Citat:
Ursprungligen postat av
Britania
Oj..här händer det grejer!
Något som gnager mig oerhört är varför BW utelämnas helt i dokumentären! Enligt mig så är det oerhört intressant eftersom han såg HA sist ifrån stadt och krama henne...mariestad är inte så stort och man känner igen dom mesta av dom som är runt omkring, så han borde ha sett en hel del...så om inte han är intressant så vet jag ej!
eegaz är ju väldigt på att brovittnet är äkta....tror jag inte ett skvatt på! Vad har du för agenda eeqaz?
Tror fortfarande HA fraktades ut på Vänern efter hon bragts om livet, så det är superintressant ner mot golfklubben och mot Dillö ( som för övrigt BW har stuga va)...KM är nog en bricka i spelet tyvärr ( han kan nog veta vad som hände)!
Men jag tror dom inte åkte norr ut iallafall utan söder mot golfklubben!
Hur många människor är det i omlopp på en golfklubb kl 02:00-06:00? Safe place... BW är högintressant
Hundarna fick ju upp ett spår i närheten av golfklubben.
Då tänker jag på två tillvägagångssätt.
De är tre personer.
HA lastas in i bilen nära hennes hem. Lastas sedan ur i närheten av golfbanan för att sedan. Forslas vidare till en båt.
En tar bilen tillbaka och parkerar den vid sjukhuset. Och två tar hand om kroppen.
Jag tror INTE de hade båten nere vid golfklubben. Utan platsen har de valt för att det rör sig inget folk där på nätterna.
Det är nära stan, men ändå undanskymt.
Så båten fick hämtas och köras dit.
Eller så är det två gärningsmän.
De lastar i kroppen nära hennes hem. En hämtar en båt. Den andra kör ner mot Sandviken. Lägger ur kroppen på ett tillfälligt ställe, där hunden markerade.För att sen parkera på ett lämpligare ställe. De hjälps sedan åt och dumpa kroppen ute i farleden.
En tar båten tillbaka. Och den andre tar bilen och parkerar vid sjukhuset.
Och troligtvis var det kroppen som blev påkörd någon dag senare.