2018-07-31, 15:14
Medlem
tjackarismygs avatar
För att förklara mina ideer så ska jag berätta lite om mig själv. Jag har tidigare haft nära privat kontakt med en person på ett av de hemliga F'n (FMV, FOA, FRA...) vilket kan jag inte säga.
Då fick jag insyn i hur organisationen ser ut och vad de kan göra, samt vad de får göra. Men framförallt vad de faktiskt GÖR. Dock aldrig i närtid eller med plats, objekt sammanhang osv.
Jag känner också en person som finns nära det som inte är helikopter i Linköping. Det finns väl bara helikopter? säger ni då. Javisst men eftersom det handlar om handhavandet av ett skyddsobjekt så finns det inte skyltar och annonser. Detta skyddsobjekt var förresten inblandat på folk i försvar i Sälen.
Men det var en ren tillfällighet kan man säga.
Redan i början i tråden släppte Schazz att Säpo var där först pga UW's jobb. Jaha tänkte jag, och sen föll allt på plats. Så frågan är: Gäller det ISIS (De som fängslades i Turkiet pga terrorbrott mot Europa och bor i Örebro?) Eller gäller det Vivalla-skjutningarna? Eller hör de ihop? Båda hör i alla fall ihop med Migrationsverkets anläggning där LW arbetade.
Citera
2018-07-31, 15:17
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Bloggen som dök upp igår (?) kan mycket väl vara en fejkblogg gjord i syfte att skapa dimridåer. Fick den känslan direkt. Sen låstes den så snart den tjänat sitt syfte att läcka denna dimma och min tanke där är att det var för att ingen skulle hinna luska vidare i huruvida bloggen är skapad nyligen eller inte (som med den sk. ”UWs blogg” som ganska snabbt avslöjades ha bakåtdaterade inlägg).

Kan naturligtvis inte veta hur det ligger till i något av fallen men värt att ha i åtanke så att de inte per automatik tas som ”riktiga bloggar”.

Med det sagt, vad vi här på fb övertygas om till höger och vänster spelar tack och lov ingen roll i det långa loppet när det kommer till att sätta ditt rätt gärningsman.

Kunde inte ha sagt det bättre själv!
Citera
2018-07-31, 15:30
Medlem
Citat:
Bloggen som dök upp igår (?) kan mycket väl vara en fejkblogg gjord i syfte att skapa dimridåer. Fick den känslan direkt. Sen låstes den så snart den tjänat sitt syfte att läcka denna dimma och min tanke där är att det var för att ingen skulle hinna luska vidare i huruvida bloggen är skapad nyligen eller inte (som med den sk. ”UWs blogg” som ganska snabbt avslöjades ha bakåtdaterade inlägg).

Kan naturligtvis inte veta hur det ligger till i något av fallen men värt att ha i åtanke så att de inte per automatik tas som ”riktiga bloggar”.

Med det sagt, vad vi här på fb övertygas om till höger och vänster spelar tack och lov ingen roll i det långa loppet när det kommer till att sätta ditt rätt gärningsman.

Nu är bloggen ju låst, men det hade varit bra om man kunnat se om inläggen var bakdaterade. Kanske går det att jämföra med boken MH skrev och se om stilen håller för att vara hon? Samtidigt kan hon ha annan stil i en blogg...

Håller SÅ mycket med dig i det sista du skrivet. Även om någon lyckades övertyga oss att det var rymdvarelser som mördat, jobbar polisen sakta på. Jag har tilltro till att de får fast GM till sist, trots att det går plågsamt lång tid.
Citera
2018-07-31, 15:34
Medlem
Honan6s avatar
Eldiga äktenskap?
MH höll en eldceremoni den 29/12 -16. Alltså, endast 6 månader efter UW:s mailbegäran om skilsmässa, så hade MH snabbt ordnat med citat; "nytt jobb, flytthysteri, kärlek och fördjupade relationer".

Denna kvinna verkar vara väldigt driven och klarade av mycket saker, fast hon var sjuk och övergiven. Hon fotograferade sin eldceremoni och här kan ni se hennes bildbevis: http://forumbilder.se/H7HGR/eldceremonin

Var pastorerna LW och MH för eldiga för UW?
Citera
2018-07-31, 15:34
Medlem
Citat:

Nej, den är inte fejk. Jag har sett ursprunget till bloggen på ett annat forum.
Hon skrev där först. Därefter startades bloggen.

Ja, hon for illa av skilsmässan. Ja, hon har behövt bearbeta och gjort det på sitt sätt. Jag förstår och känner med henne!
Sedan är det dumt att kränka barns integritet! Där gick hon för långt! Dock låter det som hänt trovärdigt. Däremellan hennes vinkel på allt.
Citera
2018-07-31, 15:38
Medlem
tjackarismygs avatar
Hur många tror att Rosamund är amerikan och jobbar på FBI; alt har en farbror som jobbar på FBI?

Jag har ingen aning, men hon har släppt det där lite grann sedan skribenter uppmärksammade hennes ursvenska uttryck och felstavningar.
Hennes agenda tycks skifta, så man vet aldrig.
Citera
2018-07-31, 15:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Nu ska vi se hur Dream Twister har kommenterat mina inlägg:

Det är efter mina första trevande inlägg då någon tycker att det är olämpligt för barnen att Mamma skulle vara vid liv:

Här tycker vi att det är lite mysko att LW långt tidigare har skrivit att hon skall försvinna från Ratsit

Här är någon som nämner att Tjackarismyg har en teori om att SD har varit på Malmen. Där finns Heikokopterflottilj, Materiel samt lite annat hemligt som en annan användare också tycks veta. Nu blir Dream Twister irriterad. Han vet också mycket väl att det inte är helikopterbasen som det gäller.

Nu kommer en annan fråga från en användare om riktigheten i SD:s militära engagemang. Dream Twister är snabb att svara:

Vänligen droppa sånt som skulle refuserats t. o. m. från X-Files, det är lika lite verklighet som nåt annat den användaren tramsat ur sig och leder tråden än djupare i meningslösheten än den redan är.

Här blir han irriterad på Tjackarismyg. Detta är tydligen OT men inget annat i tråden:
Det är mig helt omöjligt att reda ut vad dina teorier går ut på och vilken roll du menar att jag spelar i dom
Vilken flottilj skulle det vara om inte helikopterdito? Nej, begriper inte vad du surrar om öht.

Om du har några konkreta frågor till mig så får du gärna ställa dom men dina alternativa och, ja, konspiratoriska teorier tror jag inte ett skvatt på.
Senast redigerad av DreamTwister 2018-07-31 kl. 16:40.
Citera
2018-07-31, 15:53
Medlem
Citat:
För att förklara mina ideer så ska jag berätta lite om mig själv. Jag har tidigare haft nära privat kontakt med en person på ett av de hemliga F'n (FMV, FOA, FRA...) vilket kan jag inte säga.
Då fick jag insyn i hur organisationen ser ut och vad de kan göra, samt vad de får göra. Men framförallt vad de faktiskt GÖR. Dock aldrig i närtid eller med plats, objekt sammanhang osv.
Jag känner också en person som finns nära det som inte är helikopter i Linköping. Det finns väl bara helikopter? säger ni då. Javisst men eftersom det handlar om handhavandet av ett skyddsobjekt så finns det inte skyltar och annonser. Detta skyddsobjekt var förresten inblandat på folk i försvar i Sälen.
Men det var en ren tillfällighet kan man säga.
Redan i början i tråden släppte Schazz att Säpo var där först pga UW's jobb. Jaha tänkte jag, och sen föll allt på plats. Så frågan är: Gäller det ISIS (De som fängslades i Turkiet pga terrorbrott mot Europa och bor i Örebro?) Eller gäller det Vivalla-skjutningarna? Eller hör de ihop? Båda hör i alla fall ihop med Migrationsverkets anläggning där LW arbetade.

Alltså, allt det du räknar upp är vardag i Linköping. Säkert hälften av folket som jobbar på området "Mjärdevi science park" har någon gång gjort något åt Försvaret och fått gå igenom säkerhetskontroll eller är familj med någon som gjort jobb åt dem och därmed kollats.
FMV... Ja, där ligger ju många hundar begravda :-D (ironi)

Dagligen syns ett speciellt flygplan här.....Nej, ingen har i tråden sagt att det bara är helikopter i Linköping, Sveriges flyghuvudstad.

Att bygga stora mordhistorier kring detta är för löst. Du behöver mer kött på benen innan du får över oss på din sida. Lägg ifrån dig Tom Clancy och kolla lite Morden i Midsomer, verkar närmare sanningen här. (Alla ligger med alla, allt ser bra ut utåt, hemligheter, lik hittat av någon på hundpromenad)
Citera
2018-07-31, 15:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Nej, den är inte fejk. Jag har sett ursprunget till bloggen på ett annat forum.
Hon skrev där först. Därefter startades bloggen.

Ja, hon for illa av skilsmässan. Ja, hon har behövt bearbeta och gjort det på sitt sätt. Jag förstår och känner med henne!
Sedan är det dumt att kränka barns integritet! Där gick hon för långt! Dock låter det som hänt trovärdigt. Däremellan hennes vinkel på allt.
Barnen bryr sig alldeles säkert mindre om integritet än att dom inte blir hörsammade när dom uppenbarligen skriker på hjälp.

Snarare är det integriteten hos UW och hans familjeheder som kränks.
Citera
2018-07-31, 15:59
Medlem
Citat:
Jo jag vill visa hur inlägg betraktas som sanning av de andra i tråden. När Rosamund skrev de första inläggen som gällde 2008 skrev hon själv att hon var en god vän som kände LW. Därfor tog man allt hon sade för sanning.
Tråden är så lång, så det som skrevs i början känns inte så viktigt kanske. Nu känner Rosamund plötsligt inte alls LW lika bra.
Det är precis samma sak med brodern och barnen Davidsson. Alla visste att de hade barn. Flera hade träffat dem eller sett dem. Sedan visade det sig att det inte stämde.
I början av tråden var det många som kände de inblandade, bodde på gatan osv. Var har de tagit vägen?
Det här verkar som bagateller, men i min teori så är de mycket viktiga. Och ju mer som avslöjas som bluff, desto intressantare.

Vi får förstås vara försiktiga med att tro för blint på ngn som postar här. Det känns rätt uppenbart att en del mest verkar vilja skapa oreda. Jag tror inte att det påverkar utredningen i slutändan. Men du tror väl inte alls på den? Om nu alla var med på konspirationen, då hade man väl begravt LW raskt och satt dit SD på nolltid (och sedan, hoppsan, försvann han under en kisspaus med fångtransporten). Eller?
Citera
2018-07-31, 16:01
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Konversation från 2018-06-16:

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Instämmer. Om jag inte missminner mig så skiljer sig UW och MH någon/några månader innan LW anmäler SD för ofredande och därefter för misshandel. Slump? Kanske.

Postaren Schazz svarar:
Jag har rotat en del i det där. Krävde sin man eftersom jag var tvungen att prata med flera ur kretsen för att få ihop bilden. UW och MH skiljer sig på sommaren. UW begär betänketid men denna begär han senare Tingsrätten ändra. vilket datum han ändrar? Den andra november. Vilket datum LW gör anmälan om ofredande? Den andra november.

Min fundering: Kan UW ha hoppats på en återförening/kärleksrelation med LW eller är det kanske endast jag som tänker så?
Citera
2018-07-31, 16:09
Medlem
Citat:
Konversation från 2018-06-16:

Citat:
Instämmer. Om jag inte missminner mig så skiljer sig UW och MH någon/några månader innan LW anmäler SD för ofredande och därefter för misshandel. Slump? Kanske.

Postaren Schazz svarar:
Jag har rotat en del i det där. Krävde sin man eftersom jag var tvungen att prata med flera ur kretsen för att få ihop bilden. UW och MH skiljer sig på sommaren. UW begär betänketid men denna begär han senare Tingsrätten ändra. vilket datum han ändrar? Den andra november. Vilket datum LW gör anmälan om ofredande? Den andra november.

Min fundering: Kan UW ha hoppats på en återförening/kärleksrelation med LW eller är det kanske endast jag som tänker så?
Tror jag också. De har varit gifta och har barn, så gummibandet fanns säkert kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in