2012-07-14, 12:38
Medlem
Klart man har facebook, för den vanlige vännen ser jag helt död ut. Blir kanske intaggad på något ställe ibland eller taggad i någon bild eller att jag själv kanske laddar upp någon bild men det sker så sällan. Kanske skriver en rolig status på fyllan, men sån sker så sällan pga att mina vänner och jag har en hemlig grupp där vi gör exakt vad vi vill, säger vad vi vill och lägger upp helt sjuka bilder.
Citera
2012-08-08, 17:07
Medlem
Wargtasss avatar
Nu är tråden visserligen lite gammal men ämnet är aktuellt.. Jag tycker att dina vänner redan har förklarat för dig varför de inte vill ha FB. Det är väl bara för dig att respektera, liksom?
Jag känner lika många som har FB som inte har det och det lutar åt att jag snart stänger ner mitt eget konto där av olika orsaker.
Citera
2012-08-08, 17:19
Medlem
Låter som ett sundhetstecken att vägra Facebook.
Citera
2012-08-08, 17:24
Medlem
Wargtasss avatar
Jag träffade en vän som jag umgåtts en hel del med tidigare. Numera hörs vi mest via FB. Det visade sig snabbt att hon hade örnkoll på vad som hänt mig och hur jag hade det bara genom att ha läst mina statusuppdateringar på FB. Till saken hör att hon aldrig kommenterar eller "gillar" utan bara finns tyst där ute.. Det blev en tankeställare för mig. Jag har verkligen saknat att träffas "på riktigt".
Citera
2012-08-08, 17:25
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Låter som ett sundhetstecken att vägra Facebook.

Ja då. Har det inte och har inga som helst planer på att skaffa det, trots bekantas försiktiga påtryckningar.
Löjligt att man inte ska kunna vara utan sådant trams utan att folk ska undra varför man inte har det. Borde vara tvärt om.
Citera
2012-08-08, 22:17
Medlem
Rätt så polariserade åsikter här verkar det som. Själv har jag inget konto, av ett par anledningar. Tidigt var det helt klart en "den som mest vänner på facebook när han dör vinner"-mentalitet. Så kan man nog inte säga att det är längre. Främsta anledningen till att jag inte valt att bli medlem är deras hantering av diverse inställningar för hur man vill dela sin egen information. Det är tydligt att de vill att användarna ska dela så mycket som möjligt med så många som möjligt. Nu menar jag inte bara det vanliga att "facebook äger ju alla bilder du lägger upp" - ja, det får man väl nästan räkna med, och om dom inte gjorde det så har du ju ändå valt att publicera bilden på internet; jag syftar på sättet de inför/infört diverse inställningar.

Jag har inga problem med att folk väljer att använda facebook, det är tydligt att det finns behov för sådana tjänster. Däremot kan det tyckas lite soligt att det blir så pass stor del av folks liv, men det går att säga samma sak om mycket annat som rör internet.
Citera
2012-08-08, 22:26
Medlem
Om någon har problem med Facebook så föreslå Google+
Många tycks vara lite hipsters och vägrar Facebook som vissa vägrar TV.
Citera
2012-08-11, 13:08
Medlem
SamsonZs avatar
Jag hade tidigare elitistiska drag. Vägrade läsa Da Vinci koden, eftersom alla andra gjorde det. Vägrade titta på Titanic-filmen för att alla andra gjorde det. Vägrade lyssna på hitmusik, valde hellre obskyr okänd musik. På samma sätt vägrade jag Facebook, eftersom jag inte ville vara som Svensson i största allmänhet, men jag föll till slut till föga. Nu är jag också på Facebook och tycker att det kan vara ganska givande. Framförallt kul att återknyta bekantskapen med gamla vänner och gamla flammor. Har dock fortfarande bekanta som inte är på Facebook. Har aldrig frågat dem varför. Somliga av dem är intellektuella och lever en lite alternativ livsstil, vilket kanske kan förklara deras val att stå utanför.
Citera
2012-10-25, 03:59
Medlem
utan.att.stannas avatar
tror det är 3 månader för mig med. Saknar dock att chatta med folk... Fan det borde finnas en chattfunktion på något sätt för sina fb vänner utan att använda fb itself..
Citera
2012-10-26, 13:54
Medlem
Roxanas avatar
Har ingen Facebook och ju mer folk har propsat på desto mindre sugen blev man.

Har hittills aldrig hamnat i en situation där jag känt att helvete att jag inte har facebook. Och det tolkar jag som ett tecken på att allt är som det ska. Är inte heller ett dugg intreserad av bloggar, myspace, twitter osv. Jag är en FB-kvinna och det duger gott och väl. Här finns ju allt. Man kan chatta, posta bilder, meddela om man haft en bra/dålig dag, visa bilder på alltifrån kläder till maträtter, socialt på så vis att man kan gå på träffar, osv.
Citera
2012-10-26, 15:28
Medlem
Facebook är skit, förstår inte egentligen meningen av det. Är det så jävla svårt att ringa en gammal polare som man inte har träffat IRL, istället för att skicka en vänförfråga.
Citera
2012-10-27, 20:00
Medlem
Dobbelss avatar
Jag har aldrig känt mig övertalad till att gå med i Facebook men ser inget fel i hemsidan för det. Självklart är jag medveten om att man själv väljer vilken information om sig själv som vill vara synlig, hur mycket man vill vara på sidan och hur många kompisar man vill lägga till. Och jag ser inget fel i att använda sig av det. Den stora frågan för min del är bara exakt varför jag skulle bli medlem där? Besatt av sidan skulle jag väl bli (jag kan bli helt galen över folks personuppgifter), men av vilken anledning? Dessutom är alla mina vänner relativt nära mig och har inget behov av att hålla kontakten på ytterligare ett sätt.

Fortfarande, inget illa mot de som har Facebook och ser man något användbart i hemsidan så är det självklart att jag tycker man ska använda sig av det. Problemet för min del är att jag förmodligen inte skulle finna något där som hjälper mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in