyktra till och inser vad han har gjort, tänker ut någon svag stackare han kan skylla på, ljuger ihop en story och förmedlar den till en närstående.

Jo men om det då inte finns några vittnen till mordet så blir det väl lite 'onödigt' att hitta på att man varit med i situationen. Och varför inte vända sig direkt till polisen med vittnesmålet?
Men visst; säg att GM vet med sig att hen har lämnat spår efter sig på platsen och inser att hen kommer att kallas in till förhör förr el senare, då kanske detta att i preventivt syfte skylla på någon annan kan vara en 'god' idé.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ett erkännande som framtvingats med otillbörliga medel godkänns inte i en svensk rättegång. Om du vill leva i ett sådant rättsystem får du flytta utomlands.

Stämmer. Kanske till USA?

Citat:

Jag tror dock de har rätt kille o jag tror det kommer, likt Anders Eklund, att nystas upp flera fall bakåt i tiden. Ett överfallsmord på detta viset, men en eventuell bekant med sig, görs nog inte som en första grej. Jag tror det finns nåt gammalt som han ”klarat sig undan” o därmed känner sig stor, stark o trygg med att inte åka fast.

Nja, tycker inte att detta verkar handla om en 'rutinerad' GM, mer som en knas/psykosattack isf. Att pga tidigare brottslig erfarenhet börja känna sig så säker på att klara sig undan så att man medvetet mördar inför vittnen är nog mindre troligt.
Tror ej GM är någon kall 'smygare' som tex Eklund som i sin lastbil kunde glida under radarn.

Detta är ju ett synnerligen vidrigt fall. Men onekligen blir det intressant att vad det lider få veta mer om GM. Om nu den rätte är den intagne.
Citera
2018-07-31, 08:05
Medlem
Morduzas avatar
Jag tror att han släpps i morgon om han inte erkänner.
Citera
2018-07-31, 08:23
Medlem
DeMysteriiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Sluta att surra om MGM. Om du själv är ute och går med en kompis som oplanerat och plötsligt ryker på nån ni möter och skär halsen av henom, är du då medgärningsman tycker du?

Det handlar om en (1) gärningsman och det finns ingen medgärningsman. Sluta sprid falska trådsanningar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvALzE/uppgifter-mordoffret-i-fagersta-slumpmassigt-utvald-av-garningsman

"MGM" betyder vanligtvis "misstänkt gärningsman"
Citera
2018-07-31, 08:29
Medlem
kastad420s avatar
Citat:
Snacket som pågår är att det troligen varit en rejäl kamp o de som känner BO bekräftar att hon aldrig skulle ge upp. Kan med säkerhet inte bekräfta de uppgifterna såklart då jag inte var där men enligt de uppgifter jag fått från vänner till närstående så har de fått veta att skadorna på hennes kropp påvisar kamp.

Men som sagt, jag vet ej 100 men vem gör det här inne?!

Jag tror tvärtom mot dig, jag tror att om de kände varandra hade han varit mer angelägen om att hon verkligen var död när han lämnade platsen då hon lätt annars kan namnge honom.

Nej, Nella skulle aldrig gett upp utan att slåss för sitt liv. Tyvärr räckte det inte denna gång.

Mina tankar går Nella dotter, mamma, & pojkvän. Hoppas ni tar er egenom det här på en fungerade sätt! ❤️
Citera
2018-07-31, 08:43
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Pernilla i Avesta kanske ligger på hans samvete...
Nja. Det är väl polisiärt uppklarat?
Citera
2018-07-31, 08:43
Medlem
Om nu JF rört sig vid Hamnkrogen fredag och lördag, har han letat efter andra offer tro?!

Och har han betett sig konstigt där så folk lade märke till honom?
Senast redigerad av Bettan82 2018-07-31 kl. 08:46.
Citera
2018-07-31, 08:45
Medlem
Citat:
Jag har fortfarande svårt att tro att föräldrarna inte skulle känna till att deras barn inte är hemma en torsdag natt.

Om ungen har sitt rum på i markplan kan denne krypa ut - och in -genom fönstret i stängt rum utan att föräldern märker det.
Citera
2018-07-31, 08:48
Medlem
anuspontens avatar
Citat:

Ska du vara med här och posta och slänga skit på folk så kanske det är dags att du lär dig vad förkortningarna vi använder betyder?
Citera
2018-07-31, 09:00
Medlem
8711s avatar
Väldigt makabert om det är som det påstås, ett slumpvist valt offer som får halsen skuren.

En galning lös eller en potentiell massmördare/terrorist? Jag skulle då inte vilja röra mig i det området eller liknande områden ensam i mörker den närmaste tiden. En sån galning kan ju stå under vilken tunnel som helst och vänta in sina offer.
Citera
2018-07-31, 09:37
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Jag har fortfarande svårt att tro att föräldrarna inte skulle känna till att deras barn inte är hemma en torsdag natt.

Ledsen att spräcka din bubbla, men det finns massor av nyblivna tonåringar som är ute och springer om nätterna. Svenssons dessutom. Du anar inte hur lite koll vissa föräldrar har.
Citera
2018-07-31, 10:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Medgärningsman? Vet du inte vad MGM betyder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in