2018-07-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Han hade ju också en blogg, som det länkats till tidigare. Där skriver han en del negativt om LWs föräldrarskap. Luktade rejäl offerkofta.

Aha, det är jag som inte hängde med trodde sociala medier var Instagram och annat.
Citera
2018-07-30, 23:20
Medlem
2016-12-01 skriver exhustrun i sin blogg: "Det är en ny månad i ett nytt liv och jag är inte längre säkerhetsklassad genom äktenskap med U."
Citera
2018-07-30, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag uppfattar det som att det som framkommer om barnen i rutbloggen är känt bl.a. av deras skola och vänner?
Har ännu inte läst hela bloggen dock.

NW har ju dessutom själv varit väldigt öppen om vad som försiggick mellan hans mamma och honom samt även sina syskon enligt flera inlägg i tråden av postare som känner familjen.

Sedan är det hennes privata blogg och den verkar anonym. Hon har varken sitt namn eller andras. Jag uppfattat det som att hon bara har gett länken till några få av sina nära med tanke på att det finns få kommentarer.

Förstår inte varför ni ska komma med kommentarer som eventuellt kan göra en svårt deprimerad cancersjuk mamma till funktionshindrad barn må ännu sämre? Vad vinner vi på det? Hon kanske läser här.

Det är vackert av dig att som du gör i det du fetat (alltså längst ned), värna en person som kanske är deprimerad och även fysiskt sjuk, men jag tycker du undertrycker det faktum att kvinnan valt att skriva publikt.
Du tog i ett tidigare inlägg till brösttoner när du läxade upp en annan skribent och där du förde fram vikten och den terapeutiska nyttan av att skriva. Det är många gånger helande att skriva och därefter läsa sin egna text, men därifrån till att publicera det skrivna är minst sagt ett stort steg och vidare diskutabelt vad gäller "nyttan".

(min fetning)
Du glömmer(?) en sak: När NW yttrar sig offentligt, så är det en underårig person som gör det. Underåriga personer förväntas inte ha full social och mental mognad och det är därför de är omyndiga.
Vi som är vuxna nog att få lov att ha konto på Flashback bör försöka låta bli att dra ut barnen på den offentliga arena som en tråd här innebär.
Så tycker jag.
Citera
2018-07-30, 23:33
Medlem
Cocinellas avatar
Jaha, nu var det färdigläst i den bloggen.

Av det kan man förstå en hel del.

Tur man sparade sista inlägget.
Citera
2018-07-30, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har läst det här tidigare men inte velat nämna det då jag fick det i förtroende.

Om vi tittar på hur UW gör slut med kvinnan och frågar oss varför.
En inte allt för osannolik anledning är att LW ligger å styr i bakgrunden.
Hon kan mycket väl ha fått honom att tro att om du skiljer dig så försöker vi
bli en familj igen.

Jag skulle alltså inte bli förvånad om hon helt enkelt manipulerade UW.
När han va skild så va dom tillbaka på ruta ett, UW va inte lika intressant längre.

Kan det va det som ligger bakom bråken med NW?
Hade UW en orsak att hata LW djupt och innerligt?

Intressant det du skriver. LW har av andra beskrivits i termer av "intrigans" och jag tror LW har vetat att sköta sina kort och hålla på sina trumfkort.

(det jag fetat)
I min lilla översikt undvek jag att använda ordet "manipulativ" om LW, men eftersom isen nu är bruten, så är jag villig att stötta dig där.
LW var oerhört måldriven och ville nog aldrig förlora en strid ( t ex om en burk eller person), så hon visste säkert hur hon skulle påverka folk så att de skulle kunna gynna hennes ego och mål.
Citera
2018-07-30, 23:35
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
FY FARAO VILKEN LÖGNARE OCH FALSKSPRIDARE DU ÄR!!!
Att man misstolkar eller missförstår nått jag skriver köper jag. Om frågan kommer gör jag ett förtydligande och det är när detta förtydligande är fastlagt, då kan ni ifrågasätta.

Vad du gjorde nu är att ta ett inlägg, bryta ut det och jämföra det som att det är SD:s barn jag skriver om. FY FARAO SÅ DÅLIGT!

Jag skrev:
"Min partner drog ofta till dörren eller väggen när hen vart arg, aldrig dock i ilska mot mig eller barnen. Det var mest situationer där hen själv var "klantig" eller nått annat gick emot hen. Varken jag eller barnen har någonsin känt oss otrygga med hen, alltid varit den mest omtänksamma medmänniska man kan tänka sig."

Det feta är det du tar med och jämför och skriver som att jag skrivit detta om SD.
Vad har min partners utåtagerande en gång i tiden att göra med SD:s barn???

Sakframställan har jag förklarat, så ta inte upp vad jag skrev då, utan det jag förtydligade. Det fanns även andra som skrev dom olika innebörderna med framställan, sakframställan o.s.v.
Jag skrev aldrig (hoppas jag verkligen inte) att jag LÄST den. Jag skrev tidigt, utan att någon la någon vikt i det, vilka skäl åklagaren minst gått upp med. Jag skrev vad jag tolkade, vilket innebär inte automatiskt att jag läst den, men ni tolkade det så, FELAKTIGT! M.a.o. ställ frågan och för en fråga svar dialog från det istället. Det är den dialogen ni kan ifrågasätta.

Så dåligt....

Nu tog du ju iofs själv ut bara en del av inlägget. Hela inlägget handlar om vad du vet om SD och hans personlighet. Jag tolkar det som att du pratar du om SD när du skriver att dina barn aldrig känt sig otrygga med hen. Men eftersom du skriver hen och inte han så kan det ju vara så att du inte alls menar SD. Isåfall har jag tolkat din text fel.

Problemet här är dock att vi är flera som inte litar fullt ut på någonting du längre skriver, då ditt beteende i tråden gjort att det inte gå att känna tilltro till dig. Så det du nu hävdar kan helt enkelt vara ännu en efterkonstruktion. Jag vet inte vad jag ska tro. Du behöver alltså jobba på att skapa mera tillit. Det kan du exempelvis göra genom att vara konsekvent. Det kan du också göra genom att inte påstå att du vet saker när du inte vet saker. Vidare kan du även göra detta genom att inte vara självmotsägande. Du kan väl börja med ett försök till det sistnämnda?

Känner du SD såpass väl att du överhuvudtaget kan ha en uppfattning om hans personlighet? Eller är det så att du inte känner honom och definitivt inte umgås med honom, som du skriver här?

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citat:
Känner honom inte och umgås definitivt inte. Och ser jag honom på ett event skulle jag inte drömma om att fota hans hand... varför???

Detta är en enkel fråga du bör kunna ge ett JA- eller NEJ-svar.
Senast redigerad av Netherworld 2018-07-30 kl. 23:37. Anledning: stavfel
Citera
2018-07-30, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nej, hennes blogg är inte anonym. Vi sitter här och läser den, hon säger själv att hon ska lägga ut adressen på Facebook och sen får alla hennes vänner reda på den och sen deras gemensamma vänner.

Får tankar kring kaninkokerskan, vad är det för fel på folk.

Nu är det framför allt inlägget hon skrivit efter mordet på LW jag vänder mig emot. Känns som att sparka på någon som ligger när hon skriver om barnen som hon gör, detta oavsett om det är sant.

Nu ska jag läsa vidare, hon verkar inte frisk i alla fall.
Det är det uppenbarligen fler i denna härva som inte är 😑
Citera
2018-07-30, 23:36
Medlem
Nu har bloggen blivit lösenordsskyddad, det gick fort. Hon skrev att hon hade vänner som läser i denna tråd, vilket uppenbarligen var sant. Jag hann aldrig igenom hela bloggen tyvärr men tillräckligt för att förstå vilken härva det varit. Stackars alla barn!
Citera
2018-07-30, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Nu har bloggen blivit lösenordsskyddad, det gick fort. Hon skrev att hon hade vänner som läser i denna tråd, vilket uppenbarligen var sant. Jag hann aldrig igenom hela bloggen tyvärr men tillräckligt för att förstå vilken härva det varit. Stackars alla barn!

Jag skulle precis börja spara ner saker men inser nu att vi är fler här som känner till alla som cirkulerat i tråden
Citera
2018-07-30, 23:45
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Det är det uppenbarligen fler i denna härva som inte är 😑

Du har en poäng där, nästan så jag kanske måste ge lite cred till den skribent som tjatat om sekter.

Är det så här det går till i kristna kretsar så får man sig en funderare.
Citera
2018-07-30, 23:47
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Lågt! Vilka bloggar handlar inte om skribentens liv? Cancersjuka dämpar sin ångest genom att dela sitt öde med andra, gravida delar sin babylycka medan andra visar upp sin matkonst. Den här kvinnan delar med sig av sin olycka och sorg. Hon vet nog vad hon talar om och sitter med stor sannolikhet inne med många svar på frågor som debatteras här i tråden.

http://rutsbok.blogg.se

Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jaha, nu var det färdigläst i den bloggen.

Av det kan man förstå en hel del.

Tur man sparade sista inlägget.

Lösenordsskyddade hon det precis? Kommer inte in på länken. Det gick förhållandevis snabbt isåfall. Hon läser/skriver förmodligen i tråden..
Citera
2018-07-30, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Intressant det du skriver. LW har av andra beskrivits i termer av "intrigans" och jag tror LW har vetat att sköta sina kort och hålla på sina trumfkort.

(det jag fetat)
I min lilla översikt undvek jag att använda ordet "manipulativ" om LW, men eftersom isen nu är bruten, så är jag villig att stötta dig där.
LW var oerhört måldriven och ville nog aldrig förlora en strid ( t ex om en burk eller person), så hon visste säkert hur hon skulle påverka folk så att de skulle kunna gynna hennes ego och mål.

LW är dock väldigt schysst när hon skriver om andra, även exmaken, i sina bloggar och loggar. UW verkar isf mer manipulativ.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-07-30 kl. 23:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in