2018-07-30, 23:49
Medlem
Blir mer och mer nyfiken över upplösningen av detta mord..
Citera
2018-07-30, 23:52
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jaha, nu var det färdigläst i den bloggen.

Av det kan man förstå en hel del.

Tur man sparade sista inlägget.

Jag har läst Rutans blogg efter ett tips i pm för en tid sen. Fick känslan av att MH ville att den skulle komma fram i ljuset, men jag hade fått ett förtroende och det höll jag. Någon såg till att den kom ut i tråden och jag tror att MH själv har ett finger med i publiceringen på något sätt, men antagligen blev det inte de reaktioner som önskats. Därför kanske det nyss tillkom lösenordsskydd?

Nåväl, när bloggen låg offentligt, så dristade jag mig till att kopiera hela bloggen när hon gjorde sitt sista inlägg den 15 juli. Detta för att hon tidigare bett om att man skulle låta hennes barn vara ifred. Hon däremot, tog sig rätten att utmåla LW och UW:s barn offentligt. När jag läste hennes rader om barnen, bestämde jag mig för att kopiera hela hennes blogg och har den nu i ett word-dokument. Det blev väldigt många sidor text (hon kan ge ut en ny bok)...
Citera
2018-07-30, 23:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det är vackert av dig att som du gör i det du fetat (alltså längst ned), värna en person som kanske är deprimerad och även fysiskt sjuk, men jag tycker du undertrycker det faktum att kvinnan valt att skriva publikt.
Du tog i ett tidigare inlägg till brösttoner när du läxade upp en annan skribent och där du förde fram vikten och den terapeutiska nyttan av att skriva. Det är många gånger helande att skriva och därefter läsa sin egna text, men därifrån till att publicera det skrivna är minst sagt ett stort steg och vidare diskutabelt vad gäller "nyttan".

(min fetning)
Du glömmer(?) en sak: När NW yttrar sig offentligt, så är det en underårig person som gör det. Underåriga personer förväntas inte ha full social och mental mognad och det är därför de är omyndiga.
Vi som är vuxna nog att få lov att ha konto på Flashback bör försöka låta bli att dra ut barnen på den offentliga arena som en tråd här innebär.
Så tycker jag.

En sjuk människa tänker inte som vi gör att det kanske inte är lämpligt att dela med sig allt publikt. Man ska inte glömma att en människa som mår psykiskt dåligt inte tänker med sunt förnuft alla gånger.

När det gäller minderårigas utsagor versus vuxnas så är det faktiskt tvärtemot det du säger att man ALLTID tar det som barnet säger vara som sanning när det gäller missförhållanden i hemmet innan en utredning kan bevisa att utsagon inte stämmer. Man ska hellre tro en gång för mycket än en gång för lite när det gäller barns trygghet och säkerhet.
När en vuxen kommer med diverse anklagelser är motparten däremot alltid oskyldig tills bevisad skyldig.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-31 kl. 00:21.
Citera
2018-07-30, 23:53
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Lösenordsskyddade hon det precis? Kommer inte in på länken. Det gick förhållandevis snabbt isåfall. Hon läser/skriver förmodligen i tråden..

Ja den är numera lösenordsskyddad.
Citera
2018-07-30, 23:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag har läst Rutans blogg efter ett tips i pm för en tid sen. Fick känslan av att MH ville att den skulle komma fram i ljuset, men jag hade fått ett förtroende och det höll jag. Någon såg till att den kom ut i tråden och jag tror att MH själv har ett finger med i publiceringen på något sätt, men antagligen blev det inte de reaktioner som önskats. Därför kanske det nyss tillkom lösenordsskydd?

Nåväl, när bloggen låg offentligt, så dristade jag mig till att kopiera hela bloggen när hon gjorde sitt sista inlägg den 15 juli. Detta för att hon tidigare bett om att man skulle låta hennes barn vara ifred. Hon däremot, tog sig rätten att utmåla LW och UW:s barn offentligt. När jag läste hennes rader om barnen, bestämde jag mig för att kopiera hela hennes blogg och har den nu i ett word-dokument. Det blev väldigt många sidor text (hon kan ge ut en ny bok)...

Vill du dela med dig av dokumentet här om det går. Känns som det bara är en tidsfråga innan vi inte kan läsa i bloggen med tanke på hur hon blir påhoppad här.
Citera
2018-07-30, 23:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Nu har bloggen blivit lösenordsskyddad, det gick fort. Hon skrev att hon hade vänner som läser i denna tråd, vilket uppenbarligen var sant. Jag hann aldrig igenom hela bloggen tyvärr men tillräckligt för att förstå vilken härva det varit. Stackars alla barn!

Ja, det gick snabbt. Många frågetecken i den här historien. Undrar förresten när NFC äntligen blir klara med analyssvaren? Man tycker att de borde ha fått fram något snart.
Citera
2018-07-30, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vill du dela med dig av dokumentet här om det går. Känns som det bara är en tidsfråga innan vi inte kan läsa i bloggen med tanke på hur hon blir påhoppad här.

jag tar gärna ett kopia också!
Citera
2018-07-30, 23:58
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Bra tänkt, jag läser från mobilen jämt så har svårt att spara mer än bilder.

Hon ska väl också vara pastor?

Hur kan hon i så fall lägga ut så personliga saker om fd mannens barn? Inte för att hon har tystnadsplikt till honom men hon borde kanske tänka lite mer på sånt än gemene man.
Citera
2018-07-30, 23:59
Medlem
Citat:

Vad bra gjort av dig. Det hon skrev om en mardröm att hon jagades (för att dödas?) genom en skog av UW gjorde mig betänksam. Hade han visat hotfulla sidor? Stod det något mer om sådant i inläggen?
Citera
2018-07-31, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
LW är dock väldigt schysst när hon skriver om andra, även exmaken, i sina bloggar och loggar. UW verkar isf mer manipulativ.

Nu vet jag att jag ger mig långt ut på tunn is, men att LW skriver schysst om andra, hindrar väl inte att det skulle kunna skett med avsikten att påverka?
LW kanske var betydligt mer strategisk än vad UW var/är?
Citera
2018-07-31, 00:07
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Det är många som av nån anledning tycks störa sig på att jag framför min uppfattning om att LW saknade nära väninnor. Eller förresten: saknade och saknade? Jag är inte alls övertygad om att LW med nån sorg saknade tjejbästisar, utan det var en situation hon själv hade försatt sig i. Kanske inte planerat och på förhand genomtänkt, men inte desto mindre lär det ha blivit så.

Om de döda bör man inte tala illa, särskilt kanske inte om de brutalt mördats och ännu särskildare om personen ifråga dessutom lämnar tre barn efter sig. Det jag här nedan kommer att skriva kommer det att bli reaktioner på och det kan inte hjälpas. Jag påstår nämligen att LW till sin natur var en svekfull person. Att se det där i skrift kan väcka ilska och hat, men jag tror att jag med exempel kan underbygga min uppfattning så att den kanske kan accepteras. Det lär jag få se.

Varför UW och LW skildes har inte jag riktigt fått nån förklaring till, så det vore fel att där förutsätta att LW svek UW. Jag lämnar alltså det helt.
Men så småningom viger LW paret SD och HD. Som kristen vigselförrättare har LW ett särskilt stort ansvar för den akt hon genomför och hon blir för all framtid moraliskt ansvarig för det hon genomfört. Men ändå sviker LW sitt kall, sitt uppdrag, när hon en tid senare väljer att med SD bedriva otukt (enl kyrkans ordning). LW träffar SD i smyg och hon sviker givetvis HD å det grövsta. LW spelar ett spel och jag kan inte se annat än att hon gör det fullt medvetet och kanske också med ett visst mått av triumf? Hon har knyckt SD från HD. Det ÄR ett svek!

Det har i tråden talats om andra män som LW haft, eller kanske inte haft? -sexuella relationer med. Det är alls inte omöjligt att tänka sig att nån av dessa män skulle kunna känna det som att LW lekt med den personen, men om det vet jag inget. Men nog ser jag där i så fall en situation där LW svikit nån för nån annan. Mina spekulationer.

Däremot tvekar jag inte att utpeka LW som en svikare visavi de tre barnen. Ingenstans har jag sett att LW gett sina barn total uppmärksamhet, utan istället är hon på ett närmast chockerande nonchalant vis benägen att närsomhelst på natten kasta sig iväg för att leta efter en burk. En vuxen kvinna beter sig extremt omoget och självupptaget. Säkert kommer en del i tråden att kasta sig över min gammalmodiga inställning om att jag aldrig skulle lämna mina barn ensamma mitt i natten, på det vis och med sån grund som LW gjorde det. Vikten av att kanske få till en "FTF" eller en magisk, het date, tycks ha varit LW:s drivfjäder och kompass. Allt det där pekar bort från barnen och deras behov av att ha en, åtminstone fysiskt, närvarande mamma hos sig. LW svek sitt moderskap.

En kvinna med LW:s utseende, utstrålning och karltycke och som dessutom inte döljer att hon gillar att vara i herrarnas centrum och få deras uppmärksamhet, blir ofta sedd med viss misstro av kvinnor med insyn i vad som händer. Kvinnor som ser och hör vad som sker runt LW lär inte vilja göra henne till bästa-väninna. Visste man om hur hon betett sig med SD mot HD och mot sitt kristliga löfte, så ser varenda kvinna i den miljön, att LW är av en svekfull natur och lär därför hålla henne på ett visst "säkerhetsavstånd".

Så om inte LW fallit offer för en random cykeltjuv ad modum Åmsele 2.0 så lär det kunna finnas motiv för mord baserat på upplevt svek och då i en betydligt högre farlighetsnivå än vad gäller upplevd svartsjuka.
Man som kvinna, ung som gammal, kan ha känt sig gruvligt sviken av den svekfulla LW. I det mordmotivet lägger jag mina 5 cent. Tror inte längre på min hypotetiske cykeltjuv, trots mordet tidigt i morse.

Jag invänder verkligen inte mot din poäng med att förståelse för hur LWs personlighet var kan visa på varför hon blev mördad, dvs att hon kanske uppfattades som svekfull eller ett hot av andra kvinnor om så nu var fallet (jag har ju även en kvinnlig GM som mest trolig). Min undran gällde endast om hon de facto verkligen var utan just kvinnliga vänner då bekanta till henne även vittnat om att hon haft det och hennes Instagram är betydligt mer ”kvinnligt” präglad än ex geocachforumet. Vad det verkar så går ju uppgifterna om detta isär av vad jag minns av tråden. Medan en del beskriver henne som en grabbig mansslukerska som gärna tittade på gifta män så beskriver andra henne som en fin vän med fler vänner och privatliv än vad som syns genom huvudhobbyn. Känner att det blir svårt att avgöra vad som stämmer här då man får så dubbla budskap.

Jag kan absolut känna igen den kvinntyp du beskriver och har i min yttre bekantskapskrets stött på en sådan som retat gallfeber både på mig och andra, ytlig, på alla andras killar och sparkade därtill nedåt så ofta hon kom åt mot kvinnor i omgivningen genom elaka spydigheter. Om hon försvann skulle det väl finnas en handfull som iaf inte storgrät. Så nej, jag ifrågasätter verkligen inte alls behovet av att belysa LWs person och om en sådan personlighet var fallet vilket då skulle kunna säga något om motiv och typ av GM. Min undran var bara om avsaknad av vänninor verkligen stämmer helt.
Citera
2018-07-31, 00:07
Medlem
Citat:
Nu vet jag att jag ger mig långt ut på tunn is, men att LW skriver schysst om andra, hindrar väl inte att det skulle kunna skett med avsikten att påverka?
LW kanske var betydligt mer strategisk än vad UW var/är?

Det är möjligt. Men att hon alltid fick som hon ville tvivlar jag starkt på, hennes liv verkar inte ha varit en framgångssaga precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in