Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-06, 17:27
  #565
Medlem
Tuvtramps avatar
Jag är en av dessa som vägrar Facebook, har aldrig haft något registrerat konto där och kommer heller aldrig att skaffa mig ett. Förstod redan från början vart det skulle braka hän så lät bli och har aldrig ångrat det beslutet.

Tanten min har dock och lägger en del tid på att lägga upp bilder, uppdatera ditten & datten samt skriva hur snutti-nutti hunden har varit.
Citera
2018-03-04, 23:35
  #566
Medlem
Dimpens avatar
Facebook.... vad är det..... och varför?
Opåverkad fritänkare
Citera
2018-03-05, 05:24
  #567
Medlem
pillowfighters avatar
Har vänner som vägrar Facebook och jag själv hade stängt mitt konto om det inte varit för att jag sköter en förenings konto oxå. Facebook har blivit en enda business.
Citera
2018-03-11, 16:37
  #568
Medlem
lersaters avatar
Jag ska ta bort min FB för i stort sätt allt jag skriver är kränkande mot nån jävel.. ingen mening att va med då liksom.
Citera
2018-03-11, 17:18
  #569
Medlem
Slottsherres avatar
Fy fan! Har aldrig haft en tanke på att offra tid på Facebook.
Tänk på alla jävlar som då skulle förvänta sig att man gillar dom
Citera
2018-03-11, 17:51
  #570
Medlem
No6s avatar
Jag tog bort min facebook för över ett halvår sedan, blev så trött på skiten samt, såklart, missbrukade jag det. Skrev meddelanden till folk på fyllan osv. Känns otroligt skönt att vara "borta" från facebook.

Annars tycker jag det är rätt töntigt med folk som vägrar facebook för att känna sig speciella eller så.
Citera
2018-03-11, 17:59
  #571
Medlem
falconer8s avatar
Har inte FB men har haft. Men det är nog en 6-7 år sedan jag tog bort kontot nu och det har jag aldrig ångrat. Tvärtom så ångrar jag att jag likt den andra fårskocken lät mig luras att gå med.
Citera
2018-03-18, 08:46
  #572
Medlem
Ytterligare an anledning att inte vara på Facebook
Sålt personuppgifter, visserligen i USA
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6909188
Citera
2018-03-20, 09:37
  #573
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Ytterligare an anledning att inte vara på Facebook
Sålt personuppgifter, visserligen i USA
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6909188

Japp tänkte precis nämna, det börjar där sen har det läcks lite här o var Tur att man gick ur i tid, (Förhoppningsvis) Yikes
Citera
2018-03-21, 12:00
  #574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Japp tänkte precis nämna, det börjar där sen har det läcks lite här o var Tur att man gick ur i tid, (Förhoppningsvis) Yikes


Den som inte begrep, insåg eller förutsåg att detta skulle ske med Facebook, skall naturligtvis fråntas sin internetuppkoppling för all framtid. Inkompetenta imbeciller! Sluta betrakta Facebook som någon "Moder Theresa" eller "Ghandi" som vill alla människor väl! Så är det ju verkligen inte, tvärtom. Lär er denna läxa och skapa er nya liv! Lycka till!
Citera
2018-03-21, 12:15
  #575
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Ytterligare an anledning att inte vara på Facebook
Sålt personuppgifter, visserligen i USA
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6909188
Hela affärsidén med Facebook är ju att samla in personuppgifter, som idioter lämnar ifrån sig gratis, för att sedan sälja & tjäna pengar på dessa uppgifter.
Citera
2018-03-21, 12:36
  #576
Medlem
Tsarevitjs avatar
Man måste motvilligt beundra juden Zuckerberg. Redan som student på universitetet kom han på att människor älskar att vika ut sig på nätet. Hans affärsidé är genialisk. Det kostar inget att gå med i FB men dina uppgifter lagras och säljs sedan till olika aktörer som utnyttjar dem för olika syften. Men nu har nog girigheten slagit tillbaka mot herr Zuckerberg. Den information man sålde till den brittiska IT-firman verkar ha utnyttjats på ett oetiskt sätt inför presidentvalet i USA. Dessutom framstår det brittiska företaget som synnerligen suspekt, eftersom de använder skumma metoder för att påverka människor i olika avseenden.
Jag hoppas att detta kan öppna ögonen på många naiva FB-användare och att de lämnar denna plattform. Själv insåg jag tidigt nackdelarna med ett deltagande. Jag har aldrig varit med i FB. Jag svarade heller inte på Folk- och bostadsräkningens frågeformulär under 80-talet, trots risk för att bli bötfälld. Människor måste vara mer rädda om sin integritet och sitt privatliv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback