Citat:
Ursprungligen postat av
Cating
Funderar på om personen som GM var i sällskap med kan ha varit väldigt ung. En av de yngre förmågorna han sparkat boll med tex. Kanske har denne person blivit så chockad och skräckslagen att h*n först inte vågat berätta något alls, innan någon förälder fått personen att öppna sig.
..
Ja det låter ju inte alldeles osannolikt, en möjlighet som man i nuläget (utan mer info), nog kan hålla dörren på glänt inför.
Citat:
Ursprungligen postat av
holmen87
Det är ju något som inte stämmer här. Det låter ju mer som att ”kompisen” har mördat tjejen i sus och dus, kommit hem, börjat nyktra till och inser vad han har gjort, tänker ut någon svag stackare han kan skylla på, ljuger ihop en story och förmedlar den till en närstående.
Jo men om det då inte finns några vittnen till mordet så blir det väl lite 'onödigt' att hitta på att man varit med i situationen. Och varför inte vända sig direkt till polisen med vittnesmålet?
Men visst; säg att GM vet med sig att hen har lämnat spår efter sig på platsen och inser att hen kommer att kallas in till förhör förr el senare, då kanske detta att i preventivt syfte skylla på någon annan kan vara en 'god' idé.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Ett erkännande som framtvingats med otillbörliga medel godkänns inte i en svensk rättegång. Om du vill leva i ett sådant rättsystem får du flytta utomlands.
Stämmer. Kanske till USA?
Citat:
Ursprungligen postat av
marsvin
Jag tror dock de har rätt kille o jag tror det kommer, likt Anders Eklund, att nystas upp flera fall bakåt i tiden. Ett överfallsmord på detta viset, men en eventuell bekant med sig, görs nog inte som en första grej. Jag tror det finns nåt gammalt som han ”klarat sig undan” o därmed känner sig stor, stark o trygg med att inte åka fast.
Nja, tycker inte att detta verkar handla om en 'rutinerad' GM, mer som en knas/psykosattack isf. Att pga tidigare brottslig erfarenhet börja känna sig så säker på att klara sig undan så att man medvetet mördar inför vittnen är nog mindre troligt.
Tror ej GM är någon kall 'smygare' som tex Eklund som i sin lastbil kunde glida under radarn.
Detta är ju ett synnerligen vidrigt fall. Men onekligen blir det intressant att vad det lider få veta mer om GM. Om nu den rätte är den intagne.