2018-07-31, 01:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har skrivit det förut och skriver det igen: GW Perssons bäst-före-datum har gått ut för länge sedan.

Hur menar du då att det påverkar det här fallet? Är GW ute och cyklar när han påstår att det är 2 GM som är inblandade i försvinnandet? att HA är dumpad i Vänern? att dom som är skyldiga fanns i hennes närmaste omgivning? och att dom bodde en bit utanför stan? eller på vilket sätt menar du att han är han fel ute?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-31 kl. 01:45.
Citera
2018-07-31, 01:43
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag tror att man kan komma framåt om man avsätter lite extra tid till det som nu diskuteras, dvs. BW, hans påstådda kvinnliga alibi, bröderna MO och DO samt misstankarna om att "brovittnets" vittnesmål kan vara falskt och inringt anonymt.

Om man själv har något intresse av att bringa klarhet i HAs försvinnande så uppskattar man när någon ibland tar sig friheten att belysa något eller några personer lite extra (vilket har hänt åtskilliga gånger tidigare här i tråden). Men när man som du, direkt sätter sig på tvären så har man god anledning att fundera över vad upprördheten och tvärheten beror på.

En bra förklaring är att PU har ältas i 10 år, men visst vi kan fortsätta att älta honom om det visar sig att det här inte leder någonstans.

Givetvis får du spekulera fritt, precis som jag.

Efter allt som varit trodde väl inte jag att jag skulle skriva och hålla med dig.

Men jag skiter i det nu.
Viktigast är H's Far och Mor får åtminstone en grav el någon form av upprättelse.Åtminstone att Gm namn blir känt vilket är ett straff i sig .
Du kanske blev missled och vem har inte blivit d i början....

Nu gäller det H och försöka det vi alla kan ,hjälpa till.

Så,håller med dig.
Senast redigerad av Donnabella6 2018-07-31 kl. 01:48.
Citera
2018-07-31, 01:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Efter allt som varit trodde väl jag inte hag skulle skriva och hålla med dig.

Men jag skiter i det nu.
Viktigast är H's Far och Mor får åtminstone en grav el någon form av upprättelse.
Du kanske blev missled och vem.har inte blvit d i början....

Nu gäller det H och försöka det vi alla kan ,hjälpa till.

Så,håller med dig.

Tack Donnabella, vi får väl avvakta och se vad som händer. Jag har lagt fram ett förslag men om ingen vill gräva vidare i det så får väl tråden fortsätta att gå sin gilla gång precis som vissa önskar...
Citera
2018-07-31, 02:07
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Tack Donnabella, vi får väl avvakta och se vad som händer. Jag har lagt fram ett förslag men om ingen vill gräva vidare i det så får väl tråden fortsätta att gå sin gilla gång precis som vissa önskar...

Tack,glad jag blir för det gynnar bara vissa att vi ej svarar varandra.

Såg ditt förslag och ang precis det du skrev: som vissa önskar ...vet jag exakt vad du menar!
Nu blir det bingen.
Citera
2018-07-31, 02:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Ponera att bröderna O åker ut mot Sjöängen och där har tillgång till båt. Sedan tar de närmsta mindre väg hem, via prästkvarn, trankärr, hökamossen och västergården. Väl hemma inser de att det finns persedlar kvar i bilen och de åker tillbaka samma väg för att dumpa väskan och annat i kusabäcken. Då stämmer det med viking77's uppgifter, trankärrvittnets uppgifter, samt användaren KungKarl12:es uppgifter om väskfynd.

Bra och detaljrikt inlägg, så här tror även jag att det kan ha gått till - tack. Det är det här scenariot som jag tycker att vi ska försöka utforska och gräva mer i, framför allt behövs ner info om bröderna O. Vad hade familjen och släkten Ohlsson för koppling till golfklubben, det var ju någon som skrev ett inlägg om detta. Vidare, hade någon av bröderna en flickvän vid tidpunkten för försvinnandet? Om så är fallet, vart bodde hon? Vad hade MO eller DO för bil sommaren 92?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-31 kl. 02:20.
Citera
2018-07-31, 03:11
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag får intrycket av att Jenven är skeptisk till tipset men att han ändå vill ta upp det, han säger det dock inte rakt ut utan sköter det hela snyggt genom att påtala att det är ytterst osäkert om det var Helena man såg.

Jag menar, hur kan tipset vara "ytterst osäkert" när "brovittnet" har prickat rätt och t.o.m. beskrivit Helenas ovanliga byxor i detalj? Dessutom beskriver hon en man vid hennes sida med pilotglasögon, precis som den man som har hängt efter Helena på stadt under kvällen. Seriöst Ugglan, hur många tjejer med sådana brallor i sällskap med killar i pilotglasögon tror du promenerade hem från stan och ut mot Ekudden vid 02:10 den aktuella natten? Jenven tror alltså INTE på "brovittnet" men av någon outgrundlig anledning vill han ändå ha med det i programmet.

Men visst, din tolkning är givetvis din, min tolkning är min.

Första fetningen: Jag får inte alls det intrycket, jag tycker att han "bara tar upp det" och avslutar med att det är osäkert om det var Helena.

Andra fetningen (till och med "i detalj?"): I så fall är väl tipset idiotsäkert? Och fortfarande är det inte tipset som är osäkert (enligt din mening) utan huruvida brovittnet såg Helena eller inte! Det är det som Jenvén säger, ingenting annat!

Tredje fetningen (från "Dessutom"): Tja, om det kvinnliga brovittnet är äkta, såg hon det som hon såg. Vad är konstigt med det?

Sedan skriver du: "Seriöst Ugglan, hur många tjejer med sådana brallor i sällskap med killar i pilotglasögon tror du promenerade hem från stan och ut mot Ekudden vid 02:10 den aktuella natten?"

Inte många, så återigen är det kanske så att vittnet såg det som hon såg (om vittnet är äkta). En tjej i utmärkande byxor med en kille i utmärkande glasögon. Varför skulle ett vittne inte lägga märke till det, om det nu var det som hon såg?

Vidare: "Jenven tror alltså INTE på "brovittnet" men av någon outgrundlig anledning vill han ändå ha med det i programmet."

I vad utläser du att Jenvén inte tror på brovittnet? Jag kan inte se det någonstans. Det kan till och med vara så att Jenvén tar upp brovittnet för att han bedömer det som "säkert". Min enda fundering är fortfarande om polisen känner till det kvinnliga brovittnets identitet eller inte.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-07-31 kl. 03:39.
Citera
2018-07-31, 03:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Inte omöjligt, MEN finns det någon som bekräftat att MO och/eller DO var på Stadt, eller åtminstone utanför entrén vid stängning?

Det är en grundregel för att O*son spåret ska vara intressant att nysta i.

Nja, det räcker väl att dom var i stan eller att en av dom var där, t.ex. MO för att det ska vara intressant. HA kan ju ha plockats upp någonstans efter vägen.

Grundregel? PR var ju inte ens i stan den aktuella kvällen *ironi*
Citera
2018-07-31, 03:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag visste genast att Peter Madsen hade planerat att mörda Kim Wall. Varför har han annars med sig till exempel stora, tunga rördelar, lämplig tejp och annat? Men i "Veckans brott" satt GW Persson först och sa att han inte alls trodde att mordet var planerat. Men han ändrade sig ganska snart – tyvärr utan att Camilla Kvartoft påminde honom om det eller pressade honom om det. Jag har skrivit det förut och skriver det igen: GW Perssons bäst-före-datum har gått ut för länge sedan.

Citat:
Hur menar du då att det påverkar det här fallet? Är GW ute och cyklar när han påstår att det är 2 GM som är inblandade i försvinnandet? att HA är dumpad i Vänern? att dom som är skyldiga fanns i hennes närmaste omgivning? och att dom bodde en bit utanför stan? eller på vilket sätt menar du att han är han fel ute?

Det påverkar fallet såtillvida att GW Perssons trovärdighet minskar. Kan man lita på vad han säger? Vet han hur han har det? Ena stunden försöker han verka säker, den andra stunden tar han höjd för att hans teori kanske stämmer till bara 50 procent. Vad vinner vi seriösa i tråden på det – vi som försöker hjälpa fallet till en lösning? Jag tror fortfarande att Skövde-polisen leder matchen.

Sedan har du en förmåga att blanda vilt mellan vad jag (och andra) skriver i olika inlägg. När jag skrev att jag funderar över om GW Persson är fel ute menade jag i förhållande till vad Skövde-polisen har kommit fram till. Någon koppling till att han påstår att det är två gärningsmän inblandade, att Helena skulle vara dumpad i Vänern och så vidare har jag aldrig gjort. Men jag får känslan av att GW Persson kan vara fel ute i förhållande till just Skövde-polisen.

Återigen läser du för fort, och/eller tänker efter för lite innan du svarar och/eller tänker inte igenom ditt svar tillräckligt väl. Eller så vill du medvetet försöka skapa feltolkningar i det som jag – och andra – skriver (anledningen i så fall okänd).
Senast redigerad av Ugglan. 2018-07-31 kl. 03:34.
Citera
2018-07-31, 03:39
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
https://www.expressen.se/gt/gw-om-mordutredarna-en-samling-idioter/

"– Jag har inte samma uppfattning om det händelseförloppet och skulle kunna presentera andra alternativ som är mer trovärdiga än GW:s. Han går in i en fälla. Jag vill inte kommentera varför, men jag har inte samma brottsplatsanalys som han, säger Lars Johansson, som ansvarar för mordutredningen."

Ok tack! Men sånt där ordbajseri och tuppfäktling mellan 2 höjdare i en blaska som Expressen kan ju inte tas på fullt allvar det här är ju bara spel för gallerierna och hör ju till. Såna där gamla polisrävar sitter ju och skrattar i efterhand när det dras stora växlar på ingenting i media och nån av dom "åker dit". Nästa gång är det Johansson son får sig en rejäl känga av GW och så där håller der på.

Vad det gäller ev.brister i utrednings underlaget för GWs del så tror jag att han kan saknar det allra senaste i fallet. Men det finns ju mycket från den tidiga utredningen som han fortfarande måste ha tillgång till, och, det är ju i inledningsfasen som man ofta hittar dom intressanta personerna, förhören och vittnesuppgifterna. Polisen har kanske fått in lite nytt på "pilot" under det senaste året men "pilot" är ju inte inreessant enligt GW så han har nog material så han klarar sig.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-31 kl. 03:49.
Citera
2018-07-31, 03:47
Medlem
Ugglan.s avatar
https://www.expressen.se/gt/gw-om-mo...mling-idioter/

"– Jag har inte samma uppfattning om det händelseförloppet och skulle kunna presentera andra alternativ som är mer trovärdiga än GW:s. Han går in i en fälla. Jag vill inte kommentera varför, men jag har inte samma brottsplatsanalys som han, säger Lars Johansson, som ansvarar för mordutredningen."

Citat:
Ok tack! Men sånt där ordbajseri och tuppfäktling mellan 2 höjdare i en blaska som expressen kan ju inte tas på fullt allvar det här är ju bara spel för gallerierna och hör ju till. Såna där gamla polisrävar sitter ju och skrattar i efterhand när det dras stora växlar på ingenting i media och nån av dom åker dit. Nästa gång är det Johansson son får sig en rejäl känga av GW och så där håller der på.

Vad det gäller ev. avsaknad av material för GWs del så tror jag att han kan saknar det allra senaste i fallet. Men det finns ju mycket från den tidiga utredningen som han måste ha tillgång till, och, det ju i inledningsfasen som man ofta hittar dom intressanta personerna och vittnesuppgifterna. Polisen har kanske lite nytt på "pilot"men det är ju inte inreessant enligt GW så han har nog material såg det räcker

Jag tolkar det som att Expressen citerar Lars Johansson, och då bör det vara exakt så som han sa.

Vad GW Persson anser vara intressant eller inte spelar ingen roll om det som är nytt hos Skövde-polisen helt har gått Persson förbi. Faktum kvarstår att Persson medger att han inte är speciellt säker utan gissar precis som vi i tråden gör. Han "tror", "gissar" och har "bristande underlag". Så säger han själv.
Citera
2018-07-31, 03:53
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ok tack! Men sånt där ordbajseri och tuppfäktling mellan 2 höjdare i en blaska som Expressen kan ju inte tas på fullt allvar det här är ju bara spel för gallerierna och hör ju till. Såna där gamla polisrävar sitter ju och skrattar i efterhand när det dras stora växlar på ingenting i media och nån av dom "åker dit". Nästa gång är det Johansson son får sig en rejäl känga av GW och så där håller der på.

Vad det gäller ev.brister i utrednings underlaget för GWs del så tror jag att han kan saknar det allra senaste i fallet. Men det finns ju mycket från den tidiga utredningen som han fortfarande måste ha tillgång till, och, det är ju i inledningsfasen som man ofta hittar dom intressanta personerna, förhören och vittnesuppgifterna. Polisen har kanske fått in lite nytt på "pilot" under det senaste året men "pilot" är ju inte inreessant enligt GW så han har nog material så han klarar sig.

Ja och detta kommer från herr Lars J som LJÖG om att skon med dna blodroppen skulle skickas in,som REDAN var skickad in....i rest my case.

Nåväl,man får tro hur man vill.
Lars J har enl mig gjort bort sig så jag har noll respekt för vad den mannen säger el tror.

Nä,nu säger jag godnatt återigen!
Citera
2018-07-31, 03:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
https://www.expressen.se/gt/gw-om-mo...mling-idioter/

Jag tolkar det som att Expressen citerar Lars Johansson, och då bör det vara exakt så som han sa.

Vad GW Persson anser vara intressant eller inte spelar ingen roll om det som är nytt hos Skövde-polisen helt har gått Persson förbi. Faktum kvarstår att Persson medger att han inte är speciellt säker utan gissar precis som vi i tråden gör. Han "tror", "gissar" och har "bristande underlag". Så säger han själv.

Ja men med "bristade underlag" kan en sån kuf som GW mena att han inte har tillgång till alla dom senaste turerna med "pilot". Men jag tror inte han bryr sig om det eftersom han ändå inte tror på "pilot" som GM. Han har tillgång till det material han behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in