Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Jag uppfattar det som att det som framkommer om barnen i rutbloggen är känt bl.a. av deras skola och vänner?
Har ännu inte läst hela bloggen dock.
NW har ju dessutom själv varit väldigt öppen om vad som försiggick mellan hans mamma och honom samt även sina syskon enligt flera inlägg i tråden av postare som känner familjen.
Sedan är det hennes privata blogg och den verkar anonym. Hon har varken sitt namn eller andras. Jag uppfattat det som att hon bara har gett länken till några få av sina nära med tanke på att det finns få kommentarer.
Förstår inte varför ni ska komma med kommentarer som eventuellt kan göra en svårt deprimerad cancersjuk mamma till funktionshindrad barn må ännu sämre? Vad vinner vi på det? Hon kanske läser här.
Det är vackert av dig att som du gör i det du fetat (alltså längst ned), värna en person som kanske är deprimerad och även fysiskt sjuk, men jag tycker du undertrycker det faktum att kvinnan valt att skriva publikt.
Du tog i ett tidigare inlägg till brösttoner när du läxade upp en annan skribent och där du förde fram vikten och den terapeutiska nyttan av att skriva. Det är många gånger helande att skriva och därefter läsa sin egna text, men därifrån till att publicera det skrivna är minst sagt ett stort steg och vidare diskutabelt vad gäller "nyttan".
(min fetning)
Du glömmer(?) en sak: När NW yttrar sig offentligt, så är det en underårig person som gör det. Underåriga personer förväntas inte ha full social och mental mognad och det är därför de är omyndiga.
Vi som är vuxna nog att få lov att ha konto på Flashback bör försöka låta bli att dra ut barnen på den offentliga arena som en tråd här innebär.
Så tycker jag.