Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Jag får intrycket av att Jenven är skeptisk till tipset men att han ändå vill ta upp det, han säger det dock inte rakt ut utan sköter det hela snyggt genom att påtala att det är ytterst osäkert om det var Helena man såg.
Jag menar, hur kan tipset vara "ytterst osäkert" när "brovittnet" har prickat rätt och t.o.m. beskrivit Helenas ovanliga byxor i detalj? Dessutom beskriver hon en man vid hennes sida med pilotglasögon, precis som den man som har hängt efter Helena på stadt under kvällen. Seriöst Ugglan, hur många tjejer med sådana brallor i sällskap med killar i pilotglasögon tror du promenerade hem från stan och ut mot Ekudden vid 02:10 den aktuella natten? Jenven tror alltså INTE på "brovittnet" men av någon outgrundlig anledning vill han ändå ha med det i programmet.
Men visst, din tolkning är givetvis din, min tolkning är min.
Första fetningen: Jag får inte alls det intrycket, jag tycker att han "bara tar upp det" och avslutar med att det är osäkert om det var Helena.
Andra fetningen (till och med "i detalj?"): I så fall är väl tipset idiotsäkert? Och fortfarande är det
inte tipset som är osäkert (enligt din mening) utan huruvida brovittnet såg Helena eller inte!
Det är det som Jenvén säger, ingenting annat!
Tredje fetningen (från "Dessutom"): Tja, om det kvinnliga brovittnet är äkta, såg hon det som hon såg. Vad är konstigt med det?
Sedan skriver du: "Seriöst Ugglan, hur många tjejer med sådana brallor i sällskap med killar i pilotglasögon tror du promenerade hem från stan och ut mot Ekudden vid 02:10 den aktuella natten?"
Inte många, så återigen är det kanske så att vittnet såg det som hon såg (om vittnet är äkta). En tjej i utmärkande byxor med en kille i utmärkande glasögon. Varför skulle ett vittne inte lägga märke till det, om det nu var det som hon såg?
Vidare: "Jenven tror alltså INTE på "brovittnet" men av någon outgrundlig anledning vill han ändå ha med det i programmet."
I vad utläser du att Jenvén inte tror på brovittnet? Jag kan inte se det någonstans. Det kan till och med vara så att Jenvén tar upp brovittnet för att han bedömer det som "säkert". Min enda fundering är fortfarande om polisen känner till det kvinnliga brovittnets identitet eller inte.