2018-03-21, 12:39
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Ytterligare an anledning att inte vara på Facebook
Sålt personuppgifter, visserligen i USA
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6909188

Såg detta som jag tyckte stämde bra.

* if you’re surprisen that Facebook sells your data then you’re the reason why packets of peanuts have ”may contains nuts” written on them *
Citera
2018-07-29, 09:02
Medlem
pantywankers avatar
Skulle aldrig få för mig att vara med på skiten. Vidrig behandling av sina kunder med personuppgifter mm. Säljer dig till höger och vänster och lämnar ut uppgifter till snuten bara dom viskar om det
Har däremot ett fake-konto som inte leder till någon riktig person med ett väldigt vanligt för och efternamn för att kunna kolla på vissa saker.
Att dessutom vissa tar för givet att alla har fb gör inte saken bättre.
P4 GBG har ingen vanlig hemsida i sina sändningar utan hänvisar bara till sin jävla facebook
Det är detta som kallas för public service som dessutom kommer gå på skatten snart.
Du måste vara medlem på ett Amerikanskt bolag med taskiga villkor för att kunna ta del av utbudet.
Citera
2018-07-30, 23:57
Medlem
Jag kör no-friends-strategy. Endast med för grupperna, underbart att endast har sånt i flödet som intresserar mig. Inga bildet på nåns nya sommarskor, skrytresor, duktiga barn.. fy fääen!

I grund och botten tror jag fb går ut på att få andra människor att må dåligt.
Citera
2018-07-31, 00:12
Medlem
Onehandclappings avatar
Hoppade av lämmeltåget och raderade kontot permanent.
Blir så tydligt nu i efterhand hur mycket tid som spenderas på den där skiten till absolut noll nytta.
Facebook föder inget annat än lidande
Citera
2018-07-31, 00:59
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onehandclapping
Hoppade av lämmeltåget och raderade kontot permanent.
Blir så tydligt nu i efterhand hur mycket tid som spenderas på den där skiten till absolut noll nytta.
Facebook föder inget annat än lidande

Hur många timmar om dagen brukade du sitta på Facebook?
Citera
2018-07-31, 01:22
Medlem
zrtxs avatar
Använder endast Facebook för att ha koll på olika evenemang som händer och diverse grupper, allt annat bryr jag mig inte om.
Citera
2018-07-31, 01:39
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Hur många timmar om dagen brukade du sitta på Facebook?

Olika.
Även om den effektiva tiden på Facebook inte var speciellt lång varje dag så försvann dyrbar tid genom att jag ofta gick in och la tid på absolut ingenting istället för att dra igång ett aktuellt projekt som låg och väntade.
Dagarna stannade istället av och där förlorades många dyrbara timmar.
Såg samma beteende på arbetsplatsen idag hos en kollega.. Bara ett jävla passivt scrollande.. Galet egentligen hur vi beter oss, hehe
Citera
2018-07-31, 02:30
Medlem
Känner en tjej som är rätt udda, 30 år, skitsnygg, akademiker och social. Och har aldrig använt Facebook. Hon har smartphone men använder inte sociala medier alls. Vill man ha kontakt med henne är det samtal, sms och mail som gäller.
Citera
2018-07-31, 04:33
Medlem
Flytt-lasses avatar
Har haft men avregga rätt snabbt, blev så jävla trött på plingandet hela tiden.
Se nått jävla inlägg att dom ätit, varit ute med hunden, tvättat bilen etc.
Fast vissa tycker nog att man är knepig eller udda, men vem fan bryr sig.
Sen har jag aldrig gillat juden Znookenberg och som nån annan skrev, man slipper fyllflippra iväg massa meddelanden.
Citera
2018-07-31, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytt-lasse
Har haft men avregga rätt snabbt, blev så jävla trött på plingandet hela tiden.
Se nått jävla inlägg att dom ätit, varit ute med hunden, tvättat bilen etc.
Fast vissa tycker nog att man är knepig eller udda, men vem fan bryr sig.
Sen har jag aldrig gillat juden Znookenberg och som nån annan skrev, man slipper fyllflippra iväg massa meddelanden.

Du vet att du kunde stänga av notifikationerna va?
Citera
2018-07-31, 10:03
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
All heder åt dina kamrater som vägrar gå med.

Facebook är ju bara en enda "Jag har flest polare" tävling.

Instämmer. Det är snarare ett sundhetstecken att inte finnas med på Facebook. Sedan finns det folk som har en Facebooksida men som inte har någon info om sig själva eller svarar på kontaktansökningar och liknande. De bara finns där utan några aktiviteter alls. Nästan ännu bättre strategi.

Facebook är för småttingar (def. ålder eller mental kapacitet) Vill man nödvändigtvis vara kontaktbar dygnet runt så finns det ju andra vägar och medier.

Många vill helt enkelt inte drälla digitala fingeravtryck omkring sig mer än nödvändigt.
Citera
2018-07-31, 10:06
Medlem
Har aldrig haft Facebook och klarar mig bra ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in