Citat:
Ursprungligen postat av
tjackarismyg
För att förklara mina ideer så ska jag berätta lite om mig själv. Jag har tidigare haft nära privat kontakt med en person på ett av de hemliga F'n (FMV, FOA, FRA...) vilket kan jag inte säga.
Då fick jag insyn i hur organisationen ser ut och vad de kan göra, samt vad de får göra. Men framförallt vad de faktiskt GÖR. Dock aldrig i närtid eller med plats, objekt sammanhang osv.
Jag känner också en person som finns nära det som inte är helikopter i Linköping. Det finns väl bara helikopter? säger ni då. Javisst men eftersom det handlar om handhavandet av ett skyddsobjekt så finns det inte skyltar och annonser. Detta skyddsobjekt var förresten inblandat på folk i försvar i Sälen.
Men det var en ren tillfällighet kan man säga.
Redan i början i tråden släppte Schazz att Säpo var där först pga UW's jobb. Jaha tänkte jag, och sen föll allt på plats. Så frågan är: Gäller det ISIS (De som fängslades i Turkiet pga terrorbrott mot Europa och bor i Örebro?) Eller gäller det Vivalla-skjutningarna? Eller hör de ihop? Båda hör i alla fall ihop med Migrationsverkets anläggning där LW arbetade.
Alltså, allt det du räknar upp är vardag i Linköping. Säkert hälften av folket som jobbar på området "Mjärdevi science park" har någon gång gjort något åt Försvaret och fått gå igenom säkerhetskontroll eller är familj med någon som gjort jobb åt dem och därmed kollats.
FMV... Ja, där ligger ju många hundar begravda :-D (ironi)
Dagligen syns ett speciellt flygplan här.....Nej, ingen har i tråden sagt att det bara är helikopter i Linköping, Sveriges flyghuvudstad.
Att bygga stora mordhistorier kring detta är för löst. Du behöver mer kött på benen innan du får över oss på din sida. Lägg ifrån dig Tom Clancy och kolla lite Morden i Midsomer, verkar närmare sanningen här. (Alla ligger med alla, allt ser bra ut utåt, hemligheter, lik hittat av någon på hundpromenad)