2018-07-30, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Så din omvändning från tidigare 50 % till nu 10 % grundar du i hans personlighet. Har du den senaste tiden lärt känna honom mer? För du känner ju honom knappt har du ju sagt.
Inga kommentarer när jag gick från lågt till högre?
Jag omvärderar ofta, försöker sätta mig in i olika handlingar och personer, både i och stå vid sidan om.
Sedan är det ju så med sannolikhet...
SD mot Sonen, 99-1
SD mot HD, 99-1
o.s.v ger ju inte SD mot övriga 99-1.
Det är inget faktiskt värde, bara en känsla. Ta inte fasta på det.
Citera
2018-07-30, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ska även revidera min tro på GM efter helgen: Jag tror att det är mindre än 10% sannolikhet att SD gjort det. Det betyder inte att jag avskriver honom, jag tror bara inte att det är han med den fakta jag sett, hört och tolkat.

Vad har du sett hört och tolkat?
Citera
2018-07-30, 17:16
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Inga kommentarer när jag gick från lågt till högre?
Jag omvärderar ofta, försöker sätta mig in i olika handlingar och personer, både i och stå vid sidan om.
Sedan är det ju så med sannolikhet...
SD mot Sonen, 99-1
SD mot HD, 99-1
o.s.v ger ju inte SD mot övriga 99-1.
Det är inget faktiskt värde, bara en känsla. Ta inte fasta på det.

Då kan man ju undra varför du ens skriver det där, och börjar prata om att det är hans personlighet som din extremt stora ändring bygger på. Är det din nya linje nu i tråden? Från att ha förlorat trovärdighet med lögner och motstridiga uppgifter, att fortsätta detta med att skriva saker som ingen ska ta fasta vid? Det är isåfall bättre att du inte skriver alls så länge det du skriver är inget vi ska bry oss om.
Citera
2018-07-30, 17:16
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nej, polisen ansåg sig väl inte ha någon anledning att topsa UW eller NW eftersom någon (UW?) direkt pekade mot SD

Hade de sett någon anledning att topsa UW hade de gjort det, även om han ledde dem till SD.
Jag tror dock att det var fler omständigheter än förhöret med UW som gjorde att de kollade upp SD relativt omgående
Citera
2018-07-30, 17:29
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
UW och LW har ju haft en ansträngd relation men vad jag förstått så har båda försökt komma överens om och runt barnen. Kan inte få ihop att LW ska ha berättat för UW om turerna med SD. Då ska hon även ha förklarat förhållandet med SD? Barnen kan däremot ha vetat om det som hänt med SD. De var ju hemma när polisen förhörde LW om misshandelsanmälan natten mot den 10 januari 2017. Så UW och/eller polisen kan ha fått informationen av vaket barn (NW?) under bullincidenten.

Polisen kan ju även snabbt varit i kontakt med någon av Lenas vänner som visste om relationen och anmälan mot SD

Postare i tråden skrev ju att det varit mycket mer negativt som hänt i relationen, att Lena varit utsatt för mer än det som anmäldes. Detta har hennes vänner säker vetat om.
Senast redigerad av flixa81 2018-07-30 kl. 17:32. Anledning: Tillägg
Citera
2018-07-30, 18:01
Medlem
Citat:
Då kan man ju undra varför du ens skriver det där, och börjar prata om att det är hans personlighet som din extremt stora ändring bygger på. Är det din nya linje nu i tråden? Från att ha förlorat trovärdighet med lögner och motstridiga uppgifter, att fortsätta detta med att skriva saker som ingen ska ta fasta vid? Det är isåfall bättre att du inte skriver alls så länge det du skriver är inget vi ska bry oss om.

Jag tycker att EGTs inlägg är givande. Vi får del i hens intryck från SDs geocachingsfär. Ganska naturligt att deras misstankar stiger och sjunker. Sedan blir det mer spännande om vi får höra att, t.ex. ni talat om SDs ärlighet och du tänker att....
Precis i ämnet, tänker jag att SD säkert kan vara ärlig med en hel del pinsamheter, men om han är GM, tror jag att det är en situation som gått överstyr, och han kanske inte ens kan ta till sig själv vad som hände. Så där ger jag inte mycket för den egenskapen.
Citera
2018-07-30, 18:18
Medlem
Citat:
Kan du då ta upp en direkt lögn eller motstridig uppgift som jag inte har förklarat eller förtydligat (in absurdum emellanåt).
Kasta ut saker är ni duktiga på men aldrig ”aha, nu fattar jag”. Er uppfattning är verkligen huggen i sten.
Vissa förstår sammanhanget och andra förklarar t.o.m det för er med.
Citera
2018-07-30, 18:18
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Du säger emot dig själv lite...
Frågar nu för fjärde gången:
Vilka konkreta omständigheter stör bilden av SD som GM? (Mitt fetade i ditt översta inlägg).
Klicka på länken i inlägget du citerade. Tydligen var man alltså i början så säker på att man hade fångat rätt man, att de omständigheter som inte passade in i bilden tolkades som villospår han hade lagt ut för att vilseleda polisen.

Det är rätt uppenbart att polisen redan tidigt drabbades av tunnelseende, och jag tror att det var bl.a. därför polisledningen till slut tvingades byta ut flera personer i utredningen.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-30 kl. 18:51.
Citera
2018-07-30, 18:39
Medlem
Liberty75s avatar
Jag har väldigt svårt att tro att mordet är planerat. Då skulle GM inte lägga den döda kroppen på ett sådant ställe.

Men sedan tänker jag ett varv till. Om en icke-lokalbo skulle planera mordet hade det ju varit perfekt att gömma kroppen just där. Allas blickar riktas mot folk som bor i området. Kanske är GM just så smart. Och då är det givetvis någon som LW kände.
Citera
2018-07-30, 18:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Jag har väldigt svårt att tro att mordet är planerat. Då skulle GM inte lägga den döda kroppen på ett sådant ställe.

Men sedan tänker jag ett varv till. Om en icke-lokalbo skulle planera mordet hade det ju varit perfekt att gömma kroppen just där. Allas blickar riktas mot folk som bor i området. Kanske är GM just så smart. Och då är det givetvis någon som LW kände.

Så kan det vara. Planerar man i förväg eliminerar man besvärliga omständigheter som misstänkliggör en själv. Om GM i detta fall planerat så har troligtvis lämnat sin mobil hemma, inte haft någon spårbar kontakt med LW samma dag, i förväg valt ut fyndplats som inte kan kopplas till honom m.m.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-30 kl. 18:57.
Citera
2018-07-30, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu kommer jag inte ihåg säkert men var det inte bara en trådsanning att UW hade ett hemligt arbete och var säkerhetsklassad. I själva verket hade han väl något vanligt jobb.

Vi är två läger som tycker olika i frågan. Framtiden får väl utvisa vad som stämmer.
Citera
2018-07-30, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det hade kanske varit naturligt om de fortfarande var gifta, men så här typ 10 år efter en skilsmässa borde väl ingen ha misstänkas pressa ut UW genom att kidnappa LW, även om hon var mor till hans barn. Fast det kanske är rutin kring säkerhetsklassade jobb? Eller tror du att de misstänkte annat?

Jag har ingen aning om de misstänkte annat men är övertygad om att det är rutin. Men det är ju svårt att komma ifrån att UW var den första på plats, den som pekade mot SD och som av flera i tråden anses ha vattentätt alibi genom sömn i egen villa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in